/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Fra Dansk til Tysk
Fra : betonjens1
Vist : 580 gange
300 point
Dato : 23-04-06 15:22

Skal have instaleret et Tysk W98se program men kan ikke få det til at instalere sig nogen der kan hjælpe? har formateret disken men hvad så?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-06 15:32

Hvilket format har du givet disken.
Det skulle have været FAT med en tysk bootsektor.

Hvis det ikke er det. så fjern partitioneringen. Læg din installationscd på og boot fra den. Så ordner den resten.

Det forudsætter art du ikke har andre operativsystemere på computeren, og at den kan boote fra en cd.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 23-04-06 15:41

Der er ingen partitioner på disken men hvad skriver jeg der står C:

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 23-04-06 16:23

Hej, du skal have fat i cdrom-drevet. Hvis du ikke har adgang til dette skal du boote fra en disk der har cdrom drivere. Hvis du ikke har sådan en disk kan du få dem på www.bootdisk.com.

Når du kan få fat i cdrom-drevet skal du ned i et katalog der hedder noget med i386 og starte et program der hedder install eller setup (det er længe siden jeg har rodet med det).

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 23-04-06 16:39

Hvordan kommer jeg ned i det katalog

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 300 point
Dato : 23-04-06 22:36

Hej,

Kan du få fat i cdrom-drevet?

Hvis ja hvilket bogstav har drevet? Hvis det f.eks hedder 'D:' skriver du først 'd:' og derefter 'dir' hvorefter du kan se indholdet af cd'en. Hvis der f.eks er et katalog der hedder 'WIN98' skriver du 'cd win98' for at skifte ned i kataloget og sådan kan du fortsætte indtil du finder det program du skal bruge til at starte installationen med ('dir install.* eller dir setup.*)

Jeg skærer det lidt ud i pap men ved ikke hvor meget du kender til DOS...

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-04-06 10:38

Hej, virker det?

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 27-04-06 02:14

Tak for svaret lawitt.

Kommentar
Fra : Capoeira8

Dato : 11-05-06 23:58

Prøv den her hjemmeside www.free2read.com