/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fejlkode F06 på Bauknecht
Fra : ara
Vist : 29713 gange
100 point
Dato : 23-04-06 16:49

Hej.

Vi har en vaskemaskine som melder en fejl.
Den skriver F06.
Fejlen kommer lige efter at maskinen har taget vand ind.

Det er en Bauknecht Wa 8788.

Er der nogle der ved hvad der kan være galt.

mvh
Allan

Accepteret svar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-06 17:06

Hej Allan

Her har du fejlkoderne til Bauknecht !

Fejlkoder til Bauknecht / Whirlpool / Philips vaskemaskiner.

E1 - Fejl på vandindløb ( Manglende vandindtag )
E2 - Fejl eller fejlmelding på Aquastop eller overløbssikring ( Maskinen er måske utæt internt )
E3 - Fejl på afløbspumpe ( Maskinen kan ikke komme af med vandet )
E4 - Fejl på varmelegeme ( Maskinen kan ikke varme )
E5 - Fejl på NTC-sensor ( Temperatur sensor defekt )

E6 - Fejl på motor (Over-opheder / Maskinen har måske forsøgt at centrifugere med vand i grundet forstoppelse.)

E6 - Fejl på Tachospole ( lille rund spole i enden af motoren, som sender besked til motorstyrringen,
hvorvidt om motoren kører eller ej + hvor hurtigt den kører.

(E6) - OBS: Samme fejl vil vises hvis motorkul er opslidte ( Motor kører ikke )

E7 - Fejl på Timer/programværk ( Timer er defekt - skal udskiftes - typisk p.g.a. fejlspænding / lyn )
E8 - Maskinen er fejltilsluttet til el-nettet ( Fejl på fast installation !?)
E9 - Fejl på triac kredsløb - Strømforsyning / motorstyrring.

Motorkul finder du i online-shoppen www.hvidevaredele.dk - Anfør blot " [U]Bauknecht WA 8788 kul[/U] " i shoppens søgefunktion - så skulle de være der !

[B]Værd opmærksom på, at der findes 2 typer - afhængig af om maskinen er monteret med en AEG motor eller en CESET motor ! [/B]

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 23-04-06 17:09

Hej Allan

Beklager de mærkelige tekster/fonte... - Kandu´s HTML-koder virker ikke altid helt efter hensigten...

Mvh. Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-04-06 17:16

hej Ole.

Takker for det hurtige svar.

Vil det sige at fejlen E og F er det samme.

Jeg kan se at der så kan være 2 ting galt når den melder F06.
Fejl på Tachospole eller motorkul.
Kan vi så være sikre på at det er kullene der er istykker og ikke spolen?

mvh

Allan

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 23-04-06 17:32

Hej Allan

Se der "udrinder" jo så virkningen på vores krystalkugle... :)

Nu må du igang med lidt fejlfinding !

I første omgang ville jeg undersøge om ikke blot det er motorkul der er opslidte... ?
( de går ikke i stykker - de bliver slidt op - ligesom bremseklodser på en bil...)

Der skal, ved afmonterede kul, være min. 1 cm. frit kul ud af kulholderene...

( Med en fejlkode E/F06 er der 98% risiko for at fejlen er opslidte motorkul... )

Jeps.. - "E" og "F" er det sammen ( "Error" eller "Fault" eller "Fejl" om du vil..)

Du står nu ved en "skillevej" ... - er du "gør-det-selv" mand er der jo ikke noget problem...
Hvis IKKE... - Ja så skal du have ringet til en service-tekniker i morgen tidligt !

Mvh. - Ole Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-04-06 18:18

hej ole.

Det ser ud til det er kullene der er slidte.

Jeg bestiller straks et sæt nye hos dig, og endnu
engang tak for hjælpen.

mvh
Allan

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 23-04-06 18:19

Tak for svaret www.hvidevaredele.dk.

Kommentar
Fra : TorbenSørensen

Dato : 26-05-09 00:05

Elektrkokul kan også købes hos Elektrokul A/S i Hedehusene på Tlf. 70207826 www.elektrokul.dk De kan klare alle opgaver inden for Elektrokul, og har specialiseret sig i det, og fremstiller på egen fabrik.

Kommentar
Fra : TorbenSørensen

Dato : 26-05-09 00:20

Hvis nu en vaskemaskine på Bauknecht som hedder dynamic sense model WAE 899W blinker fejlkoderne P og F skiftevis i begge LCD displayerne, hvad betyder disse fejlkoder så? Den gør det kun når det er kogevaske, og i slutningen af vasken.

Kommentar
Fra : TorbenSørensen

Dato : 26-05-09 00:37

Fandt ud af det :) Er en udtømningsfejl :s