/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP vil ikke starte.
Fra : dasbaz
Vist : 523 gange
40 point
Dato : 24-04-06 10:04

Håber nogen kan hjælpe. Synes jeg har prøvet alt.

En dag gik pc en ud og nu kan jeg ikke få den startet igen. Det er Xp homedition og den bliver ved med at genstarte uanset om jeg forsøger at starte i fejlsikret tilstand eller ej.

hvis jeg vælger at få fejlmedelelsen vist ( F8) skriver den Unmountable Boot Volume

Jeg har forsøgt med xp startdisketter med dem vil den ikke loade færdigt - der er fejl på 3 disk en setupreg fil.

Any ideas ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-04-06 10:09

Kør en repair af xp, er det ikke nok, er du desværre nødt til, at slette partitionen, og oprette den igen, så der formateres inden install af xp. Du kan prøve en repair i konsollen først. Det gør du ligesom en normal indstallation ved, at boote på xpèn.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 10:15

Har du flere harddiske i comp
har du flere partitioner (D: E: F:)
Kan du høre om din harddisk starter op
Prøv evt. at kigge ind i comp og mærk om fladkablerne sidder helt på plads, på harddisken og diskettedrevet

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 24-04-06 10:25

hvis jeg sætter XP cd en i starter denne ikke men gåt til avancerede indstillinger ( F8)

Det lyder som om harddisken starter.

Ja har delt den op i 2 så har C & D

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-04-06 12:20

Unmountable Bootvolumne: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no9

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 24-04-06 12:32

Har jeg prøvet. God side iøvrigt. Prøblemet er at jeg ikke når til ”Velkommen til.....” trykker du bogstavet R" før den genstarter

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-04-06 12:45

jeg trykker på R når den er kommet til Velkommen til..... (altså før den genstarter)
Hvis det ikke virker, har du så tænkt på en repair ?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-04-06 12:48
Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 24-04-06 12:49

Så hedder den desværre Format c:

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 24-04-06 13:40

hvordan er det nu man laver en repair når den ikke vil starte op på CD ´en ?

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 24-04-06 13:42

den skriver noget ala " STOP 0x000000ED (0xaaaaaaaa,0xbbbbbbbb,0xcccccccc,0xdddddddd) "

men vil godt lige prøve en rapair før den formatteres ( hvordan iøvrigt når jeg jo ikke kan få en promt fra og ej heller få den til at starte op på CDén ? )

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-04-06 13:45

De fleste PCèr har en bootmenu i opstarten F11/F12 eller lign.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 15:20

Har du en recover-CD

Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 26-04-06 12:08

nej er ingen reaktion ved F11 / F12
og nej har ingen recovery CD - kan man downloade en et sted eller hur ?

Ville godt køre en repair , kan en skrive en " guide ".

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 40 point
Dato : 26-04-06 12:15
Kommentar
Fra : dasbaz

Dato : 26-04-06 13:11

jeg tror jeg køber en ny og får adgang til mine data via http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=46433.

Men hcma du får point for din gode side.

Godkendelse af svar
Fra : dasbaz

Dato : 26-04-06 13:11

Tak for svaret hcma.