/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
herkules højtryksrenser
Fra : tomha5450
Vist : 3570 gange
110 point
Dato : 26-04-06 11:02

skal ud og købe en højtryksrenser og skal bruge en med et stort tryk. jeg har fundet en herkules på 150 bar og en andmængde på 450 l/time i bauhaus til 895. er der nogen der kender det mærke og ved om det er noget skrammel. alle de andre jeg har kigget på har kun 100 - 120 bar og koster ca det samme eller mere....... hjælp søges
på forhånd tak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-04-06 11:35

Sammenlignet med en rigtig højtryksrenser er alt i det prisleje noget skrammel, som ikke yder ret meget, og kun holder til nogle få timers drift.
Virkningen er en kombination af tryk (vandhastighed i virkeligheden) og vandmængden pr tidsenhed. 450 l /time er ikke meget. det er 7,5 l / minut ; ikke meget mere en en frisk ung fyr kan pisse.

En højtryksrenser har man ikke meget at bruge til i en privat husholdning.

Hvis du har en opgave som kræver sådan en, er det bedre og i længden billigere at leje en rigtig højtryksrenser. Hobbymaskinen er slidt op på en weekend, og er på grund af det lave tryk og vandmængde langsommere i brug..

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 27-04-06 16:17

hvad skal du bruge den til
har selv en kew med 120 bar hvis den er slidt op på en wekeend
har den varet i mange år

Kommentar
Fra : tomha5450

Dato : 27-04-06 23:17

jeg skal rense en væg før jeg skal kalke den...... resten af dit indlæg forstår jeg ikke ???????

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-04-06 15:12

hej
transor skriver at en hobby maskine er slidt op på en wekeend derfor skriver jeg sådant
herkules kender jeg ikke men der er tryk nok til at rense en væg