/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
2 pc'er til en skærm
Fra : pepsimax
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 27-04-06 10:13

Hej

Hvilken box skal jeg bruge til dette

2 pc'er til en skærm og så skal min trådløse mus og tastatur stadig virke

mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 10:16

Hej, du skal bruge noget i stil med den her:

http://www.pixmania.com/dk/dk/92472/art/d-link/kit-mini-switch-kvm-2-por.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-04-06 10:17
Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 27-04-06 10:19

Hej.

Du kan købe en switch-box i de gængse computerforretninger... så som Computercity. Jeg har set nogle fra Sandberg. Jeg har også engang benyttet det selv, og det virker fint nok.
Men har du kun én mus og ét tastatur? Det tror jeg ikke rækker. Hver PC skal have eget tastatur og mus, som kobles til indgangene på swtich-boxen. Udgangen er til skærmen.... men det er nogle år siden, så jeg er faktisk lidt i tvivl om det med mus/tastatur... Du finder i hvert fald ud af det, når du ser swtichen i butikken.

Mvh.

Ulle

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 10:26

Nej, man kan sagtens bruge f.eks. d-links switchbox med kun et tastatur og en mus.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : risper

Dato : 27-04-06 10:54

du skal anskaffe dig en såkaldt KVM-switch (keyboard, video, mouse), men vær lige opmærksom på, om du benytter ps2 vs. usb til dit tastatur og mus

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 27-04-06 11:40

Hej

er i sikker på at disse box'e kan bruge usb trådløs mus og tastatur

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 12:13

Hej, ja det kan d-link switchboxen som jeg læser det:

DKVM-2KU er et switchsæt til tastatur, skærm og mus med USB 2.0-port, som giver dig mulighed for at styre 2 servere/pc'er vha. en opsætning med mus, tastatur og skærm og dele en USB-enhed vha. USB-porten mellem disse to computere. DKVM-2KU indeholder en KVM-switch med 2 porte og indbygget kabelsæt til tilslutning af to computere samt en USB 2.0-port, som giver dig mulighed for at dele en USB-printer, scanner, kortlæser eller anden USB-enhed mellem computerne.

Men hvis du vil være helt sikker så ring til Proshop på 70205080 da de også forhandler den til 486 kr, dvs. ca 200 kr mere end hos Pixmania hvor den koster 296 kr...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : polles

Dato : 27-04-06 12:49

jeg har brugt SCOUT kvm switch i mange år. og kan slet ikke undvære det og er 100 % tilfreds

Og ja de fleste kan du bruge trådløst tastetur og mus til. Og som der bliver sagt skal du lige være opmærksom på evt. at skulle bruge et konverter til til mus og tastetur. ps2 til usb eller omvendt.
Du skal også være opmærksom på om kvm swits kan håndtere den opløsning og hertz i grafik som du evt. måtte ønske. Fek.s hvis du vil køre over 100 mhz i høj opløsning på dit grafikort.
Du skal også kigge på om du vil have det med styring på skærm (osd) eller manuelt på boks.
et andet godt fif er at vælge en box med standard kabler. Jeg har prøvet nogen hvor de laver deres eget stik uden for standard til boxen. Det er på langt sigt noget lort, for du kan ikke genbruge eller nødvendigvis købe nye til konkurencemæssige penge¨priser.

Personligt hvis jeg skulle købe en ny idag ville jeg også kigge efter en der kunn tage lyd med.

Kommentar
Fra : polles

Dato : 27-04-06 13:05

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101951

kunne være et bud Roline er et ok mærke

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-04-06 10:25

Sikkert, men giver ikke mulighed for brug af en USB trådløs mus og tastatur.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : polles

Dato : 28-04-06 14:00

vil lige nævne at mine gamle kvm switch køre med trådløst og det er fra før der næsten var tænkt på trådløse mus og tastetur. Du sætter bare sender sender på master kvm - mus og tastetur indgang. og som nævnt tidligere skal du selvfølgelig have en konverter på hvis du kber en med ps2 stik og du kun har usb mus. De fleste mus, medfølger den konverter og den plejer at være grøn.

Jeg har dog oplevet at der er vise trådløse modeller af tastetur og mus der er bedre at bruge end andre. Pt er min erfaring at microsoft/s er bedst, men logitec er også ok.
man skal lige være opmærksom på at der ikke vil være nogen garenti for at allle extra knapper på keybord og mus fungere optimalt via kvm switch. Ved ikke om det problem er løst med de helt nye modeller.