/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjerne skærm-driver-opdatering
Fra : steenfibiger
Vist : 1099 gange
125 point
Dato : 21-04-06 15:21

Jeg har fået et større problem ved at opdatere mine drivere. Det er skærmdriveren, der nu giver problemer. Skærmbilledet går langt ud over selve skærmen til højre og i bunden, så jeg ikke kan se det højre eller bunden af skrmbilledet og ikke kan betjene de knapper der er på skærmbilledet med musen. Jeg har både prøvet skærmindstillinger ved hjælp af kontrolpanelet og ved hjælp af skærmens fysiske indstilling (Menu-knappen), men jeg har ikke en AUTO-knap.
Jeg har Windows 98 SE (2. udgave)
Jeg er nu primært interesseret i at få fjerne opdateringen af min skærmdriver! Hvordan gør jeg det?
Jeg håber på lidt hjælp til dette.
God weekend,
Steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-04-06 17:22

Jeg går ud fra at win 98 har leveret en skærmdriver til dig i første omgang.
H-klik på denne comp.
egenskaber
enhedshåndtering
Nu bør du kunne se dine drivere til forskellige ting
du har både noget der hedder
skærmkort
skærm
(med hver sin driver)
H-klik på den enhed som du vil have tilbage > egenskaber >fanen driver > opdater
nu kan du finde den oprindelige driver på win 98 CD eller hvis du har en anden CD med drivere
Hvis det går helt galt så:
Sæt din win 98se startdiskette i
og sæt din win 98 CD i
Start comp og vent til den standser ved A:\>
skriv så der står:
A:\>D: og tyk enter
D:\>indstall
Nu vil den "rulle" win 98se hen over den gamle win 98se og alle dine programmer og filer er der stadig.
Har du noget meget vigtigt så gem det lige.
Med tasterne [Alt] + [F4] kan du lukke det vindue der er åbent lige nu.

Spørg hvis du er i tvivl.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 21-04-06 19:10

Tak det prøver jeg i weekenden! Foreløbig mange tak fra Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 22-04-06 23:27

Det lykkes iikke med denne fremgangsmåde - jeg beklager!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 23:32

Så gå ind og fjern den driver både skærmdriver og skærmkortdriver.
og så:
Sæt din win 98se startdiskette i
og sæt din win 98 CD i
Start comp og vent til den standser ved A:\>
skriv så der står:
A:\>D: og tyk enter
D:\>indstall
Nu vil den "rulle" win 98se hen over den gamle win 98se og alle dine programmer og filer er der stadig.
Hvis din win 98se CD kan boote direkte - så bare gør det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-06 23:34

Hvis du også har en CD-rom til dit motherboard så prøv at indstallere det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-06 07:54

husker ikke om man kan gøre det her i 98 som i xp - men her får man muligheden for at gå i denne computer - egenskaber - enhedshåndtering - finde skærmkort - højreklikke og vælge egenskaber - og her kan man annullere opdatering hvis enheden ikke virker .

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-04-06 13:34

Tak, det prøver jeg så at gøre, men jeg geninstallerede hele Windows i går, og det blev det ikke bedre af! Jeg synes at jeg har prøvet at ændre alel indstillinger ig genstartet uden at det hjalp. Ofter genstart sprang den til bage til 16 farver, dårlige farvebilleder og det forkerte skærmudseende.
Hvordan får jeg den til at arbejde med med 256 farver, når den hele tiden springer tilbage til 16 farver????????????????????????
Tak steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-06 15:39

Det er jo to drivere som styrer dit skærmbillede.
1 skærmkortdriver (selvopm den er indbygget)
1 skærmdriver
Har du kigget på begge to.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 30-04-06 11:18

Tak for jeres forsøg på at hælpe mig. Jeg har arbejdet videre med problemet, uden at det er blevet løst.
Mit skærmkort er NVIDIA RIVA TNT2 Model64/Model 64 Pro
Software 4.0
Aktuel fil: nvdisp.drv,*vdd,nvmini.vxd

Når jeg prøver på at omdatere min driver, så bedeer maskinen om NVIDIA Compatible Driver, Disk 1.

Styresystemet er Windows 98 2. udgave

Min skærm er SONY Trinitron Multiscan 200ES

Jeg håber meget at I kan hjælpe mig videre med at få få plads til skærmbilledet inden for skærmen og få flere farver på skærmen og udskrifterne. Indstillingerne står til 16 farver og 640x480 og farverne er elendige.
Tak hvis I kan hjælpe. Desværre har jeg kun 25 point ekstra at opgradere med lige nu. Tak for hjælpen,
Steen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-04-06 12:29

altså - hvis du har geninstalleret windows har du jo fjernet en opdatering du lagde ud med - såhh ????

har du opdateret efter geninstallation ????

