/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Indsæt billede
Fra : Gumar
Vist : 364 gange
40 point
Dato : 04-12-02 21:34

Hvordan indsætter jeg et billlede fra et dukument som tapet på skrivebordet. jeg kan ikke få dialogboksen frem når det er et billede jag selv har gemt.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 50 point
Dato : 04-12-02 21:45

kontrol panel>>skærm>>skrivebord .brug gennemse og find dit billede på dens placering på harddisken.er det ikke et *.bmp billede så åbn paint under programmer>>tilbehør .åbn billede her ,og vælg så under filer>>GEM SOM.vælg at gemme det som bmp fil.xp understøtter de fleste formater.

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 04-12-02 21:48

Jeg går ud fra at billedet ligger på pc'en som en .jpg fil.

Settings - Control panel - Display - Background - Browse - vælg filtype (jpg m.m.) - vælg filen - tryk ok nogle gange.

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : Gumar

Dato : 05-12-02 17:39

Det virkede helt perfekt. Jeg er lidt ny i faget og så må man jo prøve sig frem.

mvh.
Gumar

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-12-02 18:15

ok bare spørg