/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
UseNet Udbydere
Fra : DaVinci
Vist : 1046 gange
20 point
Dato : 04-12-02 14:44

Jeg har en god ven i USA, som er vant til at betale for UseNet adgang, da jeg så fortalte ham at news.tele.dk lå nummer 1 på top1000.org listen, spurgte han om man kunne købe sig adgang dertil uden at skulle have et fast abonno. Efter at have ledt en del, må jeg give fortabt idet jeg ikke kan finde nogle steder der udbyder news adgang her i danmark. Det eneste sted jeg har hørt om er hos mailme.dk der skulle have en news server hosted hos teleDK, men der tager jeg måske fejl.

er der nogle af jer der ved noget om det?

DaVinci

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 19:18

> have en news server hosted hos teleDK, men der tager jeg måske fejl.
>
> er der nogle af jer der ved noget om det?

Jeps....det er rigitgt at mailme.dk har en betalings adgang til
deres news server incl mail.......OG den skal man holde sig langt
væk fra. Det er det rene lort !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-12-02 23:01

> Jeg har en god ven i USA, som er vant til at betale for UseNet adgang,
> da jeg så fortalte ham at news.tele.dk lå nummer 1 på top1000.org
> listen, spurgte han om man kunne købe sig adgang dertil uden at skulle
> have et fast abonno. Efter at have ledt en del, må jeg give fortabt
> idet jeg ikke kan finde nogle steder der udbyder news adgang her i
> danmark. Det eneste sted jeg har hørt om er hos mailme.dk der skulle
> have en news server hosted hos teleDK, men der tager jeg måske fejl.

Det er nu kun TDC's feed der ligger nummer 1...
hvis man skal have en betalings server kan jeg anbefale easynews.com

mvh.Simon

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 15:08

"DaVinci" <DaVinci.news@kandu.dk> wrote in
news:itnH9.57543$HU.3878053@news010.worldonline.dk:

> Jeg har en god ven i USA, som er vant til at betale for UseNet
> adgang, da jeg så fortalte ham at news.tele.dk lå nummer 1 på
> top1000.org listen, spurgte han om man kunne købe sig adgang
> dertil uden at skulle have et fast abonno. Efter at have ledt en
> del, må jeg give fortabt idet jeg ikke kan finde nogle steder der
> udbyder news adgang her i danmark. Det eneste sted jeg har hørt
> om er hos mailme.dk der skulle have en news server hosted hos
> teleDK, men der tager jeg måske fejl.
>
> er der nogle af jer der ved noget om det?

Det er muligt at TDC ligger nummer 1 på top1000.org, men vær lige
opmærksom på hvad de ligger nummer 1 som... De har det bedste feed.

De kørte indtil i går med 210kbps begrænsning og max 2 connections. I
dag er det oppe på 420kbps som loft. Derudover er deres retention ikke
specielt god i forhold til betalingsservere som easynews og giganews,
og TDC's completion er faktisk forbavsende ringe i forhold til deres
første plads på top1000.org (i hvert fald i de binlre grupper jeg
hænger ud i.)
Jeg har truffet konsekvensen og købt til en ordenlig server, og bruger
så TDC's så lidt som muligt.

Mvh.
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 15:09

On Fri, 6 Dec 2002 14:08:09 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>> er der nogle af jer der ved noget om det?
>
>Det er muligt at TDC ligger nummer 1 på top1000.org, men vær lige
>opmærksom på hvad de ligger nummer 1 som... De har det bedste feed.
>
>De kørte indtil i går med 210kbps begrænsning og max 2 connections. I
>dag er det oppe på 420kbps som loft. Derudover er deres retention ikke
>specielt god i forhold til betalingsservere som easynews og giganews,
>og TDC's completion er faktisk forbavsende ringe i forhold til deres
>første plads på top1000.org (i hvert fald i de binlre grupper jeg
>hænger ud i.)
>Jeg har truffet konsekvensen og købt til en ordenlig server, og bruger
>så TDC's så lidt som muligt.

har du overvejet at leje en videofilm i stedet for?

