/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
kattemor bider sine killinger
Fra : solsikke
Vist : 4734 gange
20 point
Dato : 08-08-01 23:14

hej
min unge huskat på 1½ år har for knap 4 uger siden fået 2 killinger. Den sidste uges tid er hun begyndt at klage sig højlydt og bide i dem, når de bevæger sig for meget rundt, eller slås med hinannen. Hun langer ud efter dem ned poten, hiver dem til sig og bider hårdt i maven og struben indtil de piver. Jeg synnes at hun virker meget uinteresseret i dem, hun vil hellere ud end passe dem. Jeg lukker hende ud når hun piver og så er hun tit væk i 2-3 timer. ( hun har fået p.piller i 14 dage nu). Er det normal killinge opdragelse?
Hvornår skal killingerne begynde at spise killingefoder?

eva danielsen

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 30 point
Dato : 09-08-01 00:21

Hej solsikke

Jeg tror din kat er usikker og derfor kommer til at bide lidt for hårdt.
Hvis hun holder op med at bide, når killingerne piber, behøver du ikke være
bekymret.

Det er ikke alle katte der er lige gode til at passe killinger første gang
de prøver.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"solsikke" <solsikke.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dWhc7.408$uI6.51249@news000.worldonline.dk...
> hej
> min unge huskat på 1½ år har for knap 4 uger siden fået 2 killinger.
> Den sidste uges tid er hun begyndt at klage sig højlydt og bide i dem,
> når de bevæger sig for meget rundt, eller slås med hinannen. Hun langer
> ud efter dem ned poten, hiver dem til sig og bider hårdt i maven og
> struben indtil de piver. Jeg synnes at hun virker meget uinteresseret i
> dem, hun vil hellere ud end passe dem. Jeg lukker hende ud når hun piver
> og så er hun tit væk i 2-3 timer. ( hun har fået p.piller i 14 dage nu).
> Er det normal killinge opdragelse?
> Hvornår skal killingerne begynde at spise killingefoder?
>
> eva danielsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : 12345

Dato : 09-08-01 10:15

Hej Eva
Det er helt normal katteopdragelse at moderen bider sine killinger den måde fortæller hun hvad de må og ikke må.
Hvis en kattemor flytter sine killinger vil hun også bære dem med munden
Så jeg tror faktisk at din kat er en god mor
vent med tørfoder til den er 16-20 uger, hvor tænderne rigtig begynder at klø.
Derudover kan du få svar på alt om katte og andre dyr på hjemmesiden : www.dyrebrevkassen.dk
Alt held fremover

Mange hilsner Helle

Godkendelse af svar
Fra : solsikke

Dato : 11-08-01 13:53

Tak for svaret Nina El Falaki.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-08-01 17:28

Det kan også være en reaktion på at nu syntes hun de er for langt væk, og
hun ikke er helt klar til at de skal være så mobile, hun vender sig dog nok
til det med tiden og vokser med opgaven.

Hilsen Tina

"solsikke" <solsikke.news@kandu.dk> wrote in message
news:A_8d7.3216$uI6.210166@news000.worldonline.dk...
> Tak for svaret Nina El Falaki.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>