/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
GeForce3 TI200 - TVOUT PROBLEM !!
Fra : unn
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 05-12-02 13:07

Hej til alle,

jeg har foelgende harware :
AMD Athlon XP 2100+
512 mb ram
GeForce3 TI200, 128 Mb DDR, TVOUT

Software :
Windows XP Home Edition
Nvidia Detonator 41.09
PowerDVD
DVD Genie

Jeg har store problemer med at faa TVOUT til at virke.
Hvis man gaar ind i skaermindstillingerne er det ikke muligt at vaelge TV og hvis man forsoeger at registrere skaerme, saa registrerer den kun den analoge monitor.

TV out stikket paa grafikkortet er ikke et SVHS, men der fulgte en adapter med der omformer til SVHS og composite. Jeg bruger composite udgangen og forbinder til TV vha composite kabel til video indgangen paa TV'et (AV2)

Jeg har proevet TV tool, men hvis man slaar den i TV mode, slukker skaermen, men der kommer ikke billede paa TV'et.

Jeg fik et tip fra en kammerat at man skulle bruge Nview, men det kan jeg ikke finde nogle steder i min software til grafikkortet, saa det var desvaerre ikke en loesning.

Det er efterhaanden begyndt at irriterer en hel del, da jeg iojeblikket er bosat i Afrika og vil MEGET gerne kunne se DVD film, da der egentlig ikke er saerlig meget andet at tage sig til hernede

Jeg har efterhaanden laest alle spoergsmaal og svar igennem paa denne hjemmeside, men har ikke kunnet finde et svar der hjalp.

Glaeder mig virkelig til at hoere fra nogle kloge mennesker der forhaabentlig har en loesning paa dette problem.

Paa forhaand tak for hjaelpen,

Unn (en desperat DVD fanatiker

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 110 point
Dato : 05-12-02 13:36

Hej Unn!

Min første indskydelse til dine problemer er at du ikke har forbindelse til TV'et p.g.a.:
Kabel i stykker!
TV'et er ikke sat til at gengive via video indgang!

Jeg mener ikke at du på PC'ens indstillinger på skæmkortet kan vælge TV før der er etableret forbindelse til TV'et.

Så prøv lige at gennemgå de muligheder du har på TV'et og tjek kablet og forbindelser.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 05-12-02 13:51

Inden du begynder at rode med alverdens indstillinger, så prøv lige dette program. Kender flere med tv-out problemer, men tvtool vil sandsynligvis gi´ dig billede.?

http://tvtool.cust.nearlyfreespeech.net/tvtool68.zip

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-12-02 22:37

mit kort er geforce 3 ti 200 daytona.Tv`et skal ikke være tændt for at den finder det så efter min teori er der en dims der sidder i geforce kortet der avgør om der er tilslutning.

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-12-02 22:45

på nogen graffikkort (hvis ikke alle) skal stikket side i, og den rigtige kanal skal være valgt før man går ind under indstillinger......prøv det......hvis det ikke virker, så er det muligvis den forkerte kanal !!!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-02 23:46

unn wrote:
> GeForce3 TI200, 128 Mb DDR, TVOUT
> Windows XP Home Edition
> Nvidia Detonator 41.09
> PowerDVD
> DVD Genie
>
> Jeg har store problemer med at faa TVOUT til at virke.
> Hvis man gaar ind i skaermindstillingerne er det ikke muligt at vaelge
> TV og hvis man forsoeger at registrere skaerme, saa registrerer den
> kun den analoge monitor.

Sidder ledningerne ordentlig i?

> Jeg har proevet TV tool, men hvis man slaar den i TV mode,
> slukker skaermen, men der kommer ikke billede paa TV'et.

Står TVet på den rigtige kanal?
Er du _helt_ sikker på ledningerne virker?

> Jeg fik et tip fra en kammerat at man skulle bruge Nview,
> men det kan jeg ikke finde nogle steder i min software til
> grafikkortet, saa det var desvaerre ikke en loesning.

Højreklik på skrivebordet og vælg "egenskaber", vælg dernæst
fanebladet "indstillinger" og så "avanceret".

Prøv at læs lidt her:
<http://www.nvidia.com/view.asp?IO=nview_tutorials>

/Mikael

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 09-12-02 00:43

Havde jeg ret ???

Kommentar
Fra : unn

Dato : 09-12-02 08:46

Hej,

ingenting har indtil videre hjulpet på mit problem. Jeg har prøvet at skifte kabel og ellers fulgt de instruktioner i har givet, men desværre ikke noget godt resultat.

Kan TV udgangen brænde af ?

Til Mikael - Når jeg går ind under avanceret er det ikke noget faneblad der siger Nview, men et hvor jeg kan vælge hvilken device jeg vil se på. Der er TV som en mulighed men den er desværre ikke mulig at vælge........

