/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hvordan vedhæfte en .exe fil
Fra : surfsusan
Vist : 1305 gange
100 point
Dato : 23-04-06 15:37

Hvordan vedhæfter jeg en .exe-fil UDEN via Outlook 2003 UDEN den bliver blokeret?

Først var det Avast der blokerede, efter jeg slukkede for den, er det stadig ikke muligt at vedhæfte den exe-fil. Får svar fra "Systemadministrator" :
Emne:   Exe format of the Test ebook - once more
Sendt:   23-04-2006 11:15

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

'wizard@ibsoftshops.com' den 23-04-2006 11:16
550 Error: Attachement of type .exe considered unsafe - see http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;290497

Når jeg forsøger mig udi linket i e-mailen får en hjemmeside, der starter med
"Knowledge Base-artiklen er ikke tilgængelig"
og jeg sparkede endda IE 6 i gang!.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Det drejer sig om en job ansøgning, hvor jeg skal sende min opgave både som exe og som zip fil ... zipfilen er intet problem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-06 15:41

Så zip exe-filen inden du sender den.

Et andet trik er at omdøbe exe filen til noget andet , og så skrive til modtageren at han skal gemme den og så tilbagedøbe den til exe.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 15:44

send fra en webbaseret mail - hotmail - yahoo - ingen problemer i det - problemet opstår måske bare for modtageren der har blokeret for vedhæftninger etc

mon ikke både windows - antivirusprogram og firewalls vil gøre alt for ikke at sende den ??

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 15:52

Til transor - opgaven består netop i både at sende en exefil og en zipfil...

miritdk - jeg forsøger gennem min gmail.com og vender tilbage...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-04-06 16:17

Haløjsa
ZIP-filer betragtes også som 'farlige' af Outlook.
Gør sådan:
Ædre ekstention på filen (de 3 bageste bogstaver) til f.eks. txt.
Vedhæft filerne, send dem. Instruer modtager i hvad han/hun skal ændre ekstention til.
Så er den skåret.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 16:18

miridk: jeg kan ikke sende fra Gmail eller hotmail ... exe-filen er for usikker siges det og det selvom der køres virusprogram osv.

Transor: hvordan fjerner jeg "efternavnet" .exe? jeg kører med Win2003?

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 16:20

Havde ikke set beskeden fra Brassovitski ...
har samme spørgsmål som til transor...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 16:51

abc.exe
omdøbes til:
abc.txt
sendes
modtages
omdøbes til:
abc.exe
.............................åbnes/køres.
(.txt-filer er jo ikke farlige)

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 16:57

e.c: når jeg højreklikker på filnavnet surfsususan.exe kan jeg ændre alt andet end det er står efter . (punktummet) altså exe ...
Jeg efterlyser, hvordan jeg ændre fil-extension.

Jeg har nu uploadet .exe filen til Internettet og vil skrive i min jobansøgning at exefilen kan hentes på nettet. Det er vist løsningen da .exefilerne er for usikre..

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 23-04-06 17:10

Gør som Brassovitski anbefaler. Det er en standard måde at sende exe filer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 17:17

Jeg har lige prøvet:
regc.exe (et lille program)
h-klik > omdøb
nu kan jeg skrive hvad det skal være.
Dog brokker den sig over det nye navn, men det er jo klart for et program kan ikke "køres"
som .txt-fil
Jeg kunne også omdøbe tilbage. (den brokker sig igen)
Men opload på nettet og så hente - er nok den bedste metode især til nogen man ikke kender.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 17:20

Øh sorry Brassovitski
Jeg trækker mig lige tilbage.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 23-04-06 19:00

Hej surfsusan, hvis du skal omdøbe filnavnet skal du bare åbne en hvilken som helst mappe, gå i Funktioner > Mappeindstillinger> Filtyper > rule ned til du finder filtypen .EXE, gå i Avanceret og tryk "Vis Altid Filtyper"

Hilsen
steno

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-06 20:06

OK E.C.
Du er da velkommen til at uddybe.

Til surfsusan
Når du åbner windows stifinder, kan du så i fillisten se extension på filerne? Hvis ikke skal du ændre i mappeindatillingerne.
Åbn windows stifinder.
Klik på Fubktioner-->mappeindstillinger.
Klik på fanen 'Vis'
Fjern et evt. flueben ud for 'Skjul filtypenavne for kendte filtyper'
Lidt længere nede, sæt bolle i 'Vis skjulte filer og mapper' (dette behøves strengt taget ikke).
Klik på OK.

Dette er måden i WIN XP, jeg kender ikke WIN 2003.

Du skal ikke fjerne filtypenavnet blot ændre det.

Der findes også en metode, så den automatiske spærring i Outlook sættes ud af funktion, men så skal der rådes i registreringsdatabasen, og det hjælper jo ikke hvis ikke det er gjort både på afsender og modtager PC.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-06 20:44

Det er det samme i win 2000 som ligner XP.
NT5 = win 2000
NT5a = win XP

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 21:00

Brassoviski: Mange tak, nu ved hvordan jeg ændrer i extentions ... og har gjort det

Steno - jeg forsøgte, men ingen exe i dropdown-menuen...

Har nu: ændret exe til txt ...
sendt txt til mig selv ... og ændret txt til exe....

Desværre virker audiofilen filen ikke men tekst og grafik gør ....

Jeg håber jeg får jobbet ... hvis jeg finder ud af, om det er muligt at sende exe via Outlook, så lægger jeg det ind som et tip....

Brassovitski får points fordi han fik mig til at forstå, hvordan jeg kan ændre extentions...
... også tak til jer andre..

Godkendelse af svar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 21:04

Tak for svaret Brassovitski.

Jeg fattede hvordan jeg ændrer extensions og det er jeg glad for, selvom det ikke er svaret på mit oprindelige spørgsmål. Det svar får jeg nok fra min forhåbentlig kommende klient.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-06 00:03

Jeg synes da du har fået svar!
Du spurgte om hvordan du vedhæfter en .exe fil i Outlook uden at den spærres, det har du fået svar på. DET KAN MAN IKKE!!!!!!!
Kun hvis Outlook på afsender og modtagermaskine tillader .exe filer vedhæftet, og det kan kun gøres hvis der rettes i registreringsdatabasen på begge maskiner.

Mange Antivirus programmer spærrer desuden også for vedhæftede .exex-filer og dette kan kun indgås ved at ændre sikkerhedsniveau.

Hvis ikke dette er svar nok bedes du uddybe lidt mere præcis, hvad det er du mener?????

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-04-06 00:06

UPS!
Det hedder selvfølgelig .exe og ikke .exex og undgå i stedet for indgå. De satans brede pølser.