/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvor findes Outlook adresser
Fra : EiHaBr
Vist : 697 gange
500 point
Dato : 25-04-06 18:54

Hej
Ved nogen hvor man finder filen med Outlook adresserne- det drerjer sig om at finde filnavnet og stien uden at have harddiskens styresystem kørende, så jeg mangler stinavn og filens navn.

Mvh EiHa

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-04-06 19:07

De forskellige udgaver af windows og outlook bruger forskellige standard mapper til outlooks datafil(er). Dertil kommer at man ved indstilling af outlook kan ændre filnavn og/eller mappe.

Datafilen hedder pst til efternavn. Så gennemsøg harddisken for med *.pst i søgefunktionen. Så finder du den.

Den kan kun læses og forstås med outlook programmet.

Hvis du vil have de gamle adresser ind i en ny installeret outlook, gøres det med import funktionen under "filer"

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-04-06 19:25

Det er outlook express jeg bruger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-04-06 19:59

Du kan ikke undgå at have din HD kørende, for det ligger på C:\
Hos mig ligger Outlook Express adressekartotek her;
C:\Documents and Settings\mit navn\Menuen Start\Programmer\Tilbehør

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 20:29

Hej, det kan du se her:

'To find all WAB files and backups on your computer, just do a Windows search for *.wa?'

http://www.insideoe.com/files/wab.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 21:49

På min computer (XP Pro) ligger wab-filen i:

C:\Documents and Settings\<mit navn>\Application Data\Microsoft\Address Book

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 25-04-06 23:05

Hej
Tak for jeres svar indtil videre.

Ingen af dem har endnu virket, med det kan jo være at noget af det er ødelagt, Vi skal bare have fundet en sti således man kan gå direkte ind uden at anvende styresystemer. vi forsøger videre imorgen. Tak.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-04-06 09:53

Hej,

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du mener med 'uden at anvende styresystemer'. Kan du ikke forklare det lidt bedre og fortælle hvad det er du/i prøver at opnå?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-04-06 16:22

Måske er det dette du vil:

H-klik på skrive bordet > ny > genvej > gennemse
Hos mig ligger adressekartoteket her:
"C:\Programmer\Outlook Express\wab.exe"
Så der må du lige surfe hen og markere wab.exe
OK
næste
udfør
Nu har du et flot ikon og nedenunder står der wab.exe
H-klik på dit ikon > egenskaber > så kan du se hvor den genvej peger hen ( stien)

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-05-06 20:47

Det var nok mest ved hjælp af lawitt´s løsninger at min søn fandt filerne, men det var ikke så ligetil en opgave på en PC`er hvor harddisken var gået i smadder.
Det lykkedes at fiske næsten alt ud af den ved hjælp af programmet Paragon som vi fandt i bladet PC planet, det var jo fantastisk, alt blev hentet ud og lagt på en anden harddiske og vi er nu kørende igen. Så nu virker det hele også brænderen så jeg kan brænde backup ud, det er jo mere betryggende. Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 02-05-06 20:56

Et andet problem efterfølgende.
I Outlook adresserne som er importeret fra tidligere er det pludlelig nu således at alle æ ø å bogstaver vises med små firkanter. Fænomenet er kun i de gamle importerede foretrukne adresser.
Har nogen en løsning på det eller skal jeg skrive dem om- rette dem manuelt.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 08-05-06 22:36

Hej, jeg er glad for at det lykkedes at redde dine ting

Mht. til dit nye problem kunne det tyde på at der enten er en forskel i det tegnsæt der er brugt da adresserne oprindeligt blev oprettet og det der bruges i din nuværende opsætning eller at der er en fejl i outlook når der importeres. Uanset hvad tror jeg det nemmeste er at rette tingene i hånden...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-05-06 22:55

Hej Lawitt.
Tak for dine svar hermed får du pointene for dine svar
Mvh EiHaBr

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-05-06 22:56

Tak for svaret lawitt.