Mvh Unn

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-12-02 02:01

Hej unn.
Har lige købt et Daytona magen til og havde samme problem. Gik derefter i
butikken og spurgte hvad der var galt. Her fik jeg at vide at sådan er det
altså bare. Det er noget med den chip til tv-out. Den kan kun vise enten
billede på skærm eller på tv. Ikke samtidig. Surt show!! Det var ikke lige
det jeg havde forventet, når man opgraderer fra et GForce2 MX400, hvor man
kunne bruge begge ting samtidig (Nview). Da jeg så spurgte om man så mod at
betale lidt mere kunne få et bedre var svaret nej - købt som beset - færdig
slut. Sku' ha' løbt det over internettet - så havde der været 14 dages
returret. Så'n er den nye købelov desværre strikket sammen.

§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/
/O~ O
_/\_ _/\_

"unn" <unn.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:l8HH9.59231$HU.4009515@news010.worldonline.dk...
> Hej til alle,
>
> jeg har foelgende harware :
> AMD Athlon XP 2100+
> 512 mb ram
> GeForce3 TI200, 128 Mb DDR, TVOUT
>
> Software :
> Windows XP Home Edition
> Nvidia Detonator 41.09
> PowerDVD
> DVD Genie
>
> Jeg har store problemer med at faa TVOUT til at virke.
> Hvis man gaar ind i skaermindstillingerne er det ikke muligt at vaelge
> TV og hvis man forsoeger at registrere skaerme, saa registrerer den kun
> den analoge monitor.
>
> TV out stikket paa grafikkortet er ikke et SVHS, men der fulgte en
> adapter med der omformer til SVHS og composite. Jeg bruger composite
> udgangen og forbinder til TV vha composite kabel til video indgangen paa
> TV'et (AV2)
>
> Jeg har proevet TV tool, men hvis man slaar den i TV mode, slukker
> skaermen, men der kommer ikke billede paa TV'et.
>
> Jeg fik et tip fra en kammerat at man skulle bruge Nview, men det kan
> jeg ikke finde nogle steder i min software til grafikkortet, saa det var
> desvaerre ikke en loesning.
>
> Det er efterhaanden begyndt at irriterer en hel del, da jeg iojeblikket
> er bosat i Afrika og vil MEGET gerne kunne se DVD film, da der egentlig
> ikke er saerlig meget andet at tage sig til hernede
>
> Jeg har efterhaanden laest alle spoergsmaal og svar igennem paa denne
> hjemmeside, men har ikke kunnet finde et svar der hjalp.
>
> Glaeder mig virkelig til at hoere fra nogle kloge mennesker der
> forhaabentlig har en loesning paa dette problem.
>
> Paa forhaand tak for hjaelpen,
>
> Unn (en desperat DVD fanatiker
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : unn

Dato : 12-12-02 00:24

Til Benito :

Hvordan fik du det til at vise på TV'et ??
Jeg kan ikke få billede på TV ligemeget hvad jeg forsøger......

Jeg er egentlig ligeglad om jeg kun kan se på en skærm ad gangen, bare jeg kan få billede på tv'et, da jeg meget gerne vil se DVD.

Mvh Unn

Kommentar
Fra : klods

Dato : 15-12-02 14:34

Jeg har Stået i nogenlunde samme problem, dog under win.98 - det jeg havde gjort forkert var de instillinger i Tv-Tool som ikke stod rigtigt.
Prøv at gå Tv-tool efter stille og roligt - en indstilling af gangen - så skulle der dukke et billede op

Kommentar
Fra : unn

Dato : 17-12-02 20:51

Hej allesammen,

endelig virker det. Jeg skiftede fra Composite udgangen og brugte et SVHS kabel i stedet for... JUBII !!!!

Tusind tak for alle de hjælpende hænder, det var rart !

Mvh Unn

Godkendelse af svar
Fra : unn

Dato : 17-12-02 20:54

Tak for svaret Bjarne_H.

Kommentar
Fra : Jesper_Jensen

Dato : 08-09-03 22:32

Jeg har også et Geforce Ti200 og nogenlunde samme problem bortset fra at jeg heller ikke kan få et billede frem på min tv-skærm, eller det kan jeg faktisk godt. Lige nu har jeg et prøvebillede i forskellige farver på skærmen. Men jeg kender ikke programmmet Tv-tool særlig godt så jeg aner faktisk ikke hvad jeg gør nu, for at få skiftet prøvebilledet ud med en film????

Kommentar
Fra : Jesper_Jensen

Dato : 08-09-03 22:32

Jeg har også et Geforce Ti200 og nogenlunde samme problem bortset fra at jeg heller ikke kan få et billede frem på min tv-skærm, eller det kan jeg faktisk godt. Lige nu har jeg et prøvebillede i forskellige farver på skærmen. Men jeg kender ikke programmmet Tv-tool særlig godt så jeg aner faktisk ikke hvad jeg gør nu, for at få skiftet prøvebilledet ud med en film????