--
vh
Thomas Jensen,
Læs seneste nyhedsbrev: http://pil.dk/nyhedsbreve/2002november.php

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 16:20

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> writes:

>dag er det oppe på 420kbps som loft. Derudover er deres retention ikke
>specielt god i forhold til betalingsservere som easynews og giganews,

TDC: 0 kr/år for fuld knald på 420 kbps i døgndrift

EasyNews: ca. 20.000 kr/år for fuld knald på 420 kbps i døgndrift

>og TDC's completion er faktisk forbavsende ringe i forhold til deres
>første plads på top1000.org (i hvert fald i de binlre grupper jeg
>hænger ud i.)

Det har ikke (kun) noget med feedets kvalitet at gøre.

Mvh.
   Klaus.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 17:23

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev :

>Derudover er deres retention ikke
>specielt god i forhold til betalingsservere som easynews og giganews,
>og TDC's completion er faktisk forbavsende ringe i forhold til deres
>første plads på top1000.org (i hvert fald i de binlre grupper jeg
>hænger ud i.)

Vrøvl, de ligger ofte i en uges tid og completion er generelt i
top på nær, når der sker et nedbrud som i sidste uge.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 18:38

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in
news:3lj1vusg78bb97ft6t8cpeq10pf3p0jkj1@dtext.news.tele.dk:

>>Derudover er deres retention ikke
>>specielt god i forhold til betalingsservere som easynews og
>>giganews, og TDC's completion er faktisk forbavsende ringe i
>>forhold til deres første plads på top1000.org (i hvert fald i de
>>binlre grupper jeg hænger ud i.)
>
> Vrøvl, de ligger ofte i en uges tid og completion er generelt i
> top på nær, når der sker et nedbrud som i sidste uge.

Øhh - og hvad så - hos f.eks. easynews er det 4 uger, og completion hos
TDC er i mange af de binære grupper under 90 - og hos easynews 99%. Så
uanset om du måske er tilfreds med det, så er TDC's server ikke på
højde med en af de dyre betalingsservere. Og det er også fint nok, det
at de ligger nummer 1 på en liste er bare som sådan ikke udtryk for at
det er verdens bedste server de har - men udtryk for at noget af deres
newssetup er i verdensklasse - ikke det hele.

Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 18:47

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote in
news:fqb1vugha03f3f6q35rmb1aphbrfklso5p@4ax.com:

> har du overvejet at leje en videofilm i stedet for?

Jeg henter ikke film på news, ej heller musik. Min pointe er at jeg
gider ikke sidde og vente på noget fra TDC's server når jeg har
betalt for at have båndbredden til rådighed til at jeg kan få det 10
gange hurtigere fra f.eks. easynews.

Hvis det så bare var download af bodies der var begrænset hos TDC, og
headere kørte uden begrænsning så var det sådan set fint nok at TDC
kører med begrænsning. Men jeg gider ikke sidde og vente f.eks. 30
minutter på at en meget trafikeret gruppes headere bliver hentet ned,
når en 2mbit linje f.eks. kan hente disse headere fra easynews på 3
minutter. (Nej, jeg gider heller ikke konfigurere min newsreader til
kun at hente 60 poster for at jeg ikke skal sidde og vente

Det er selvfølgelig et luksusproblem, men jeg er ikke en tålmodig mand
hvad sådanne ting angår - slet ikke når jeg ved jeg kan gøre tingene
hurtigere på en anden måde. Og når man kan nøjes med 6GB om måneden hos
easynews er det faktisk slet ikke så dyrt at være utålmodig.

Mvh.
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 18:42

On Fri, 6 Dec 2002 17:46:43 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote in
>news:fqb1vugha03f3f6q35rmb1aphbrfklso5p@4ax.com:
>
>> har du overvejet at leje en videofilm i stedet for?
>
>Jeg henter ikke film på news, ej heller musik.

nu er jeg blot nysgerrig... hvad henter man så fra usenet når man
hænger ud i binære grupper?

