/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
sfx tun Hjælp!!
Fra : Nikker
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 24-04-06 23:20

hey

kan bar ikk få min sfx til at gå ordentlig
Opsætning:

Malossi sport
multivario med 8 g ruller ( trykfjederen er også i den gule )
cdi
std karbu med 88 dyse og std filter

men når jeg køre med halv gas og gir bundgas trækker den ikk den tager bar omdrejninger

hva gør jeg ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-04-06 23:44

Kan være koblingsbelægningen er glatte, slidte/olierede, men mon ikke fejlen ligger i forholdet mellem rullevægt og fjeder.
Altså dine ruller er for lette, eller fjederen er for stram.
Er du sikker på det er 8 grams, det lyder ellers af rimelig meget, har du vejet dem?
VH Palle Hansen
http://www.kandu.dk/Spg77992.aspx
http://www.kandu.dk/Spg64784.aspx
http://www.kandu.dk/Spg68293.aspx

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 27-04-06 09:04

Dine ruller er for tunge, det er helt sikkert.
Dine motor når ikke engang i mellemgas, op i de omdrejninger hvor den er i stand til at trække hård nok på remskiven, så den vrider sig sammen.
Remskiven sidder som en skrue, så når trækket på remmen stiger, så skruer de sig sammen.
Prøv evt med 7 grams, fordi dine 8 grams er alt for tunge. Jeg tror endda at du skal helt ned i 6 grams eller mindre.

Min aprilia Rally med 48mm cyl. 17,5 karb og proma legal, gul koblingstrykfjeder og 3,5 grams ruller!!!

Jeg er helt sikker på at din scooter får sit træk igen når den kommer godt op i fart?

så skift til 6-7 grams eller mindre.

Kommentar
Fra : kasper_21

Dato : 27-04-06 10:11

hey sæt 4 gr eller 3 gr ruller i og sæt en anden dyse i måske en 100 ellers kan du søge information hos en scootermekaniker
håber du kan bruge det

kvh kasper_21

Kommentar
Fra : kevin_andreasen

Dato : 30-04-06 18:17

Lettere ruller. simpelt nok