/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Compen. fryser og er underlig
Fra : 2kroner
Vist : 588 gange
400 point
Dato : 26-04-06 20:47

Hej all hjælpere !!

Jeg har en 2 år gammel PC, der opfører sig meget mærkeligt.

Efter mange problemer, såsom pludselig lukning af Exploreren o.s.v. besluttede jeg at formatere C-drevet med XP Home Edition på og geninstallere påny.

Dette er lykkedes, men nu er der opstået mange andre problemer !!!

I 3.-4. forsøg lykkedes det at få startet den op, efter ca. 1 minut åbnet computer, flimrer skærmen i ca. 30 sek. hvorefter den går helt i sort og jeg kan intet gøre !!

Er der ikke en eller anden der kan hjælpe mig, jeg har virkelig brug for det !!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 00:06

Hej, mener du at du slet ikke kan starte den op længere? Eller kan du kun starte den op hvorefter den går i sort og du er nødt til at slukke for den? Kommer du ind i Windows eller når du ikke dertil?

Giv lidt flere informationer please.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 27-04-06 09:55

Hej.

Det kunne lyde som om, din maskine får lidt for varmt. Har du i de 2 år haft den skilt ad og gjort ren? Dette inkluderer også alle blæsere på CPU, grafikkort og evt. chipset. Måske endda en af blæserne er gået død? Jeg har "behandlet" flere ældre maskiner, hvor blæsere enten skulle skiftes eller i hvert fald rengøres grundigt og have en dråbe olie, hvorefter de spandt som en mis.
Prøv rengøringen først... og vær forsigtig! Jeg benytter som regel en blød pensel kombineret med støvsugeren.

Mvh.

Ulle

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 27-04-06 18:41

Hej Lars

Jo jeg kommer for det meste ind i windows, hvorefter der går ca. 1 min. inden skærmen flimrer/bliver meget utydelig, derefter fryser den, og jeg må slukke på den "hårde" måde.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-04-06 19:32

Hej, synes også det lyder som om maskinen bliver for varm... Check at blæserne virker som Ulle foreslår.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 27-04-06 19:38

Har nu gennemrenset computeren.

Derefter startede jeg den op, skærmen "sneede til" igen efter 1½ min. Jeg skyndte mig at lukke computeren på den rigtige måde.

Nu kan jeg ikke starte den op igen, der kommer ikke engang det billede med "Intel Pentium inside" op !!!!

Måske skal den bare smides ud ???

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 27-04-06 21:17

Er der virkelig ikke en der kan hjælpe ??

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 200 point
Dato : 27-04-06 21:43

Jo da... vi prøver lidt mere. Er du rar at oplyse hvad komponenterne i din PC er? Hvilken strømforsyning, bundkort, CPU, grafikkort, ram og harddisk(e)? Et muligt problem kunne være en defekt strømforsyning... Men prøv at lave en lille liste over delene i maskinen.

Mvh.

Ulrich

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 27-04-06 21:45

Lige en ting mere... Forklar også lidt mere detaljeret hele forløbet med problemet... For hvor lang tid siden begyndte det? Tog det til? Har noget sparket til maskinen? Tabt noget vådt ned i den? Alt kan være relevant...

Kommentar
Fra : 2kroner

Dato : 28-04-06 12:33

Dette problem startede da jeg formaterede mit C-drev, og geninstallerede Windows XP igen.

Og der er ikke blevet udøvet nogen form for fysisk last på maskinen

Og så har jeg lidt svært ved at fortælle hvilken indmad der er i maskinen, da jeg ikke kan huske noget om det, og ikke kan åbne maskinen igen Men det er en ALDI-maskine fra 2004, hvis det siger dig/jer noget.

Godkendelse af svar
Fra : 2kroner

Dato : 28-04-06 16:40

Tak for svaret ulleulle. Også tak til alle andre der prøvede at hjælpe.

Jeg har dog selv fundet ud af problemet !! Jeg prøvede og prøvede bare at formatere mit C-drev et par gange, og gen-gen-geninstallerede XP igen igen igen, så kørte det