/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Opmuntre mig
Fra : ehtrod_n
Vist : 964 gange
500 point
Dato : 21-04-06 20:25

Hej mine søde venner her på kandu nu har jeg jo faktisk været her et år.

Og nu må I altså trøste mig, jeg er så ked af det i aften, jeg blev skilt for 4 måneder siden, min x mand og mig havde kommet sammen i 25 år og har 2 store børn sammen, han var mig utro og elskede mig ikke mere, sagde han i dag sidder jeg og tænker på at han må da for fanden tænke lidt på mig efter 25 års samliv, nu skal I lige vide at jeg har det altså meget bedre i dag, for han slog mig og dyrkede både psykisk og fysisk vold på mig igennem flere år, så på det punkt savner jeg ham ikke, han er også en stor psykopat han ser slet ikke hans børn eller giver dem gaver til fødselsdag.

Ja så har jeg jo fundet en dejlig mand på nettet, vi er blevet forlovet og passer 110 % sammen, men, men han har jo været alene i mange år og vil gerne være lidt alene en gang imellem og det kan jeg godt acceptere sådan et forhold, men gud hvor jeg savner ham hver gang vi ikke har været sammen et par dage og det er så lige denne her weekend den 22 - 23 april, selvom jeg selv har nogle hobbys og læser bøger eller ser tv og er på nettet ja så er det meget svært, vi snakker dog et par gange om dagen på skupe så det hjælper dog meget på mit humør.

Ja og så det sidste jeg er ked af er at min søster ikke inviterede mig til hendes fødselsdag selvom jeg ringede til hendes fødselsdag, det er jeg faktisk så ked af at jeg sidder her og drikker nogle bajer over denne her triste tilværelse, så kære venner munter mig op skriv noget sødt eller sjovt til mig det kan godt være I syntes at det er noget pjat men jeg har grædt meget i dag over det alt sammen.
De kærligste hilsner fra Dorthe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-04-06 20:43

Gisp - det er da en stor mundfuld du har hængende på dine skuldre.
Det kan være din mand sidder med lidt dårlig samvittighed.................gør det ikke - vær glad for at du er på vej med en start på en ny og sikkert bedre tilværelse.
Måske er det en god idé ikke at klamre for hårdt om din nye ven.................så han bliver forskrækket. Vi bliver nemt nervøse, når damemennesker bliver "ivrige", for det er jo os der har bukser på.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 21:14

Jah, livet er "en hård en"..... Det er vi mange, der kan snakke med om...

Prøv på at tænke på, at et parforhold bliver bedst når det består af to HELE mennesker.
Så uretfærdigt er det nu en gang.

Så du må prøve på at "blive hel" selv. Det er måske ikke nok at have "nogle hobbies" eller læse en bog... Du skulle prøve på at få dit eget liv til at blive mere tilfredsstillende for dig selv..
Der er altså store fordele ved at være alene. Man kan bestemme alting selv, man kan tilrettelægge sin egen fritid.
Måske skal du have et nyt job? Er der ikke noget, du har haft lyst til at lære mere om?

Jo mere indhold du får puttet i din egen tilværelse, jo mindre har du brug for en fyr.... Og jo mere interessant vil du være for en eventuel partner.

Jeg havde selv været gift i 22 år, da vi blev separeret.. -Vi kom sammen i 3 år forinden, og blev skilt efter 6 års separation.

Det sker. For mange.

Jeg synes, at det har været en rigtig god ting for MIG at indse, at MIN lykke ikke bliver lavet af andre mennesker, hverken kæreste eller søskende (ved gud, jeg ser slet ikke min sidste nulevende søster..)
Meget vigtigere er det, at forkæle sig selv, -ikke ved at drikke bajere, men ved at tillade sig selv de ting, som man synes er sjovt og spændende.
Og det giver mig så overskud så jeg kan være noget for andre mennesker.

Kærlighed og omsorg er jo ikke noget, man FÅR, men noget man FØLER.

Kærlige tanker (og et lille skub) til dig, Dorthe...

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 21-04-06 21:18

Mange tak e.c for dit råd, men jeg ved ikke lige hvad du mener med gør det ikke,
Ja du kan tro jeg passer på ikke, at være for meget på Scenen og være for meget sammen med ham og lader ham havde bukserne på jeg er så bange for at miste ham at jeg nok også accepter for meget.

Accepteret svar
Fra : ilgp

Modtaget 500 point
Dato : 21-04-06 21:38

Hejsa.En ting er godt for dig, og det er at du er kommet væk fra din mand som slog dig, og øvede psykisk terror mod dig.Det var godt det skete inden du gik helt ned med flaget uden selvtillid.Op med humøret og kom videre med dit liv.Livet er for kort til at leve med tæsk og psykisk terror, sådan en mand er ikke værd at holde på.GODT du blev fri for ham.Men pas på med for mange bajere, for det er en tom trøst, og løser ikke problemerne, men kan give flere af dm hvis du kommer for langt ud.Det kunne være du skulle prøve at finde nogle veninder med de samme interesser som du selv? Op med humøret, og nyd den gode årstid vi går i møde.
Kærlig hilsen
ilgp

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 21-04-06 21:40

Kære Birgitta
Allerførst skal der lige siges at jeg ikke plejer sådan at drikke bajer, jeg skylder også at fortælle jer at jeg ikke har fået mine lykkepiler i over 2 måneder nu, men lige nu kan jeg godt mærke at jeg godt kunne bruge dem.
Ja selvfølgelig er det rart at være alene og kan gøre lige hvad man vil, men det er sørme svært lige at om stille sig til en tilværelse, hvor man kan gøre hvad man vil efter 25 år i fængsel fra sin x mand.
Men ellers tak for det kærlige skub Birgitta

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-04-06 21:54

Du må i gang med at gøre ting bare for DIG!!! På den måde kan du bedre være noget for andre.

Der er et liv! Lige udenfor. Det er ligestraks rigtig forår. Her i week-enden! Gå ud og NYD det forår. Jeg husker endnu mælkebøttemarkerne lige efter at jeg var blevet alene. Jeg skiftevis græd og var euforisk af lykke. DET var noget af en rutchebanetur. --Heldigvis er livet blevet lidt jævnere efterhånden... på meget højere niveau end da jeg var gift. Det er altså også efterhånden 12 år siden, vi gik fra hinanden..

Når du er "nede" så husk, at det går over igen. Du kommer "op" igen! Husk det!! Så er det ikke lige så slemt.

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 21-04-06 23:42

Tak for svaret ilgp.
Du må selv havde held og lykke i livet, men også tusinde tak til I andre der har skrevet til mig i aften god nat og sov godt med venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 10:31

Det kan være din mand sidder med lidt dårlig samvittighed.................gør det ikke
Gå aldrig tilbage til en fuser.