/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Place SWF i Indesign CS2
Fra : Dr.Disco
Vist : 555 gange
500 point
Dato : 24-04-06 16:38

Hey…!

Jeg forsøger at ”place” en SWF film i et Indesign dokument, for at siden at kunne afspille filmen i en pdf i Adobe Acrobat.

Problemet er at Indesign nu kommer med denne meddelelse;
”Cannot place this file. No filter found for requested operation.”

Jeg kan godt ”place” en film i AVI format og det har lykkes mig tidligere at ”place” en SWF film i Indesign.

Er der nogen der ved hvad problemet er?
Kan jeg evt. downloade det filter der synes mangle?

Jeg kører med Adobe CS2, Flash Pro 8 og har browser FlashPlayer 8,5.

Mange tak…

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 24-04-06 16:47

Hej, hvilken version af CS2 kører du:

http://www.adobe.com/support/techdocs/321683.html

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 24-04-06 17:07

Citat
Hej, hvilken version af CS2 kører du:

http://www.adobe.com/support/techdocs/321683.html

Jeg kører med InDesign CS2 4.0.2 og jeg har også set det svar på www.adobe.com.

mvh.

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 29-04-06 16:35

Måske lyder det dumt, men kan en swf fil afspilles på en mediaplayer.
swf er flash
Du skal have lavet den om til et andet format.
Dette program kan lave det til flere forskellige filtyper
http://www.bbsoftware.co.uk/bbflashback.aspx

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 29-04-06 16:38

Hvis du vil lave en ren flashfilm, så skal du bruge det der hedder indsæt Flash og importer din swf fil

Kommentar
Fra : Dr.Disco

Dato : 30-04-06 10:30

Hey Ommer!

Tak for dit indlæg. Jeg har lavet min flash film (SWF) om til film format med Macromedia Flash Pro 8 og på den måde placed filmen i mit Indesign dokument. Det har fungeret godt til at spille filmen.

Problemet er at Flash filmen har interaktive knapper som ikke virker når den bliver lavet om til et andet filmformat. Altså kapper som play, pause etc. Så derfor vil jeg gerne bevare flash filmen i sit oprindelige format.

Ellers ser BB flashBack ud til at være et udmærket program. Mange tak…

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 30-04-06 22:06

Hej, jeg fandt et indlæg hvor vedkommende der havde samme problem var nødt til at save swf-filen til version 5 for at få det til at virke. Kan det være derfor du har haft det til at virke tidligere?

http://www.layersmagazine.com/forum/archive/index.php/t-101.html

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 30-04-06 22:13

Og det her indlæg nævner det samme samt en workaround på problemet:

>>>
When you export your SWF file from flash go to File/Publish Settings... Choose flash .swf type as your format then click on the "flash" tab and choose "flash player 5" from the version drop down. Then click publish to export your swf.

Apparently the issues I've been having that may be the same as yours is that Quick Time is having a problem with the flash 6 swf file when you go to import it in Acrobat or Indesign. It doesn't have a problem with flash 5 swfs.

I think there was an issue with compressed SWF files. If you place them as uncompressed, it may work better.

...the workround is to export from Flash as Flash 5 then import into Acrobat as Flash 6 compatibility but without any poster image.

Turn off all compression settings, including 508 Compliance. They will then embed OK.

One other point - use Stop rather then Close as your ending option. On my setup, may be the same on others, Close causes Internet Explorer to spawn an unending number of windows with a javascript error once embedded.

<<<

http://adobe.groupbrowser.com/Error_when_placing_Flash_file_in_PDF_with_Acrobat_Pro_60-t993.html (side 1)

http://adobe.groupbrowser.com/threadpage993-2-10.html (side 2)

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : ommer

Dato : 01-05-06 12:33

Har ikke selv SC2, med det lyder da mærkeligt, at den ikke kan klare en swf fil.
Kan du ikke bare trække filen over ?

Og ja, når men laver swf til andet format, mister man desværre mange gode funktioner.

Eller måske, du kunne lave et HTML dokument med filen, som du så lægger in i cs2.
Html skal så laves til en Pdf fil, som du så kan arbejde videre med.
http://www.pdf995.com/

Godkendelse af svar
Fra : Dr.Disco

Dato : 06-07-06 16:13

Tak for svaret lawitt.

Sorry det tog lang tid... meget at se til...