/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Helt tomt skrivbord !!
Fra : labuni
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 24-04-06 21:40

Når min brors computer med Windows XP prof. startes kommer der kun et helt tomt skrivbord, ingen ikoner eller proceslinie, kun skrivbordet med den rigtige baggrund og markør pilen.

Når man så trykker på [Ctrl] + [Alt] + [Del], går op i "Filer" og vælger "Nyt job{Kør...}" og skriver "c:" kommer alle ikoner og proceslinien frem.

Samtid kommer der en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde filen "\idlist.:0:1956.c:\"
Hver gang man starter computeren, er det et nyt 'tilfældigt' tal der hvor jeg skrev '1956'.

Problemet har været der siden engang i februar i år, han har prøvet at lave en systemgendannelse, men der findes ingen gendannelsespunkter fra før problemet opstod.

Hvad skal han gøre for at få computeren til at starte rigtigt op igen.

Mvh Lars

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 210 point
Dato : 24-04-06 21:45

hvis han har XP skiven

så lig den i og gå i kør og skriv cmd, i promten skriver du så

sfc /scannow

http://www.svein.dk/Visartikler.asp?ART_id=132&S_Menu=1

http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/index.htm

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-04-06 21:45

Hvad med at smide CDen og boote fra denne vælge R for Reperer...
Jeg ved ikke hvad det er der mangler - men det er da et forsøg værd.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-04-06 21:49

Benjamin, det er vist for drastisk............. Hvis det kan løses lettere

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 24-04-06 22:04

højreklik/arangere ikoner/sæt flueben i vis på skrivebord

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-06 02:19

Skift cd drevet ud! Koster ikke så meget Og geninstaler!

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 25-04-06 14:03

Hej,

Jeg havde engang samme problem i Windows 2000 og løste problemet ved at re-installere service pack 4 i fejlsikret tilstand, men ved ikke om det samme gælder for XP (med service pack 2).

Men ellers kan du logge på som Administrator og oprette en ny bruger. Log ind som denne bruger og log ud igen. Log ind som Administrator og gå ind i Control Panel > System > Advanced > User profiles > Settings og kopier den gamle brugers profil til den nye brugers profil. Hvis alt virker så slet den 'gamle' bruger og brug den nye. Hvis du gerne vil bruge det gamle brugernavn igen gør du det en gang til bare med omvendte brugernavne.

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-04-06 14:22

Øh det var vist et forkert indlæg jeg kom med! Skulle ha været i et andet spørgsmål!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-04-06 15:41

og nu ville det efterhånden være godt at høre fra Labuni,

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 25-04-06 16:10

Hej, og mange tak for forslagene.

Da det, som beskrevet, ikke er på min computer fejlen ligger, skal jeg først have fat i min bror, og han skal have tid til at kigge på den, derfor er arbejdsgangen noget langsommere end normalt, og helt slemt bliver det, hvis det er mig, der skal ned og kigge på den.

Derfor vil jeg gerne have så mange løsningsforslag som muligt.

Jeg skal naturligvis nok vende tilbage, og uddele pointene, og skrive hvad der hjalp.

Endnu en gang tak, og send bare flere forslag, jeg skal nok vende tilbage.

Lars

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 25-04-06 16:15

husk første forsøg bør være sfc /scannow

Det laver mindst ravage, og hjælper mest

Godkendelse af svar
Fra : labuni

Dato : 11-06-06 21:06

Tak for svaret troldenesdhb.

Og undskyld at det tog så længe.
Men hellere sendt end aldrig