/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Fedtfingre på lys læderstol
Fra : pallenoc
Vist : 1720 gange
200 point
Dato : 24-04-06 21:32

Vi har et par lænestole i lyst (brunt) læder. De har desværre fået nogle fedtpletter/fingre og er generelt blevet lidt smudsige.
Hvad kan vi gøre for at fjerne disse pletter og måske gøre noget for at "friske" læderet lidt op?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-04-06 21:40
Accepteret svar
Fra : eskild8720

Modtaget 200 point
Dato : 25-04-06 11:47

Hejsa Palle Jensen
Her er en artikel om vedligeholdelse af læder,samme fremgangsmåde bruger jeg også ved mine lædermøbler,jeg brugte det også da jeg kørte i hjemmeplejen i 12 år.Dette råd har også for nyligt været i tv. med de 2 damer i "rent hjem"
PS. Det tager også fedtefingrene.
http://www.in-bo-design.dk/info.asp?text=7

mvh eskild

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 27-04-06 10:50

MANGE Tak for svaret eskild8720. Det er et RIGTIG godt tip/link og det ser faktisk ud til at virke og læderet ser fint ud nu...ikke som nyt, men fedtfingrene kan faktisk ikke ses mere

Min kone har selv været dagplejemor i mange år, og det kan altså ikke undgås at der kommer lidt smuds og små fedtfingre på møblementet ad åre.

RIGTIG GOD sommer til dig og dine kære!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 27-04-06 11:02

Hejsa Palle
Glad for at det også virker hos jer,ja det et godt gammel tip som virker.
Dig og din familie ønskes også en god sommer herfra.
mvh.eskild