/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hvor findes seriøse investorer ?
Fra : MBL
Vist : 1047 gange
70 point
Dato : 05-12-02 13:42

Jeg er igang med et projekt og mangler nogle investorer, men har ikke kunnet finde en seriøs person, jeg har både talt med private og selskaber. Projektet er meget gennemført i materiale, med hensyn til koncept og tegninger.. Jeg ser frem til lidt hjælp her.. På forhånd tak I må meget gerne svare til min mail mbl@lite.dk

Kommentar
Fra : pong

Dato : 05-12-02 13:52

Hej MBL

Har du evt. forelagt dine ideer og tegninger i banken ?
Alft efter hvilket slags projekt du har gang i kan du evt. henvende dig hos nogle af de største danske virksomheder indenfor området.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 13:55

Du må nødvendigvis beskrive lidt mere om, hvad projektet går ud på, ellers får du garanteret ikke mange henvendelser på forespørgslen ....

Kommentar
Fra : MBL

Dato : 05-12-02 14:28

Lige en tilføjelse, jeg har forelagt projektet for diverse banker, men da projektet er i restaurationsbranchen, tør de ikke gå ind i det, da de mener at sikkerheden er for lille. Jeg har lavet en 5 mdr's markedsundersøgelse på området, hvor det viser sig at stedet ikke ville få driftsmæssige problemer.

Kommentar
Fra : MBL

Dato : 05-12-02 14:28

Lige en tilføjelse, jeg har forelagt projektet for diverse banker, men da projektet er i restaurationsbranchen, tør de ikke gå ind i det, da de mener at sikkerheden er for lille. Jeg har lavet en 5 mdr's markedsundersøgelse på området, hvor det viser sig at stedet ikke ville få driftsmæssige problemer.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 05-12-02 14:58

Du skal have et pokkers godt projekt i restaurationsbranchen før en bank vil gå ind i det .... så vi venter med spænding på flere detaljer ...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-02 17:48

"MBL" <MBL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:0FHH9.59249$HU.4011641@news010.worldonline.dk...
> Jeg er igang med et projekt og mangler nogle investorer, men har ikke
> kunnet finde en seriøs person, jeg har både talt med private og
> selskaber. Projektet er meget gennemført i materiale, med hensyn til
> koncept og tegninger.. Jeg ser frem til lidt hjælp her.. På forhånd tak
> I må meget gerne svare til min mail mbl@lite.dk

Det er jo ikke sikkert problemet er mangel på seriøse investorer - det kunne
jo være at de seriøse investorer ikke kan finde et seriøst projekt at
investere i.

Venlig hilsen
Knud

Kommentar
Fra : MBL

Dato : 07-12-02 12:49

Projektet går ud på at lave et lokale, hvis indretningsformål kan ændres på 30 minutter, så man kan holde selskaber, koncerter, natklub, konferencer og alt hvad hjertet begærer. Hvis der er nogen herinde der skulla have interesse i projektet, så kan i skrive til min mail.. mbl@lite.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 21:12

Det må da være noget for dig Knud, for som du skrev i en anden indlæg:

Jeg har et ganske almindeligt job og bor i lejebolig, så jeg heller ikke har
nogen væsentlige fradrag. Derfor må jeg betale 2-300.000 kr. hvert år i
indkomstskat. Derudover naturligvis moms af afgifter af det jeg bruger.

Venlig hilsen
Knud

SÅ MÅ DU KUNNE BRUGE NOGLE ALLE DINE PENGE!

NDan
>
> Det er jo ikke sikkert problemet er mangel på seriøse investorer - det
kunne
> jo være at de seriøse investorer ikke kan finde et seriøst projekt at
> investere i.
>
> Venlig hilsen
> Knud
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 08:07

"NDan" <ndan@c.dk> skrev i en meddelelse
news:3df255d8$0$192$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...
>
> SÅ MÅ DU KUNNE BRUGE NOGLE ALLE DINE PENGE!
>

Ja og jeg er sikker på at ordene 'kunne bruge' er korrekte. Jeg ville aldrig
smide penge i et projekt, som markedsføres så uprofessionelt som dette - det
lyder som det rene bondefangeri.
Jeg tror mine penge investeres bedre hos det danske skattevæsen.
Venlig hilsen
knud

Kommentar
Fra : MBL

Dato : 08-12-02 11:09

Hej Knud,
I skal have tak for at tage det her seriøst.
Da jeg er ret ny indenfor det her område,
kan jeg nok ikke sige noget imod at det virker amatør agtigt denne her fremlægning.
Jeg kan sige så meget, at jeg selv lægger 1mill. i projektet, og mangler stadig 2mill.
Mvh
Morten
"Thomsen, K." skrev d. 05-12-02 17:48 dette indlæg :
>
> "MBL" <MBL.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:0FHH9.59249$HU.4011641@news010.worldonline.dk...
> > Jeg er igang med et projekt og mangler nogle investorer, men har ikke
> > kunnet finde en seriøs person, jeg har både talt med private og
> > selskaber. Projektet er meget gennemført i materiale, med hensyn til
> > koncept og tegninger.. Jeg ser frem til lidt hjælp her.. På forhånd tak
> > I må meget gerne svare til min mail mbl@lite.dk
>
> Det er jo ikke sikkert problemet er mangel på seriøse investorer - det kunne
> jo være at de seriøse investorer ikke kan finde et seriøst projekt at
> investere i.
>
> Venlig hilsen
> Knud
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 20:47

