/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Linux/Windows
Fra : elinrandrup
Vist : 977 gange
10 point
Dato : 26-04-06 14:02

Hej til alle

Jeg er ny her men håber jeg kan få hjælp...
Min computer har Windows xp, det er jeg rigtig glad for.

Min gamle computer har mine børn så fået, og den er også tilkoblet nettet, men:

Min eks kæreste lagde Linux styreprogram ind på den i stedet for det Windows 95, den havde.

Vi har en hel del problemer med det, da mine børn ikke helt kan forstå det, ja jeg kan vidst heller ikke.

Vi vil meget gerne have Windows på den..

Er der nogen som kan hjælpe mig?

Hilsen Elin

Accepteret svar
Fra : cyclon

Modtaget 5 point
Dato : 26-04-06 15:22

haj elin
øh hva for en slags comp har du ? altså mhz og ram og om det er en compaq, dell eller noget helt andet??
linux kan være totalt fedt til gamle computere får dem til at virke som nye :)

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 26-04-06 15:27

For mange er Linux et meget håbløst styresystem

Hvis computeren er "født" med windows 95 skal du ikke gøre du nogen forhåbning om at den kan klare at køre windows xp, det er den simpelt hen ikke god nok til... Da windows 95 "regerede" havde en computer ca. 8 eller 16 MB ram, 1,5 GB harddisk og en 133 Mhz processor, og det kan windows xp slet ikke arbejde med...

Du er nok nødt til at købe/få en brugt version af windows 95 (måske windows 98) hvis du vil ha' noget fornuftigt ud af den igen.

Godkendelse af svar
Fra : elinrandrup

Dato : 26-04-06 16:06

Tak for svaret onkelbenn073.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 20:37

Har du en win 95 eller 98 CD - så kan vi da hjælpe med at indstallere og fjerne linux.

Kommentar
Fra : elinrandrup

Dato : 26-04-06 22:29

Hej e.c

Nej ikke på nuværende tidspunkt, men det skal jeg nok få fat i...

Hilsen Elin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-04-06 07:53

Ok - og når du har en 95 ell 98 CD og helst også startdisketten som hører til.
Så sig til hvis du vil ha' hjælp.
Du kan skrive det her i spørgsmålet, eller oprette et nyt - det er lige gyldigt.