/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
feriepenge udbetalt..
Fra : proeven
Vist : 2286 gange
60 point
Dato : 25-04-06 21:07

i 2005 årbejdede jeg i 6 lidt over 6 mdr. som lærervikar på en skole, nu har jeg fået et feriekort med feriepenge på lidt over 3500 kr.. Hvordan får jeg det udbetalt?

Jeg arbejder ikke på skolen mere..
Så de skal vel ikke skrive under? hvem skal så? hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-06 21:09

Det skal din nye arbejdsgiver. Har du fuld løn under ferie det nye sted, er din nye arbejdsgiver berettiget til at kræve beløbet, da du ikke har optjent til hele ferien der.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-06 21:23

Hvis du ikke har arbejde, så er det Social-Sundhedsforvaltningen i din kommune, der skal underskrive.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 21:34

Ja, og hvis du får fagforening, er det din Akasse der skal skrive under.

Og de kan først udbetales efter 1/5.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 21:37

Citat
er din nye arbejdsgiver berettiget til at kræve beløbet,

Det synes jeg er en uheldig formulering.
Arbejdsgiveren har da ikke ret til at kræve beløbet, men at modregne i løn under ferie, med tilsvarende antal dage som der er feriedage optjent til på feriekortet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-06 21:45

Dova det kan godt være det var en uheldig formulering, men resultatet er det samme

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 21:56

hold da helt op dova - jeg troede det var en helt anden der lige fik svaret der - øj øj du har vel ikke taget ved lære ??????????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-06 22:07

Hvis proeven nu tjener mindre hos nuværende arbejdsgiver, så har arbejdsgiveren ikke ret til at trække mere i dagslønnen end den nuværende dagsløn er.

Kommentar
Fra : proeven

Dato : 25-04-06 22:58

Undskyld jeg først vender tilbage nu, så lige fodbold..
Jeg har ikke noget arbejde nu, er under længerevarende uddannelse (får altså kun SU)..

Så det vil altså sige, at det er Social-Sundhedsforvaltningen i min kommune der skal stemple og underskrive?

Mvh.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-04-06 22:59

Citat
hold da helt op dova - jeg troede det var en helt anden der lige fik svaret der - øj øj du har vel ikke taget ved lære ??????????

øøøøhhhh.........

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 25-04-06 23:02

Citat
Jeg er studerende og modtager SU. Kan jeg få mine feriepenge udbetalt ?

Svar: Hvis du er studerende og modtager SU, kan du godt få dine feriepenge udbetalt, selv om du ikke holder fri fra studierne. Har du ikke arbejde ved siden af studierne, er det socialforvaltningen i din kommune, der skal underskrive dit FerieKonto-bevis.
Hvis du har arbejde ved siden af studierne, skal du holde fri fra dit arbejde for at få feriepengene udbetalt.
Det er så din arbejdsgiver, der skal underskrive dit FerieKonto-bevis

https://www.atp.dk/www/portal.nsf/mainfrms!readform&Area=FK-Loenmodtagere&ExpandAlias=fk-lmt-sporgsmaalogsvar-menu2&Src=/www/area.nsf/AllByDocID/FK-Loenmodtagere-spgogsvar@OpenDocument

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : proeven

Dato : 25-04-06 23:17

Perrrrrfekt.
Tak Dova.