/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Yamaha 4 Gear
Fra : lena17
Vist : 575 gange
20 point
Dato : 04-12-02 16:43

Jeg har en Yamaha 4 gear, som hele tiden går ned i fart, når jeg er i 4 gear. Kan man gøre noget ved det?

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 30 point
Dato : 04-12-02 16:54

Den skal justeres i tændingen.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : Japse

Dato : 04-12-02 16:55

Den skal justeres i tændingen.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : svendsvend

Dato : 04-12-02 18:25

Yamaha kokser ofte til i cylinderens udstødningsport. Prøv at løsne udstødningen på cylinderen, og kig op i porten i cylinderen - koks / sorte belægninger kradses væk, det hjælper. Pas på du ikke ridser stemplet. Sæt udstødningen på plads igen og kør en tur.

Mvh. Svend

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 16:53

On Wed, 04 Dec 2002 15:42:34 +0000, lena17 wrote:

> Jeg har en Yamaha 4 gear, som hele tiden går ned i fart, når jeg er i
> 4 gear. Kan man gøre noget ved det?

Tune den?

/Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 17:14

"lena17" <lena17.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:wcpH9.57587$HU.3893643@news010.worldonline.dk...
> Jeg har en Yamaha 4 gear, som hele tiden går ned i fart, når jeg er i 4
> gear. Kan man gøre noget ved det?

Tja.. du kan jo fortælle os hvad der er gjort ved den med tun osv?
umiddelbart vil jeg sige et mindre fortandhjul!

--
Michael Frederiksen

"640K ought to be enough for anybody."
(Bill Gates, Microsoft's founder, 1981)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 19:07

lena17 wrote:
> Jeg har en Yamaha 4 gear, som hele tiden går ned i fart, når jeg er i
> 4 gear. Kan man gøre noget ved det?

Hvis den gradvist er gået ned i fart og træk, så ville jeg tjekke min
udstødningsport, og mit udstødningsforrør, da det soder/kokser til med tid.
Ellers kan det være nye pakninger på cylinderen evt. nye stempelringe !!

Allan
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --
-- Cum insantientibus fuere necesse est --

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 01:30

lena17 wrote:
> Jeg har en Yamaha 4 gear, som hele tiden går ned i fart, når jeg er i 4
> gear. Kan man gøre noget ved det?

Den er næsten sikkert gearet for højt (det var næsten alle yamaha'er dengang
jeg var knallertbølle:)

Et mindre fortandhjul vil sikkert få den til at holde farten bedre.

mvh Hans
Der holder sig til RD350'eren når vi kommer til Yamaha-knallerter
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://nathue.dk/?page=cv

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 17:41

> Jeg har en Yamaha 4 gear, som hele tiden går ned i fart, når jeg er i 4
> gear. Kan man gøre noget ved det?

Hvis det lyder som om motoren "går ud", skal du nok ha et andet tændrør.

// Troels

Kommentar
Fra : Unger

Dato : 06-01-03 20:47

du skal bare have en større dysse i din karb. og så indstille den...
har prøvet det mange gange