--
vh
Thomas Jensen,
Læs seneste nyhedsbrev: http://pil.dk/nyhedsbreve/2002november.php

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 19:48

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev :

>Øhh - og hvad så - hos f.eks. easynews er det 4 uger, og completion hos
>TDC er i mange af de binære grupper under 90

Som det er antydet før, der ikke nogen udbyders newsserver som
gemmer binære filer i fire uger og completeness er langt over 90
% i de grupper jeg følger.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 19:50

Thomas Jensen - pil.dk wrote:
> nu er jeg blot nysgerrig... hvad henter man så fra usenet når man
> hænger ud i binære grupper?

Billeder af lækre "kabinetter" ?

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Deltag i vores julekonkurrence og bliv racerkører for en dag!
http://www.mandezonen.dk/ når du er træt af /Tidens Kvinder/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 20:02

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote in
news:e9o1vukgsla5au6j8kd7tm5s11iflq2o7l@4ax.com:

>>> har du overvejet at leje en videofilm i stedet for?
>>
>>Jeg henter ikke film på news, ej heller musik.
>
> nu er jeg blot nysgerrig... hvad henter man så fra usenet når man
> hænger ud i binære grupper?

Tjah - jeg henter ikke voldsomt meget, men jeg kigger da nok på nogle
billeder og så ryger der et enkelt program eller to igennem også. Men
jeg tror ikke mit newsforbrug overstiger 2 GB på en måned, så jeg er
ikke den store forbruger hvad det angår. Men jeg gider ikke sidde og
vente på det - det skal være der så hurtigt som muligt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 20:05

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote in
news:asqf7d$hd1$1@katie.ellegaard.dk:

>>dag er det oppe på 420kbps som loft. Derudover er deres retention
>>ikke specielt god i forhold til betalingsservere som easynews og
>>giganews,
>
> TDC: 0 kr/år for fuld knald på 420 kbps i døgndrift
>
> EasyNews: ca. 20.000 kr/år for fuld knald på 420 kbps i døgndrift

Jeps - men jeg har ikke en maskine kørende i døgndrift - så jeg vil
hellere have fuld knald på når jeg er på easynews.
Hvorfor tror du iøvrigt at easynews kun leverer 420kbps? Jeg henter da
fint lige så hurtigt som min ADSL kan trække fra dem. Iøvrigt er TDC
gået ned til 210kbps igen i dag.
Fra mit arbejde kan jeg hente med omkring 2mbit per tråd fra Easynews,
og fra easynews' webinterface kører det lige så hurtigt som min egen
linje nu kan klare

Men jeg har ingen interesse i de store linjer med ubegrænset forbrug
til vilde priser, jeg henter ikke så meget - men er træt af at
headerdownload tager så lang tid som det gør med 210kbps - så vil jeg
hellere betale lidt for ikke at skulle vente unødigt.

Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 22:14

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> Øhh - og hvad så - hos f.eks. easynews er det 4 uger, og completion hos
> TDC er i mange af de binære grupper under 90 - og hos easynews 99%. Så
> uanset om du måske er tilfreds med det, så er TDC's server ikke på

Hvad tror du selv forskellen på de to selskaber er?

Hint: Den ene tjener penge på at levere news, den anden gør ikke.

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 22:17

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

> Jeg henter ikke film på news, ej heller musik. Min pointe er at jeg
> gider ikke sidde og vente på noget fra TDC's server når jeg har
> betalt for at have båndbredden til rådighed til at jeg kan få det 10
> gange hurtigere fra f.eks. easynews.

Du slår selv sømmet på hovedet i ovenstående.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"When you gonna love you as much as I do?" - Tori Amos

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-12-02 22:32

On Fri, 6 Dec 2002 19:02:26 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:

>Tjah - jeg henter ikke voldsomt meget,

snip

>jeg tror ikke mit newsforbrug overstiger 2 GB på en måned,

hov... jeg tror sandeligen jeg er v. at blive for gammel.

