/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
eps fil til autocad
Fra : sidal26
Vist : 2533 gange
100 point
Dato : 27-04-06 09:48

jeg har modtaget et logo i .eps format og skal bruge det til autocad ver 2007. Hvordan gør man det. Jeg har ingen forstand på eps filer overhovedet?

Hvis det ikke kan lade sig gøre, hvilket format skal jeg så modtage logoet i?

sidal

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-06 10:29
Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 11:26

Hej, du kan importere det direkte ind i Autocad (select file->import). Du skal dog være opmærksom på at der kan forekomme skaleringsproblemer.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 27-04-06 11:39

Lars => Det ser ikke umiddelbart ud til at virke for mig med kommandoen "import"..... Eller også ved jeg bare ikke hvad du mener. Vil du venligst uddybe?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 11:46

Hmm, og så lige at den mulighed er fjernet fra de nyere versioner af Acad...

http://www.google.com/group/alt.cad.autocad/t/94c836cbcc6029fd/7576d6c45660032e%237576d6c45660032e?sa=X&oi=groups&ct=result&cd=1

Så du er nok nødt til at have det over i pdf og bruge et program til at konvertere det til Autocad-format:

http://www.freedownloadscenter.com/Best/convert-eps-dxf.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 27-04-06 19:18

Du kan evt. prøve Insert - Raster Image... Men er ik sikker på at du kan med en eps-fil... men ellers kan du bruge en tiff-fil.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-06 19:30

Min corelDraw 8 kan importere eps (Encapsulated PostScript)
Og kan exportere i DFX (Autocad)
Om der går noget tabt ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 27-04-06 19:34

MaynaiQ=> Det kan ikke lade sig gøre - har prøvet

e.c => Jeg har ikke programmet corelDraw 8 - så jeg ved ikke om det kan lade sig gøre

Logoet jeg har modtaget skal stå skarpt når det indsættes i Acad (hvis det kan lade sig gøre overhovedet!) da det skal illustrere bygherrens logo

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-06 19:36

Det kan min Coreldraw 11 også - enda exportere DWG (nok den nyere Autocad filtype)

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-06 19:38

Du kan sende den til mig hvis du vil så kan jeg prøve.

Kommentar
Fra : MayniaQ

Dato : 27-04-06 20:08

har du Photoshop, så kan du oz bruge dét til at ændre fil-formatet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-06 20:19

Eller du kan hente denne gratis OpenOffice som også har et vektortegneprogram hvor der kan åbnes EPS-filer...........og så gemme i alt muligt.
http://download.openoffice.org/index.html
og vælg denne: OpenOffice.org 2.0.2 (stable)

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 28-04-06 11:11

Tak for dit tilbud e.c.

Jeg har dog fået bygherre til at sende et billede i JPG format. .Der er ikke tid til mere venten på dette problem....... Jeg må prøve at hente gratisprogrammet inden næste gang samme problem opstår.. (ellers kan det være jeg tager i mod dit tilbud næste gang )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-04-06 16:09

Ok -