/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
netscape kan ikke gemme JPG. ?
Fra : bruchle
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 04-12-02 22:40

Hvis jeg browser på internettet med Netscape browser, og finder et JPG. billede som jeg vil gemme, så gemmer netscape billedet i et underligt format.
Det kan ikke åbnes i mange billedprogrammer, og i stifinder bliver filen vist som ukendt format, selvom det burde være i JPG format.

Jeg kan fint modtage mails indeholdende JPG billeder til min netscape mailboks, selvom mailen f.eks. er sendt fra Microsoft Wxplorer, men hvis jeg i mit netscape mailprogram forsøger at gemme billedet på min harddisk, så gemmes det igen i et underligt format.

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 110 point
Dato : 04-12-02 23:14

hvis du skriver "billede1.jpg" (husk "") så tvinges den til at gemme som jpg

Godkendelse af svar
Fra : bruchle

Dato : 05-12-02 02:23

Helt perfekt, E.P.
Jeg satte bare en billedfil i anførselstegn som du sagde, og så har den hentet i det rigtige jpg. format lige siden.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-02 01:17

"bruchle" <bruchle.news@kandu.dk> skrev :

>Hvis jeg browser på internettet med Netscape browser, og finder et JPG.
>billede som jeg vil gemme, så gemmer netscape billedet i et underligt
>format.

Har aldrig oplevet det, hvad gemmer den det som og hvilken
Netscapeversion?
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : bruchle

Dato : 07-12-02 01:57

Ja. Se det er et rigtig godt spørgsmål, for jeg kan ikke se hvad formatet hedder.
Filen kunne ikke genkendes i stifinder, og under egenskaber stod blot "fil" og det lille ikon var blot
windows logoet på en hvid baggrund (filtypen kunne altså ikke genkendes af stifinder).

Jeg har et grafikprogram, som napper: JPG, TIFF, GIF, PCX, Bmp og DCX, men når jeg bad programmet om
at lede efter alle billed-filer, kom billederne i "netscape-formatet" selvfølgelig ikke med.
Først når jeg ledte under "all files" i det pågældende bibliotek, kom "netscape-filerne" frem, og dette
grafikprogram kunne godt åbne billedet, men 10 andre grafikprogrammer, som jeg har prøvet, kunne ikke vise
billedet.
Det sjove er faktisk mest, at billedet ikke engang kunne åbnes i netscape browseren.
Jeg har selvfølgelig også prøvet grafikprogrammer der også nappede disse formater: EPS, FPX, PCD, PIC,
PCT, PNG, og WMF, men da "netscape filerne" ikke har noget formatnavn, kan disse grafikprogrammer
ikke finde billedfilen.
Jeg har stadig netscape filerne til at ligge, men jeg ved ikke hvorledes jeg kan se hvilket format-navn de har?

Mht. til hvilken netscape version jeg kører, så er det version 6. Og så stod der følgende nedenunder: Netscape 6
Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; en-GB; m18) Gecko/20001106 Netscape6/6.0

Jeg glæder mig til at få opklaret dette, selvom problemet tilsyneladende nu er løst.
Nu gemmer den nemlig f.eks. både billeder der i gif og jpg format, og de gemmes i de rigtige formater.