/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af græsslåmaskine
Fra : Oldboston
Vist : 4876 gange
100 point
Dato : 23-04-06 22:04

Hvis man har en meget lille og nem have med kun ca. 300 m2 græsplæne, men man har ikke lyst til at bruge rugbrødsmotor, foretrække elektrisk eller benzindreven motor, hvilken maskine kan da anbefakes? Den skal være nem, ikke for tung for en ældre herre, ikke kræve gør-det selv-reparationer, men bare virke gang efter gang, den ene sæson efter den anden. Er der ikke en af jer dygtige kan.du'er, der har nogle gode erfaringer, du vil dele, så jeg kan få en flot græsplæne uden for meget slid og slæb. På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : pims

Modtaget 60 point
Dato : 23-04-06 22:14

Med 300m2 have, burde en eldrevet plæneklipper være nok. Hvis du altså er indstillet på at slæbe rundt med forlængerledning over skulderen.
Evt. en Flymo(hedder de vidstnok) uden hjul, som nærmest "hoover" hen over plænen.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 23-04-06 22:15

Hvor meget vil du investere ???

Man kan jo også vælge en elektrisk klipper, her er der intet vedligehold, kun slibning af klinken.
På en benzin dreven maskine, skal der skiftes olie, påfyldes benzin, skiftes tændrør osv.

Ved godt at det ikke er det samme med en elektrisk, mangler lyden og lugten

Personligt købte jeg en Ginge for 2 år siden, med metalskjold.
Da vores grund var kraftig til groet før vi overtog den, var den mange rødder og sten i plænen, hvilket betød at en klipper med en plastic skjold simpelhen flækkede.

Jeg vil anbefale dig en elektrisk selvkørende, det vil gøre det nemt for dig og give minimalt vedligehold.

Er du villig til at sende den til service (hvis du ikke selv gider eller kan), så den er sommer/vinter klar vil jeg anbefale en klipper med min. 4HK og metalskjold, så har du en maskine som holder i mange år.

Personligt er jeg glad for vores Ginge, jeg startede den i dag for første gang efter vinter, benzin på og ét ryk, så var den igang. Den er nu 3 sæson den skal igang med

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-04-06 22:17

Hvis jeg var dig, ville jeg anskaffe mig en lille batteridrevet "ged", der slår græsset konstant. Den virker sådan, at man graver et kabel ned lige under jordoverfladen omkring græsarealet og så kører "dimsen" vilkårligt rundt inden for dette område. Den kører selv hen og tanker strøm, når den har brug for det, så det du skal er, at tænde den om foråret og slukke den om efteråret...Kan det være lettere?

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-04-06 22:19
Kommentar
Fra : fleng

Dato : 23-04-06 22:21

Hvis du er interesseret så har jeg en næsten ny som har kørt i 2 somre på ca 100 m2 som er til salg - årsag vi har ingen græsplæne mere.
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-04-06 22:29

Fandt lige et link mere med en lille fiks reklamevideo til - sådan bare til inspiration

http://www.havenet.dk/?menupunkt=butikken&pkt=15&grp=57&id=327

Vaxen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-04-06 23:07

Du bliver hurtig træt af at slæbe rundt på ledningen og af at reparere den når du har klippet den over (hehe) Køb en Benzindrevet evt, med selvstarter og fremtræk og evt. bioklip eller opsamler, så har du en veltrimmet plæne.

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 23-04-06 23:13

Hvis din plæne er helt plan kan jeg kun anbefale en Gunenå cylinde klipper så får man simpelthen
ikke noget der slår pæner,

En ujæven plæne vil jeg nok idag sige at det er ved at være ligemeget, bare der er metalskjold
og en b&b motor ikke under 5hk Så om det er Texas-Partner-Stiga-Klipo og hvad de ellers hedder
Jeg har selv en Texas med selvkør og opsamler og 6,5hk b&b motor den er 8 år gl det er bare og gå ud og trække i snoren så kører den.

Håber du finder den der passer dig, men skjold og motor.

Zita

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-06 00:33

Du kan også få en eldrevet cylinderklipper til jævnt terræn med opladeligt batteri som sku ku række på en opladning
Mvh sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-04-06 00:46

Hvis du skal have en med benzinmotor sku du vælge det helt nye motoren der kun skal startes med snoren en gang om året og derefter spænder en feder der så bruger kræften til at starte med næste gang du starter så den har egentlig selvstarter uden at bruge batteri eller startermotor det er sku smart
Mvh Sune
I ka se den her http://www.briggsandstratton.com/display/router.asp?docid=71023

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 24-04-06 09:03

Jeg skriver b&b det er en fejel der skal stå B&S Jeg beklager

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 11-05-06 17:16

Tak for svaret pims. det var tilstrækkelit til at dække behovet.