/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
printe flere billeder på samme
Fra : grausen
Vist : 1983 gange
200 point
Dato : 24-04-06 14:36

Hejsa
min datter skal konfirneres om 14 dage. I den anledning vil jeg lave tændstiksæsker med et billede af hende på. Jeg søger et program hvor jeg selv kan vælge størrelsen på billedet, samt printe et helt ark ud med det samme billede, nogen der kender til et program der kan klare det?
Dem jeg har fundet kan man kun lægge et billede på og printe, altså skal jeg printe 40 billeder ud enkeltvis

på forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 14:40

prøv den helt enkle metode med at trække et billede ind i ms paint - lav en prøve og når du har størrelsen korrekt - så kan du sætte så mange der kan være på og printe ud

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 24-04-06 15:07

Hej, det nemmeste er at bruge Windows Picture and Fax Viewer. Der kan du vælge størrelse og antal gange billedet skal printes på siden.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-04-06 15:23

Jeg har scanner og digicamera fra HP og derved et billedbehandlingsprogram, hvor jeg kan gøre det, du ønsker.

Hvis du vil, kan du sende billedet til mig, og jeg laver en sådan side og sender retur til dig?

hbjny(snabelA)hotmail.com

Hanne

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 24-04-06 15:23

Hvis du arbejder lidt med (digitale) billeder på pc'en, så er udgiften til Adobes PhotoShopElements givet rigtig godt ud!
Du kan redigere din billeder på alle mulige (og Umulige!!) måder, du kan redigere belysning, kontrast, farver form - og så kan du vælge hvor mange af hver enkelt bille du vil have på enhver størrelse (foto-)paipir.
Selvfølgelig kan den fulde pakke mere - men jeg har alt hvad jeg har brug for i pse.
Mvh Karsten

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-04-06 15:43

Download Picasa fra google
Det er gratis og tager kun få sekunder at installere.
Findes nu på dansk og er meget nemt at arbejde med

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-04-06 15:48

I Picasa markerer du det/de biller du vil udskrive og peger på udskriv. Derefter kan du vælge mellem forskellige strørrelser. og udskrive dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 15:50

Du kan også hente et lille gratis program her, som kan det du vil.
http://www.xnview.com
http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/endownload.html
rul ned og tag denne:
Windows 9x/NT/2000/ME/XP

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 24-04-06 17:13

hej e.c

vi har det første program du linker til og vi kan i det godt selv lave størrelsen, men vi kan ikke få den til at printe flere ud på samme ark papir, kan du evt guide?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 17:25

Hø hø det var ikke så nemt - jeg havde bare set at der stod kontaktkopi.
Men jeg tror at billederne først skal kopieres inde i hovedvinduet og så oprette kontaktkopi med den størrelse du har brug for.
Jeg prøver selv senere

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 200 point
Dato : 24-04-06 19:18

Jeg har prøvet:
hente et billede
h-klik > copy
h-klik paste
Marker billederne (ctrl+a)
klik på værktøjet "opret kontaktkopi" (ved siden af globusen)
vælg antal kolonner og rækker
det er i sidestørrelse man bestemmer billedets størrelse (som jeg kan finde ud af)

Du har vel ikke programmet publisher for der kan det laves uden problemer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 19:48

Jeg har prøvet igen:
hente et billede
h-klik > copy
h-klik paste indtil du har mange billeder (start evt med fire så det ikke er så dyrt at prøveprinte)
Marker billederne (ctrl+a)
klik på værktøjet "opret kontaktkopi" (ved siden af globusen)
vælg antal kolonner: 4 og rækker (som det kommer til at passe)
Spatiering har jeg sat til = 0 (jeg aner ikke hvad det er)
størrelser:
bredde = 550 højde = 550
margin = 0
Det giver et mål der er i nærheden af en tændstikæske
Når du vil tilbage fra <ContactSheet> så klik på X lige under det øverste X og evt. nej til at gemme

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 24-04-06 19:54
Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 24-04-06 22:00

Tak for svaret e.c.

Det blev dit råd om publicher, der løste problemet for os, derfor får du point.

Til camillasmoster 1000 tak for dit tilbud, det var rigtig flot af dig og det fortjener absolut også point, derfor laver jeg en tråd til dig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-04-06 22:17

Velbekomme da! det manglede da bare...

Hav en god konfirmation!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-04-06 16:34

Tak - og i publisher kan du bruge "arranger" til at tilrette hjælpelinierne så det bare er at rette billederne ind til målet i rummene som fremkommer.