/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm på bærbar flimre
Fra : Divad89
Vist : 612 gange
105 point
Dato : 24-04-06 06:39

Jeg har et lille problem, jeg har denne her Primtech PX9050-QD, men her de sidste måneder er den begyndt at flimre, noget tid efter jeg har tændt den, begynder lysstyrken at gå op ned meget hurtigt, og efter noget tid har den "måske" den lysstyrke som jeg havde sat den til, har i nogen ide om hvad det er der kan være galt med den. Når jeg tænder den, er det også tit sådan at den er meget mørk, selvom jeg har sat den til en bestemt lysstyrke fra jeg fik den. Men hvad siger i.

Med venlig hilsen
David

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 24-04-06 08:32

lyder meget som en reklamations sag. Håber at den er under 1 år gammel (eller 2, hvis det er deres fejl)

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 24-04-06 10:17

Havde engang en bærbar hvor skærmen flimerede, det skyldtes at der var kommet støv ind i skærmstikket (inde under et af hængslerne). For at rense skærmstikket skal skærmen skrues af computeren, så det er helt klart en reklamationssag hvis der stadig er garanti. Fik min renset uden for garatien, det kostede omkring 350,-

Kommentar
Fra : Divad89

Dato : 25-04-06 09:02

Men jeg synes det virker mærkeligt, for hvad jeg har fundet ud af, gør den det kun når den er tilsluttet strømforsyningen, jeg vil bare have nogle ting jeg kan udpege til Primetech når jeg sender den over, for ellers vil de sende den videre til producenten, også tager det lang tid.
Så har i andre forslag til hvad det kan være.

Med venlig hilsen
David

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 25-04-06 10:00

Ja det lyder da endnu mere mærkeligt at den kun gør det når den er koblet til strømforsyningen... Der må være en løs forbindelse et sted inde i den... Det er det bedste svar jeg kan gi' dig.

Kommentar
Fra : Divad89

Dato : 26-04-06 16:11

Kan det være grafikkortet (6600go) hvis det fx. er blevet overophedet eller lign. den gør det kun når den er på strøm, og derved også kun når den er sat op på maks. lysstyrke (hvordan kan det være at man ikke kan sætte lysstyrken op når den kører på batteri.) Kunne det evt. være det.
Hvad tror i.

Med venlig hilsen
David

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 26-04-06 22:27

Jeg troede næsten ikke at det kunne være derfor, men man skal aldrig sige aldrig med computer

Lige netop det problem med at skærmen går på halv lysstyrke på batteri generer osse mig grænseløst, ved ikke om det kan laves om...
Har Primetech ikke en supportafdeling du kan ringe til, måske kender de til problemet.