"MBL" <MBL.news@kandu.dk> wrote in message
news:JHEI9.62036$HU.4356121@news010.worldonline.dk...
> Hej Knud,
> I skal have tak for at tage det her seriøst.
> Da jeg er ret ny indenfor det her område,
> kan jeg nok ikke sige noget imod at det virker amatør agtigt denne her
> fremlægning.
> Jeg kan sige så meget, at jeg selv lægger 1mill. i projektet, og mangler
> stadig 2mill.
> Mvh
> Morten

Dit eget oplæg virker heller ikke særligt seriøst.
Det kan være du er uvant med at søge investorer, men der er da ingen der
bare kaster et par millioner i et eller andet projekt
( så har de dem sandsynligvis ikke mere ).
Man får nemt den tanke, at du leder efter kapital her, fordi der ikke er
nogen banker der vil støtte dig.

Du skal da som minimum kunne fremlægge et prospekt samt have en bank i
ryggen. Det er ingen trøst for en investor, at du selv mister en million,
hvis han selv mister to.
Du skal gå til nogen fagfolk og bede dem hjælpe dig med at sætte noget op -
det koster men det er nødvandigt, hvis du skal rejse flere millioner.

mvh

Søren

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 70 point
Dato : 08-12-02 13:35

Morten, her er et bud på et svar på dit spørgsmål.
(Jeg forstår godt at du ikke lægger hele projektet op her på siden)

Jysk Kapitalformidling - penge mod pantebreve i netop den branche - link:
http://www.emperhverv.dk/jysk%20kapital/Pantebrevsselskab2.htm

Project Brokers - KS dannelse omkring restaurant investering - link:
http://www.projectbrokers.com/Sider/projekt.html

Tal også med nogen af de mange restaurationsmæglere - Nogen af dem må kende personer eller grupper, der investerer i branchen.

Derudover har denne side en række links, der også er værd at udforske:
http://w1.892.telia.com/~u89203007/lankardk.htm

Med venlig hilsen
Jens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 14:22

Prøv disse steder:
http://www.startfirma.dk
http://www.vaekstfonden.dk

Hilsen
Ronald

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-02-03 20:38

i hvert fald ik i en nyhedsgruppe som "nørder" læser...

"MBL" <MBL.news@kandu.dk> wrote in message
news:0FHH9.59249$HU.4011641@news010.worldonline.dk...
> Jeg er igang med et projekt og mangler nogle investorer, men har ikke
> kunnet finde en seriøs person, jeg har både talt med private og
> selskaber. Projektet er meget gennemført i materiale, med hensyn til
> koncept og tegninger.. Jeg ser frem til lidt hjælp her.. På forhånd tak
> I må meget gerne svare til min mail mbl@lite.dk
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-02-03 20:39

hvis du vil ha gode råd fra en tidligere børsmægler, kan du skrive til
mig....

"rs" <news1@FJERNstutt.dk> wrote in message
news:3df3475b$0$35805$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Prøv disse steder:
> http://www.startfirma.dk
> http://www.vaekstfonden.dk
>
> Hilsen
> Ronald
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-02-03 22:28

bamsefar wrote:

> hvis du vil ha gode råd fra en tidligere børsmægler, kan du skrive til
> mig....

Med den holdning, du har luftet i dk.penge i indlægget:
news:3e4bf27f$0$1772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

Så er det vist ikke dig, man skal spørge til råds om noget, der skal
være seriøst.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-03 20:11

hvilken baggrund har du selv?

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
news:3E4C0DDF.4A69@kimludvigsen.dk...
> bamsefar wrote:
>
> > hvis du vil ha gode råd fra en tidligere børsmægler, kan du skrive til
> > mig....
>
> Med den holdning, du har luftet i dk.penge i indlægget:
> news:3e4bf27f$0$1772$ba624c82@nntp03.dk.telia.net
>
> Så er det vist ikke dig, man skal spørge til råds om noget, der skal
> være seriøst.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-03 23:28

bamsefar wrote:
>
> hvilken baggrund har du selv?

Det har intet med baggrund at gøre. Du svarede på en efterlysning efter
seriøse investorer, og jeg henviste til et indlæg, der meget tydeligt
viste, at du ikke nødvendigvis er særlig seriøs i pengesager.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-03 23:46

Næ du....der tager du fejl...jeg forklarede ham blot hvordan
tingene forholder sig i virkeligheden ...... Jeg har årevis af
erfaring med fundraising, roadshows o.lign. og ved alt om hvordan
man finder potentielle investorer...

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message
news:3E5BEDE1.6FCB@kimludvigsen.dk...
> bamsefar wrote:
> >
> > hvilken baggrund har du selv?
>
> Det har intet med baggrund at gøre. Du svarede på en efterlysning efter
> seriøse investorer, og jeg henviste til et indlæg, der meget tydeligt
> viste, at du ikke nødvendigvis er særlig seriøs i pengesager.
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-03-03 18:20

"bamsefar" <bamsefarogkyllingen@mailer.dk> wrote in message
news:3e5d4275$0$24677$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Næ du....der tager du fejl...jeg forklarede ham blot hvordan
> tingene forholder sig i virkeligheden ...... Jeg har årevis af
> erfaring med fundraising, roadshows o.lign. og ved alt om hvordan
> man finder potentielle investorer...
>
Men du har absolut ingen erfaring i hvordan man besvarer et indlæg i en
nyhedsgruppe!

/Jesper