/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
irDA på Toshiba M40
Fra : Bekze
Vist : 441 gange
50 point
Dato : 21-04-06 18:34

Jeg har infrarød forbindelse på min Nokiamobil telefon (og ved den sidder i siden ved 6-tallet) I følge min bruger håndbog til min bærbar Toshiba M40 skulle der også være en irDA port på computeren. Men hvor sidder den henne? Jeg skal placere min mobil foran porten for at få forbindelse til Nokia pc suite.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 22-04-06 03:37

Det er en synlig port, da det er infrarøde bølger der forbinder de 2 enheder, jeg ved ikke hvor den er placeret, men sandsynligvis bagpå, se efter en lille mørkrød/sort stykke glas både på computeren og telefonen, de 2 "øjne" skal kunne se hinanden for at der kan skabes forbindelse, du skal muligvis instalere noget software på computeren for at den kan modtage og sende til telefonen, var der en CD med telefonen?

Kommentar
Fra : Bekze

Dato : 22-04-06 17:00

Tak! Der var ingen CD men jeg har downloadet pc-suite fra Nokias hjemmeside. Der sidder en slags "sort rude" på forsiden af computeren, på den ene side er det trådløsenetværk og på det modsatte er det blankt. Derfor gik jeg ud fra at det måske var der IrDAéren var placeret, men jeg kan ikke få det til at virke.
Det ender nok med jeg må ud at finde et kabel.
Ligesom USB og Firewire, er der så et ikon for IrDA?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-06 17:20

Prøv at gå til Kontrolpanel, System, fanebladet Hardware og klik på Enhedshåndtering, der skal du finde noget hedder Infrarøde forbindelser eller noget i den retning, den kan være gemt under Trådløse forbindelser, er der ikke noget om infrarød i Enhedshåndtering, kan du ikke skabe forbindelse, senere i aften (meget senere) vil jeg prøve at finde noget du kan bruge, min hedder Mobile Action 620 USB infrared adapter, det er til en USB "øje" jeg har tilsluttet.
Har du Windows XP kan du i Kontrolpanel, Netværksforbindelser oprette forbindelse til infrarød port, Windows finder selv porten og du klikker bare videre indtil forbindelsen er oprettet, i Netværksforbindelser klikker du på Opret ny forbindelse, i guiden skal du vælge Avanceret forbindelse, og infrarød, hvordan det virker i andre udgaver af Windows kan jeg ikke huske

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-04-06 17:24

Ja der er en ikon for infrarød forbindelse, men først når der er forbindelse. Du kan også vælge at købe en bluetooth adapter til computeren, de koster ikke alverden og er meget hurtigere end infrarød, og så er du fri for ledninger

Godkendelse af svar
Fra : Bekze

Dato : 18-07-06 18:08

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-06 18:22

Selv tak Bekze, fik du det til virke

Kommentar
Fra : Bekze

Dato : 18-07-06 20:04

næ. Der slet ikke noget der hedder infrarøde forbindelser i enhedhåndstering så jeg går ud fra at der ikke er infrarød på min bærbar. Har overvejet det med bluetooth - men det er ikke rigtig blevet til mere end en overvejelse ;0)
Men tak for din tid og dine råd.