/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Herlev
Fra : upyoursmate
Vist : 1206 gange
340 point
Dato : 27-04-06 16:44

Er der nogen der har akkorderne til Herlev med Lise Reinau?

Mvh. U.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 16:48

Hej, næ men fandt dem fra tv2 versionen:

http://www.tv2fan.dk/diskografi/noder.aspx?id=171

Måske kan de bruges.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 27-04-06 16:51

Det er to helt forskellige numre...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-06 20:48

Hej upyoursmate.

Jeg kan ikke finde dem men kan da anbefale dig at skrive til Lise Reinau og spørge, eller evt. ringe - du kan finde hende i TCD's oplysning - jeg har tjecket og hun står der

Hvis hun ikke selv kan hjælpe, så er jeg da sikker på at hun kan finde ud af det.
Jeg mener i øvrigt at Lises mand Poul Reinau afgik ved døden sidste år - men Lise er aktuel igen.

God jagt og venlig hilsen
Dorthe

Kommentar
Fra : amdam

Dato : 28-04-06 03:58

"Herlev" er jo en dansk version af "Tiptoe Through The Tulips With Me" med Tiny Tim.
Akkorderne må jo være de samme, da det jo er samme melodi.
Dette kan måske lede på sporet, men jeg kan desværre ikke hjælpe med akkorderne.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 28-04-06 09:51

amdam - det er rigtig nok det er den samme melodi, men arrangementet og akkorderne i "Herlev" er en lille smule anderledes, så jeg ville gerne have dem derfra.

Det skulle være hvis noget lå inde med dem og kunne sende mig akkorder/noder.

Jeg er ikke rigtig interesseret i at ringe til Lise Reinau!

Mvh. U.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-04-06 10:32

Hej, du kan skrive til info@damu.dk og høre dem ad for der har ligget en del artikler om Lise og Poul på deres site tidligere:

http://www.dmamusic.dk/

Måske har de stadig informationer liggende et andet sted.

Det drejer sig om følgende artikler:

>>>
Old Stars
Anmeldelse
Tydelig jazz
Old Boys & Reinau
Århus Festuge
Mindernes sang
<<<

Du kan se links på:

http://www.geocities.com/angrii2003/arkiv2003-1.html

Håber det lykkes for dig

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Sonrisa

Dato : 30-04-06 18:47

Hej U

Prøv www.dvm.nu

Vh Sonrisa

Kommentar
Fra : js2706

Dato : 09-05-06 08:49

Melodien "Tip Toes Through The Tulips" er en amerikansk standardmelodi af ældre dato, som så i nyere tid fik dansk tekst. Hvis man vil være sikker på at få den originale udgave med de rigtige akkorder, er det bedst at prøve biblioteket, som sikkert kan skaffe den originale klavernode fra dengang. Den slags er som regel genudgivet i nodebøger af amerikanske forlag. Nyere pladeversioner lider ofte af, at harmonierne er forenklede (og dermed osse blevet dårligere). Jeg mener, at Lise Reinaus udgave følger den oprindelige harmonisering - den blev jo spillet af kompetente musikere. Hilsen - John