/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
revner i lecabetonvæg
Fra : momomo
Vist : 916 gange
80 point
Dato : 21-04-06 22:40

I ydervæggene i vort sommerhus som er opsat af lecabetonelementer (1958) er der kommet små revner der hvor hvor jernarmeringen er bagved. hvordan kan det tætnes så revnerne ikke bliver større?

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-04-06 22:58

årsagen til at det revner er at jernarmeringen ruster pga at det ikke er svummet rigtigt inden det er sat i
er det indvendigt i huset det revner eller udvendigt , og hvilken overflade har du på væggen

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 21-04-06 23:01

Det er ikke let. Hvorfor revner de, sætter huset sig, højst sandsynligt ikke hvis det kun er der hvor armeringsjernene er. Revner de fordi armeringsjernene ruster og derved udvider sig, måske, så skal revnerne lukkes for at forhindre yderligere ilttilførsel, jeg havde brugt udvendig silicone eller fugemasse (elastisk).
I tilfælde af at væggen ikke er disffusionsåben så kan man måske smøre flydene silicone på hele yderfladen, men den ide er ikke helt gennem tænkt.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-04-06 23:01

det er udvendigt og det er malet med plasticmaling.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 21-04-06 23:05

det eneste der kan holde er sikikone , husk at få den der er malbar , ellers kan du ikke male bagefter

acrylfuge der normalt bruges som malerfuge kan ikke holde udendørs

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-04-06 23:06

tak for svaret, det er kun hvor armeringen er, jeg vil bruge elastisk fugemasse så det ikke kommer til at se ud som genboens hus der nu er så revnet (har ikke fået maling i 10 år) at det må rives ned.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 21-04-06 23:09

også tak til bredker, det er jo ikke nemt for en halvgammel mormor!

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 90 point
Dato : 21-04-06 23:14

Du kradser fugerne fri for løsthængende materiale, sørger for at fjerne støv (meget vigtigt) brug evt en børste med vand og lad tørre. Derefter fylder du overmalbar silicone i med en pistol, har du prøvet det før kan du glitte det eller jævne det med en finger dyppet i sulfovand. Det overskydende kan også fjernes dagen efter men kan måske være lidt besværligt på en væg.

Kommentar
Fra : herrig12

Dato : 12-06-06 21:50

kære momomo

jeg har en trist melding til dig, du skal simpelthen brække alt ned for at fjerne sygdommen, og herefter opfører en ny væg, alt andet er bare som at tisse i bukserne for at holde varmen, hilsen eks. murermesteren

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 06-07-06 23:13

Tak for svaret stig54.