--
vh
Thomas Jensen,
Læs seneste nyhedsbrev: http://pil.dk/nyhedsbreve/2002november.php

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 15:33

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> wrote in
news:slrnav24nq.fdp.fox@hal6000.bananas.dk:

> Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:
>
>> Øhh - og hvad så - hos f.eks. easynews er det 4 uger, og completion
>> hos TDC er i mange af de binære grupper under 90 - og hos easynews
>> 99%. Så uanset om du måske er tilfreds med det, så er TDC's server
>> ikke på
>
> Hvad tror du selv forskellen på de to selskaber er?
>
> Hint: Den ene tjener penge på at levere news, den anden gør ikke.
>

Jamen for pokker da, jeg kritiserer ikke TDC, det jeg prøver at gøre
opmærksom på er at bare fordi TDC ligger nummer 1 på top1000 så er de
stadig ikke den bedste newsudbyder. Jeg har intet imod TDC's
begrænsninger eller service som sådan, jeg siger bare at når jeg har en
ADSL med en højere båndbredde end jeg kan få lov til at hente med fra
TDC's server, så vil jeg ikke sidde og vente på det. Når nu jeg liges så
godt kan få det samme hentet langt hurtigere fra f.eks. EasyNews (og jeg
er villig til at betale den lille pris der er for det).

Jeg er udmærket klar over at TDC News og easynews ikke kan sammenlignes
fordi det er to helt forskellige forretninger og det enes kerneprodukt
er blot et biprodukt hos den anden - men derfor har jeg vel stadig lov
til at mene at Easynews er en bedre news-service, at det så er fordi det
er deres kerneprodukt kan jo være ligegyldigt i den forbindelse.

Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 15:40

Allan Joergensen <allan@nowhere.dk> wrote in
news:slrnav24v7.81h.allan@coredump.nowhere.dk:

> Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote:
>
>> Jeg henter ikke film på news, ej heller musik. Min pointe er at jeg
>> gider ikke sidde og vente på noget fra TDC's server når jeg har
>> betalt for at have båndbredden til rådighed til at jeg kan få det 10
>> gange hurtigere fra f.eks. easynews.
>
> Du slår selv sømmet på hovedet i ovenstående.

Hvilket hovede og hvilket søm - De binære grupper jeg kigger i
(indrømmet, nogle af dem er pr0n) har MEGET høj trafik - og da jeg ikke
lige besøger dem hver dag kan der i løbet af en lille uge eller to ophobe
sig en meget stor mængde posts op i de pågældende grupper.
Når jeg så med min begrænsede TDC forbindelse går ind i gruppen (og jeg
gerne vil have alle headers med fordi der kunne jo være noget jeg gerne
ville se) så skal jeg hente f.eks. 60.000 headers - prøv du lige og sid
og vent på det med 210kbps når du ved du kunne have hentet det langt
hurtigere fra et andet sted. Så ja, jeg valgte at købe mig til ubegrænset
hastighed (den er sikkert begrænset på en eller anden måde, men hurtig
nok til min ADSL linje kan udnyttes maksimalt). Jeg har som sådan intet
imod TDC har lavet en begrænsning - jeg vil bare forbeholde mig ret til
at mene at Easynews er et bedre alternativ for mit vedkommende. Og derfor
er jeg begyndt at bruge dem i stedet.

Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 16:10

Thomas Jensen - pil.dk wrote:
>
> nu er jeg blot nysgerrig... hvad henter man så fra usenet når man
> hænger ud i binære grupper?

Samples etc. til keyboards/samplere.

/Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 17:14

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> writes:

>Jeg er udmærket klar over at TDC News og easynews ikke kan sammenlignes
>fordi det er to helt forskellige forretninger og det enes kerneprodukt
>er blot et biprodukt hos den anden - men derfor har jeg vel stadig lov
>til at mene at Easynews er en bedre news-service, at det så er fordi det
>er deres kerneprodukt kan jo være ligegyldigt i den forbindelse.

Oh jo.

Men det er jo som at sammenligne kvaliteten af bødkøddet i en burger
og en herregårdsbøf på fin restaurant: i en burger er køddet bare en
del af produktet, mens det er selve produktet i herregårdsbøffen.

Det er derfor ikke så underligt, at sidstnævnte er både bedre og
dyrere. Men hvis man bare vil have noget mad, kan det jo være ret
ligemeget, om det er det ene eller det andet.

