/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
KONFIRMATION ! (:
Fra : XeniaABC
Vist : 884 gange
20 point
Dato : 25-04-06 15:31

hej alle , jeg skal skrive en sang til min veninde, så jeg kunne godt tænke mig nogle idee'r
kender i nogle hjemme sider? ,
hååååååååååååååååååååååååååååååååååber at i vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-04-06 15:38

Prøv at søge herinde på "konfirmation" under bl.a. dette emne.

Så vidt jeg husker, er der flere, der har lavet lignende tråde.

Hanne

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 25-04-06 15:43
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-04-06 16:45

når det nu er din veninde - så brug dit kendskab til hende - find en god gammel sjov melodi - og sæt dig til at rime - det kan der komme rigtig meget sødt og sjovt ud af

og

lad endelig være med at på nogen måde nedgøre veninden - det sætter sig længe efter hos nogen.

personligt tror jeg også det vil skabe større glæde med en god hjemmelavet sang

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-04-06 17:09

Og Sangen laver du sådan:
Finder en melodi og oprindelig tekst.
Eks.
Der bor en bager på Nørregade
han bager kringler og julekage
han bager store, han bager små
han bager nogle med sukker på.

Og i hans vindu' er sukkersager
og heste, grise og peberkager.
Og har du penge, så kan du få,
men har du ingen, så kan du gå.

Når du har den originale tekst, er det nemt at sætte din tekst ind, og få det til at lyde godt.
del den lige op i stavelser, og hvis du holder dig til stavelserne - så kan den sikkert synges.

Der bor en bager på Nørregade .........10
Jeg har en pige hun er så fager
han bager kringler og julekage............10
Din tekst
han bager store, han bager små..........9
Din tekst
han bager nogle med sukker på...........9
Din tekst

Og i hans vindu' er sukkersager
Din tekst
og heste, grise og peberkager.
Din tekst
Og har du penge, så kan du få,
Din tekst
men har du ingen, så kan du gå.

Og her er masser af sange (det er bedst når alle kender sangen)