/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
KOnfirmation
Fra : changhunden
Vist : 33721 gange
190 point
Dato : 27-04-06 09:52

Hej

Jeg har lovet mine forælder, at lave 2 telegrammer til konfirmation.
Det er til mine 2 kusiner, der er tvillinger, jeg kender dem ikke, så hjælp....
hvad skal jeg dog skrive i dem? Og skal de være ens?
De skal have penge kan de gives på en sjov og billeg måde?

Håber at der sidder en masse kreative mennesker, der vil hjælpe mig

Knus Jane

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-04-06 10:23

Hvis du ikke kender dem, og dine forældre insisterer på at du skal skrive telegrammer til dem, så må de jo hjælpe dig, om du kan give penge på en billig måde kommer jo an på hvad beløbet er, penge koster nu engang det der står på dem

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 200 point
Dato : 27-04-06 10:26

Hejsa.

Jeg synes bestemt ikke du skal lave dem ens.
Prøv at gå i en hobby forretning.
Der har de masser af idéer til den slags lige nu

Mht til pengene...
Tja, hvis det er et hjemmelavet telegram, behøver du måske ikke anden "indpakning", når det er kusiner, du ikke rigtig kender. Så har i jo ikke det store personlige forhold.
De store flotte indpakninger plejer man at give til dem man har et større forhold til.

Et flot hjemmelavet telegram mener jeg sagtens du kan "nøjes" med.
Skriv et par velvalgte ord, måske et citat fra en bog?
Måske kan du bruge disse eller lave lidt om på dem?

Vort liv går ofte i bølge og dal,
tider kan være triste - tider kan være skønne,
glem dog aldrig hvordan det end går,
altid at bevare dine håb og drømme.
citat Erik Munk

Et venskab er en gave, der er større end kærlighed, for venskab opstår som gensidig tillid mellem to mennesker, hvis synspunkter ikke nødvendigvis stemmer overens. Men venner tilgiver hinandens fejl, de hjælper og støtter hinanden, de giver og de deler.
Venner er trofaste.
Et menneske uden en ven, er som et skib uden ror.

God fornøjelse.
Skriv bare hvis du vil have mere indput.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 27-04-06 10:26

Kære -------

Tillykke med dagen og alt godt fremover!

Ønskes af: ----------

--------------------------------------------------------

Tillykke med konfirmationen vi/jeg håber du får en god dag, samt alt godt fremover.

Ønskes af:

---------------------------------------------------------
Der er flere muligheder - selvfølgelig, men det svære er nok, når du ikke rigtigt kender dem, fordi så kunne du have skrevet mere personligt.

Kommentar
Fra : changhunden

Dato : 27-04-06 10:29

Jeg ved ikke om mine forældre ligefrem insistere, men jeg vil gerne lave dem selv. Jeg mangler bare teksten, bare sådan noget som man plejer at skrive. Men gerne lidt mere end bare:
Hjertelig tillykke på dagen o.l. Jeg har bare ikke kunne finde noget i de telegarmmer som jeg har kikket i. Derfor tænkte jeg at kunne få noget inspiration her.

Kommentar
Fra : changhunden

Dato : 27-04-06 10:32

Til jeb3

Takker, det er lige netop sådan noget jeg søger.
Vil da meget gerne have mere inspiration. Jeg kan især godt lide dit Erik Munk citat

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-06 10:35

Kære XX.

Hermed de hjerteligste lykønskninger i anledning af din konfirmation.

Vi ved at du har glædet dig meget til dagen og vi håber den vil
svare til dine forventninger og blive en dag som du vil
kunne se tilbage på og mindes med glæde.

Vi ønsker dig al mulig lykke i fremtiden.

Venlig/kærlig hilsen XXX

****************

Nu ved jeg ikke hvor mange penge konfirmanden skal have men man kan folde hundredekronesedler sådan at man 'bruger' det første 1tal i første seddel og i de øvrige sedler folder man så, så kun 'nullerne' ses - på dén måde vil det ligne en million eller flere
Sættes fast på telegrammet med 'englehud' (den slags tape som er nemt at fjerne igen).
Skidt med at sedlerne bliver krøllede, de kan stryges

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : changhunden

Dato : 28-04-06 11:47

Er der nogle der har flere gode forslag??

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 28-04-06 11:57

Vi var til konfirmation i søndags. Der var faktisk en sjov idé. Et DVD-cover m/clips i venstre side, hvor der sad en 100 kr. seddel. Der var en ubrugt DVD-skive i samt en gul memo-seddel, hvorpå der stod, at denne DVD kunne bruges til at gemme fotos fra dagen. (Jeg tænkte, at hvis man har en scanner, kunne der jo også gemmes kopier af sange, indbydelser m.v.).

Omslaget til coveret var på forsiden lavet som et telegram med et fotografi af konfirmanden samt Et til lykke med dagen o.s.v. Bagpå stod der så, hvem det var fra.

Godkendelse af svar
Fra : changhunden

Dato : 02-05-06 08:32

Tak for svaret jeb3.

Kommentar
Fra : Fjolaløvendahl

Dato : 09-05-09 12:02

Tak for svar