/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til forsikring af ATV
Fra : wan42060
Vist : 1888 gange
245 point
Dato : 25-04-06 22:02

Jeg har lige købt en 200 ccm ATV, som skal Indregisteres som bil, men jeg har ikke kunnet finde noget selskab som vil forsikre denne type køretøj.

Så jeg håber der er nogen der kan oplyse mig om hvor det kan lade sig gøre???

takker

WAN

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-06 22:16

Jeg ville ringe og spørge her, de kan måske hjælpe dig. Det er ikke et forsikringsselskab, men en forhandler af maskinerne

NMS-TRADE APS
BALLEVEJ 21
8300 ODDER

TEL: SØren: 25520873 | Nicolaj 25520874 | Mads 25520875
CVR: 28277571

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 22:30

Du er rendt ind i et problem, for du får nok ikke nogen til at forsikre den som bil nu.

og det er blevet forbudt at sælge dem til det formål til private.

Hvis den havde været større, kunne den registreres som traktor, men som både bil og traktor, skal der laves ændringer på den.
Og som bil, skal der betales et halvstort beløb i registreringsafgift ( 180 % af værdien), hvis altså du kan få den indregistreret og forsikret som privatperson.

http://www.roedkilde.com/html/linhai_eec.html

http://www.roedkilde.com/html/atv_som_traktor.html

mvh dova

Kommentar
Fra : wan42060

Dato : 27-04-06 15:57

hej, man kan sagtens få den indregisteret som privat person, men problemet er hvor man vil forsikre dem, da det jo er en ny type "bil".

Har fundet et pår steder.
TRYK ville have 11.000 kr for en ansvars forsikring , de må være stive
hvis jeg så flytter min citroen med over koster ATVèn så 3143 kr, men så stiger min citron med 3000 kr.

codan skal have 4700 kr.

hvilket må anses for alt for dyrt, når jeg kan få forsikret en suzuki sv1000 med 125 hk for 3800 kr, og det er kasko med friskade.

link til færdselsstyrelsen: http://www.trm.dk/sw37054.asp

mvh
Wan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-04-06 16:42

Tja... De forsikringsselskaber ved nok hvordan de skal få "lænset" deres kunder men den kunne da i det mindste blive forsikret. Har du prøvet at spørge en forhandler, om de kender et forsikrings-selskab, som kunne hjælpe med en fornuftig præmie??

Kommentar
Fra : wan42060

Dato : 27-04-06 19:14

der er jo kun at prøve, andet kan jeg ikke gøre.
har snakket med flere forhandlere, der sælger dem indregisteret, men de siger de ikke ved hvor de kan forsikres og hvad det koster!!
dette mener jeg virker lidt suspect, for de skal oplyse forsikringsselskab på motorkontoret, når de får udleveret pladerne.

tror de holder kortene tæt, for at man skal købe en af deres ATV`er.

wan

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-04-06 19:23

Det lyder det da til, folk kunne jo undlade at købe maskinerne, når de får oplyst forsikringspræmien, og det er der jo ikke meget forretning i

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-04-06 22:28

Citat
har snakket med flere forhandlere, der sælger dem indregisteret

Hvis de sælger dem indregistreret, er det da deres problem at forsikre dem, for man kan ikke indregistrere noget køretøj, medmindre der først er tegnet en lovpligtig ansvarsforsikring, og så skal de da selvfølgelig oplyse hvilket selskab køretøjet forsikres i.

Nu taler du om 11000,-.

Det er helt "normale" gængse priser for en ansvarsforsikring, såfremt man ikke har noget anciennitet, eller hvis det er køretøj nr 3 man har indregistreret på samme tid, eller hvis det er som ung under 25.

Og de 3800 du taler om for fuld kasko på en sv 1000....er det pr. måned

For omkring 30000,- pr år, er der mange der betaler i forsikring på sådan en.

mvh dova

Kommentar
Fra : wan42060

Dato : 02-05-06 16:04

hos tryg skal jeg give 3800 kr om året for at kasko forsikre sv 1000èren, hvis jeg flytter min bil med over, da jeg så automatisk får de 14 års ancinitet fra min bil.

men at skulle give 3143 kr for en ansvarsforsikring af et køretøj der kun render 70 km/t, og koster
17200 kr incl afgift, er da fuldstændig hen i hampen

wan

Kommentar
Fra : Nordsted1