/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Billeder og Baggrund.
Fra : MonikaN
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 23-04-06 08:59

Hej alle sammen.

Jeg søger noget hjælp til at sende mails med baggrund og billeder eller gif.

Jeg har set at man kan lave en mail med en baggrund og eller insætte gif filer. Ikke sådan at de er vedhæftet men så det er mailen der ser sådan ud.

JEg har prøvet mig frem men det ender altid med at filerne er vedhæfter og så hjælper det jo ikke meget.

Er der nogen der kan hjælpe mig til hvordan man gør, jeg vil tro det er noget med htlm filer men ved det ikke.

Håber på svar

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 09:06

Hvilket mailprogram bruger du?

Kommentar
Fra : MonikaN

Dato : 23-04-06 09:12

hotmail

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 09:15

du kan ikke lave baggrunde hvis du bruger gratis hotmail

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 09:17

Jeg er ikke så stiv i Hotmail... så vidt jeg ved, kan du kun indsætte smileys ...

måske er her andre, der ved mere om Hotmail...

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 09:19

Tak miritdk - så ved vi det...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 09:44

http://advertising.msn.dk/AdProducts/CreativeSpecDetail.aspx?CreativeSpecID=%09%09425

hvis du vil betale for det så kan du få theme packs der indeholder bla baggrunde - billeder - smileys etc.

jeg ville nu anbefale dig at bruge for eks outlook express hvor mulighederne er gratis og langt større

Kommentar
Fra : MonikaN

Dato : 23-04-06 10:03

jeg har også outlook express 6 oppe i menulinien som jeg kan bruge, jeg skal bar ebruge den istedet og så burde det kunne lade sig gøre???

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 10:07

Ja du klikker bare på ikonet "billeder" hvis du vil have indsat grafik...

og "Indsæt" og baggrund....

Der findes også mange slags brevpapir ... der er installeret et par stykker eller 5 - kedelige..

Google "Free Stationary" ... og du er på vej til en helt ny verden

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 10:08

Undskyld ... Free stationery .... staves det..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-06 10:34

surfsusan det staves stationary

hvis du bruger ms outlook express skal du være opmærksom på at der i funktioner - indstillinger - ikke er flueben i bloker billeder osv
Desuden under fanebladet SEND skal der være prik i html - og hvis du går op i formater (når du åbner ny meddelelse) - skal der være flueben i både html og send billeder med meddelelse .

Du vil måske bruge guiden under ny meddelelse - det vil jeg dog kun anbefale til avancerede og "bevægelige" e-mails - den er til hjælp for nybegyndere - men microsoft har det med at gribe ind pga sikkerhed så man ikke lige umiddelbart kan se hvad man sender - og det virker lidt kedeligt.

I stedet kan du som surfsusan siger søge på free stationary/free stationaries og downloade færdigt brevpapir - i begyndelsen ville jeg nok sørge for at tage nogen der ikke scroller (bevæger sig) for ikke at løbe sur i det -

derpå er fremgangsmåden : åbn ny meddelelse - vælg formater- vælg baggrund - vælg billeder - vælg gennemse og find den mappe hvor du har lagt dit brevpapir - klik g ok - så er den der

god fornøjelse - og advarsel : det er stærkt vanedannende

Kommentar
Fra : MonikaN

Dato : 23-04-06 10:47

tusind tak for hjælpen , nu vil jeg gå igang med at lege og så må manden finde sig i at få tons af mails ind til det fungere he he

Godkendelse af svar
Fra : MonikaN

Dato : 23-04-06 10:50

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 23-04-06 10:57

Nej miridk ... det er en almindelig fejl også blandt indfødte..

se her
http://dictionary.reference.com/search?q=stationary

og prøv så med stationery ....

Hilsen fru klogesen, der har været forlovet med en irer ....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 11:04

surfsusa - kommer vel an på hvilke indfødte har du lagt mærke til at amerikanere netop ikke er særlig gode til at stave ??? (får engang i mellem nogen mails der i den grad skal tydes LOL)

MonikaN - selvtak - du dukker bare op hvis du får problemer

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 23-04-06 22:23

Hej MonikaN

Du kan også skifte til Incredimail

http://www.incredimail.com/english/index.asp

Det er gratis og har alt hvad man kunne ønske i form af stationaries, animationer og lyde og spørger du Google, dukker der endnu flere op

/Ann

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 22:39

naaaaaaaaaaah - ikke incredimail - det er ikke nær så sjovt i længden

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 23-04-06 23:21

miritdk

Jeg synes altså det bliver sjovere og sjovere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 23:28

helt ok frk friis - hver sin smag - jeg synes det er sjovt at kunne vælge selv og lave dem selv -og det smitter

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 24-04-06 10:50

miritdk

Du kan da også lave det hele selv i Incredimail - der er masser af tutorials på nettet - har ikke selv haft tid endnu - men lysten er der da

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 11:14

jo da - ved jeg faktisk noget om - men foretrækker at bruge oe

Hvis lysten er der så klem på - dine omgivelser du skriver mails til bliver så glade

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 24-04-06 11:21

Så vidt jeg ved er div. former for spyware inkluderet Incredimail?

Et godt sted at hente stationeries er hos Cloud Eight (gratis)
http://www.thundercloud.net/

de har også deres egne smilies uden spyware - men indrømmet ikke så sjove og heller ikke gratis.

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 24-04-06 11:34

pt synes de såmænd, det er morsomt i det hele taget at få noget ud over det sædvanlige, børnebørnene synes det er ret fedt at få baggrunde, der takler deres interesser - desuden - jeg har en søster, der er lige så vild med fantasy, som jeg er, så vi har en mindre dyst om at finde de flotteste baggrunde med drager, alfer, trolde osv, og dem er der jo et hav af.
Jeg har brugt Incredimail siden 96 - mener jeg, og prøver altid at missionere lidt for det LOL

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 24-04-06 11:40

Mener at have læst på download.com, at der ikke er spyware i Incredimail, men ikke sikker

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-06 11:42

surfsusan - jeg er ikke sikker på spyware med incredimail - men i sin tid var der meget af det - må desværre nok indrømme at jeg har nedlagt en bekendts puter med en trojaner den vej for længe siden - og havde svært ved at undlade at bruge den da jeg på det tidspunkt tegnede for dem
Men UD kom den.

Synes stadig det er sjovere selv at hitte på og designe - eller låne sig frem til noget der passer lige nu og her osv

annfriis - klar du anbefaler den når du selv er glad for den - egentlig beskæftiger jeg mig slet ikke med den mere så jeg er lidt på bar grund der