/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
WSPA støtte - betaler det sig?
Fra : Mordex
Vist : 964 gange
100 point
Dato : 26-04-06 23:10

Hej...
Nogen der kan fortælle mig hvor meget der egentlig går til hjælp til dyrene når jeg indbetaler et beløb til WSPA? ( https://payment.architrade.com/shoppages/4205634/kam1/payment.pml )
Jeg tænker nemlig på om der er nogen mellemled der hiver den største del af pengene ind til sig selv, eller om der andet pengene går til så dyret i sidste ende ikke "ser pengene" alligevel...
Håber I forstår mig, og kan svare på det...

Mordex

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-06 00:45

Du kan faktisk se deres årsregnskab for 2005 her:

http://www.wspa.dk/regnskab/regnskab_2005.pdf

Og her, for 2004:

http://www.wspa.dk/regnskab/regnskab_2004.pdf

- og så fremdeles...

Man kan finde frem til det via det link du har sat ind.

Med venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-04-06 07:28

Følger lige med på denne streng, selv om spørgsmålet egentligt er besvaret af Dorthe
Mvh
Søren

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-04-06 10:50

Tak for linkene :)
Men hvorfor har de mon brugt så meget mere på oplysning, promotion og kampagner i 2005 i forhold til 2004? Det ser da ud til at deres fortjeneste i 2005 er meget mindre end 2004? Eller er jeg helt gal på den? :)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 27-04-06 10:57

Hej igen.

Det er ikke til at vide men, som du kan se, er de meget kontrolleret. Jeg synes det ser ud til at det er en helt OK organisation.

Men, som vi har set det så mange andre steder, så er der selvfølgelig altid risiko for at penge bliver brugt uhensigtsmæssigt, under dække af andet 'diverse' f.eks.

Vi har set det herhjemme, jeg vil ikke nævne navne her men det tror jeg vi alle har fulgt med i.

Dog kan man jo ikke komme alt til livs og jeg synes det ser ud til at WSPA er OK - vi, 'almindelige dødelige' har jo ikke mulighed for at få mere at vide end der står i deres kontrollerede og offentliggjorte regnskaber

Mvh. Dorthe.

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 27-04-06 11:34

Det lyder til at det er oki...
Men jeg lader lige spg. stå åbent lidt endnu for at se om der ikke skulle være flere der har noget for eller imod :)

Mordex