/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Er Messenger sikkert ?
Fra : minnam
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 26-04-06 21:21

Jeg forsøger at finde et program hvor jeg fx kan chatte og også
fx ringe gratis via internettet.. Først fik jeg anbefalet SKYPE men
så siger nogen at det kan f.... computeren op og nu hører jeg
også at Messenger skulle kunne give en del problemer i forhold
til fx sikkerheden mm. Jeg har læst diverse indslag her på
Kandu og er lidt i tvivl om jeg skal downloade Messenger..
Hvad med Google Talk ? er der nogen der kender det ??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-04-06 21:32

Jeg har MSN messenger og er yderst tilfreds, jeg har ikke fået virus derfra - endnu - (jeg har brugt den i fem år, hver dag)- Google Talk kender jeg ikke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 21:37

Skype ødelægger ikke nogen comp.
Det gør MSN Messenger heller ikke.
Men der er til tider virus/trojanere i billeder som deles på nettet, via Skype og Messenger.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-06 21:39

Jeg har både Skype og Messenger - ingen af dem laver numre. Dog skal man huske at sige nej til diverse tilføjelsesprogrammer, når man installerer messenger, de kan godt lave rod.

Personligt synes jeg Skype har det bedste koncept. Det er lettere at overføre filer, man kan ringe billigt til fastnettelefoner, man kan ringe gratis til andre med skype, man kan få en telefon som kan kobles til Skype, så man ikke behøver at tale gennem højtaler og microfon på computeren.

Men - der er flest, der benytter Messenger, derfor er det også den, jeg bruger mest.

Hvis jeg var dig, ville jeg installere dem begge, lære dem at kende, og se, hvad dine bekendte bruger.

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : minnam

Dato : 26-04-06 21:48

Tak for svaret vaxen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-06 02:19

Messenger eksisterer ikke længere i nogen af mine computere

Jeg røg ind i store problemer med virus og andet skidt efter det blev installeret.

Først min bærbare computer, efter den havde kørt uden problemer i 8 måneder, blev messenger installeret....computeren gik totalt i sort, kunne ikke engang komme på nettet til sidst:
rensning, formatering og geninstallering af windows.

Så fik jeg en stationær computer, den gik totalt ned, måtte renses, formateres og have windows geninstalleret.
Og mens den var nede, lånte jeg en anden ny computer.
Fire timer efter den var sat til og messenger installeret, brækkede den ned.
Diverse scanninger fandt mere end 17000 virus m.v.
Ham der hjalp med at få det til at køre igen havde aldrig oplevet noget lignende.

Da computerne virkede igen, var det første jeg gjorde, at fjerne messenger.
Og siden den tid, har der ikke været noget som helst med nogen af de tre computere, og det var lige før jul, så ingen fejl i godt 4 måneder

Jeg er overbevist om, at Messenger var skyld i det, og det bliver ALDRIG nogensinde mere installeret på mine computere.

mvh dova

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 27-04-06 08:20

Hej Dova
Det var jo det jeg havde hørt fra flere at de fik masser af problemer.. men
kan det være fordi du har downloadet de ekstra programmer de tilbyder plus
fået virus via fotos osv ??
Jeg vil egenlig mest bruge programmet til at chatte og tale direkte hvis det
er muligt.

Hilsen Minnam

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-06 08:30

Jeg måtte slette en af mine børnebørns computer og genindstallere det hele.
Heldigvis havde jeg lavet en backupkopi, så det tog kun en times tid.
Det var nogle billeder fra en kammerat som havde virus/trojaner med sig.
Kammeraten viste det ikke, for han havde fået billederne fra en anden.
Så ved filoverførsel har du mulighed for at få snavs.
Men der er ikke problemer ved bare at snakke.

Kommentar
Fra : minnam

Dato : 27-04-06 09:13

Hej e.c.

Tak. Det passer meget godt med de tidligere svar at det ikke er programmet
men de ekstra programmer og fotos mm man henter, der kan give problemer,
Men man skulle jo tro
at billeder osv blev scannet for "snavs" virus ligesom i andre programmer.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-06 10:53

Hej Minnam

Jeg aner faktisk ikke om der var downloadet nogen ekstraprogrammer, for det var noget mine voksne børn gerne ville ha' så vi bare kunne skrive sammen , og det var sønnen der downloadede programmet (hvilket er meget lettere end at fjerne lortet igen

Tidligere var der ICQ installeret, men det påstod de, at ikke ret mange brugte og at det ikke var godt nok, og at det netop udgjorde en risiko for virus..

mvh dova