/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
hvor lang tid?
Fra : aroma
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 22-04-06 19:09

Hvor lang tid bruger en muslim ca. på sin tro pr. dag?
En meget troende muslim?
En ledt troende muslim?
Dåde her og i en muslimsk land?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-04-06 19:23

Tjaaa...

Hvor lang tid bruger en kristen ca. på sin tro pr. dag?
En meget troende kristen
En let troende kristen
både her og i et ikke-kristent land?

Kan du høre det skure??

Spørgsmålet kan ganske enkelt ikke besvares.
For det første er det aldeles umålbart fordi kultur og religion hænger uløseligt sammen. (og politik for de ikke-sekulariserede religioners vedkommende - og også lidt de andre).
For det andet, er meget muslimer lige så individielle som kristne er...

Vaxen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 19:24

Det er et svært spørgsmål...............der er flere slags muslimer (trosretninger) og de bruger meget tid på at slå hinanden ihjæl......................i den samme guds navn.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 19:25

Som ateist må mit svar blive: "For meget"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-04-06 19:55

Han bruger sit liv på sin tro.

Accepteret svar
Fra : polpot

Modtaget 200 point
Dato : 26-04-06 12:32

hej aroma

for mit eget vedkommende er ca 1 til 1½ sammenlagt hver dag.
Men min tro er også min livsanskuelse, så hvis man tager bøger og studier,fordrag,undervisning med, bliver det til meget mere.

jeg tror ikke man kan dele det op, lidt troende mere troende ect.

Men hvor praktiserende folk er.
Oftes øges ens iman (troen på gud) med alderen, og man får lyst til at bruge mere tid på sin tro.

bedste hilsner

p

Godkendelse af svar
Fra : aroma

Dato : 26-04-06 22:53

Tak for svaret polpot.