Mvh.
   Klaus.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 18:33

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote in
news:dp52vu0pm499u2p2bgglg9gvm1g77ie0p9@4ax.com:

>>Tjah - jeg henter ikke voldsomt meget,
>
> snip
>
>>jeg tror ikke mit newsforbrug overstiger 2 GB på en måned,
>
> hov... jeg tror sandeligen jeg er v. at blive for gammel.

Headers alene udgør 5-600MB - så selvom 2GB er meget (for en text-
bruger) så er 2GB i de binære grupper ikke specielt voldsomt (ikke i
forhold til andre). Jeg kender da til en del som henter ca. de 2GB hver
dag eller hver anden dag og altså ligger på 30-60 GB newstrafik per
måned, det var sådan nogen jeg sammenlignede mig med.

Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-12-02 18:40

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> wrote in
news:ast6nk$tk9$1@katie.ellegaard.dk:

>>har jeg vel stadig lov til at mene at Easynews er en bedre
>>news-service, at det så er fordi det er deres kerneprodukt kan jo
>>være ligegyldigt i den forbindelse.

> Men det er jo som at sammenligne kvaliteten af bødkøddet i en
> burger og en herregårdsbøf på fin restaurant: i en burger er
> køddet bare en del af produktet, mens det er selve produktet i
> herregårdsbøffen.

Det var da ellers noget af en analogi.

> Det er derfor ikke så underligt, at sidstnævnte er både bedre og
> dyrere. Men hvis man bare vil have noget mad, kan det jo være ret
> ligemeget, om det er det ene eller det andet.

Det har jeg heller aldrig sagt, men jeg har til gengæld sagt at jeg vil
have det bedste, og så er det for mig ligegyldigt om det er det dyre
eller om det er det billige man får bare man bestiller børnemenuen.
Bare det er det bedste. Og i denne sammenhæng vil jeg så vælge
herregårdsbøffen, men hvis jeg fik det bedste med børnemenuen ville jeg
da vælge den....
Damn nu er jeg ved at være løbet tør for argumenter

Vi har forskellige præferencer og jeg har altså valgt at vælge en anden
udbyder til den specifikke service. Jeg har aldrig sagt at TDC ikke
kunne bruges eller at det var en dårlig server, jeg har kun hævdet den
ikke var den bedste blot fordi den lå nummer 1 på top1000 - intet
andet.
Hav en fortsat god weekend.
Mvh.
Flemming

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-12-02 11:04

On Sat, 7 Dec 2002 16:13:40 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> wrote:

>
>Det er derfor ikke så underligt, at sidstnævnte er både bedre og
>dyrere. Men hvis man bare vil have noget mad, kan det jo være ret
>ligemeget, om det er det ene eller det andet.
>
Ja men vi gider ikke at vente 50 minutter på vores bestilling hos TDC
så vi spiser hos Easynews, hvor der kun er 5 minutters ventetid.

-
Merk Würdichliebe

When one door closes another door opens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 02:39

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in
news:Xns92DCBF083B5FDjoenssoncsaucdk@130.225.247.90:

Forstår udmærket din irritation når du har betalt for 2mbit. Hvad med at
klage til TDC over det, og kræve prisen reduceret for 2mbit linien som
følge af reduktionen af båndbredden på USENET ?
Måske også klage til forbrugerrådet ?

Men hvorfor poster du ikke fra easynews nu, men stadig TDC ?

--
Med Venlig hilsen

Casper

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-12-02 18:09

Casper <cas_per@mail-onlin-e.dk> wrote in
news:Xns92DF1B2129BBAcasper@130.225.247.90:

> Forstår udmærket din irritation når du har betalt for 2mbit. Hvad
> med at klage til TDC over det, og kræve prisen reduceret for 2mbit
> linien som følge af reduktionen af båndbredden på USENET ?
> Måske også klage til forbrugerrådet ?
>
> Men hvorfor poster du ikke fra easynews nu, men stadig TDC ?
>

Jeg poster fra Sunsite - alle mine danske grupper bruger jeg SunSITE
til. Det er gratis, det virker altid (ekstremt sjældent der er nedbrud)
og så er det den samme konfig som jeg bruger når jeg er på
universitetet, så det er vel lige så meget dovenskab - og så er
SunSITE også lige så hurtig med at poste indlæg som easynews er.

Flemming