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 01-05-06 10:38

Ja, jeg har opdateret skærmdriveren, og PC-en og skærmen har fungeret perfekt sammen indtil jeg begyndte at opdatere min lyddriver, fordi jeg genbem lang tid ikke har haft lyd på min PC. Jeg har ikek fået lyd på PC-en, men så skete der det, at mit skærmbillede gik ud over kanten af skærmen, og farverne blev meget dårlige. 16 farver er indstillingen nu på, og den har jeg prøvet at ændre, men det lader sig ikke gøre!
Jegg har fået en dårligere PC- ud af det efter at jeg har opdateret mine drivere med et driver-opdateringsprogram jeg har købt på nettet.
Tak for din kommentar og hjælp,
Steen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-05-06 10:45

umiddelbart ville jeg så køre en restore/genindlæsning og lade være med at opdatere med det program du har købt via nettet

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-05-06 15:44

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
Jeg prøver at downloade en driver fra ovennævnte site.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-05-06 16:19

Når jeg prøver på at omdatere min driver, så bedeer maskinen om NVIDIA Compatible Driver, Disk
Den ligger på den CD som følger med comp.
I enhedshåndtering > h-klik > vælg egenskaber > og så > opdatering > find din driver.

Måske er det denne du skal bruge:
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=91277
Men du skal lige >> join for free <<

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 19-05-06 16:25

Tak a.c, det vil jeg prøve i løbet af weekenden,
Jeg er glad for dette mere spoecifikke tips.
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 23-05-06 14:43

Desværre har jeg ikke fået løst mit problem endnu!
--------------------------------------------------------------------------------
Det er gået op for mig, at det ahndler om, at JPEG-filer ikke vises med ordentlige farver, og at jeg frmentlig mangler en grafik-driver. Jeg har en PCI Multimedia Audio Device, Hardwareversion 178 (Code 28) PCI Input Controller.
Hvordan får jeg den rigtige driver, så jeg kan se mine JPEG-filer?
DEsværre har jeg ikke mulighed for igen at sætte ekstra point på dette spørgsmål!
Men jeg håber på et godt tips.

Mange hilsener

Steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-05-06 14:51

Multimedia Audio Device .........................er da vist et lydkort.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-06 15:00

lidt ved siden af det hele - al den tid du bruger på at løse det her problem - der kunne du snildt have kørt en restore/genindlæsning - mon det er en løsning så du får alt det med du havde fra starten ????

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-05-06 19:02

Tak for tipset, miritdk. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg laver en restore/genopretning af min PC.
Jeg arbejder videre med problemet.
Tak til dig og alle andre, der prøver på at hjælpe mig,
God helligdagsferie,
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-05-06 19:03

Tak for tipset, miritdk. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg laver en restore/genopretning af min PC.
Jeg arbejder videre med problemet.
Tak til dig og alle andre, der prøver på at hjælpe mig,
God helligdagsferie,
Steen

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-05-06 19:03

Tak for tipset, miritdk. Jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg laver en restore/genopretning af min PC.
Jeg arbejder videre med problemet.
Tak til dig og alle andre, der prøver på at hjælpe mig,
God helligdagsferie,
Steen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-06 19:43

nu ved jeg ikke om du kører windows ind og dermed får din pc i den tilstand den oprindeligt var - måske er du oembaseret - så har du fået nogle genindlæsnings/restore cd´ere med du kan bruge jo

sorry var ikke for at fornærme dig - men bliver jeg tilpas sur på min ryger de cd´ere lige i - og så virker det hele som det skal.

Hvis du gør så huske at gemme hvad du ikke vil eller kan undvære.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-05-06 20:07

Jeg bruger Windows 98 2. udgave.
Jeg kan desværre ikke rigtig forstå, hvad du mener. Jeg har købt den brugt og har ingen genopretnings-CD eller disketter.
Desværre.
Tak for hjælpen
Steen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-05-06 20:32

åhh for søren det er undgået min opmærksomhed - sorry .

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-06-06 13:27

Jeg har haft store problemer med min skærm, lyd, grafikken og tænd-slukfunktionen. Nu har jeg fået skiftet motherboard, grafikkort, lydkort og CD-Romdrev til et DVD-drev. Men nu er der ingen kontrollys i min MiniVigor 128 modem. Den røde lampe lyser (indikation for at den arbejder aktivt) hele tiden på PC-en, som om den aldrig bliver færdig med at starte op, og der kommer aldrig lys i hverken ISDN-kontrollampen eller USB-kontrollampen. Jeg har Windows 98, 2. udgave.
PC-en funger perfekt med alle andre funktioner end opkopling til internet!
Hvad kan jeg gøre, hvad kan jeg kontrollere for at komme videre. MiniVigor128 har fungeret perfekt som modem indtil alt det andet blev udskiftet.
Jeg er meget lyddhør overfor gode råd nu. - tak!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-06-06 15:36

Din MiniVigor 128 modem skal jo indstalleres igen, så den kan snakke med comp.
Du har forhåbentlig den CD som hører til dit MiniVigor 128 modem.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 08-06-06 16:14

Jeg har installeret driveren igen. Den var gemt på min harddisk. Jeg tror ikke, at det er det problem.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 12:02

Nu har jeg kun ét problem tilbage: Den ryde lampe bliver ved med at lyse på PC-en. Den røde lampe plejer kun at være tændt, når den starter op og når den henter data fra harddisken eller internettet. Lampen sidder ved siden af den grønne lampe, der indikerer at der er tændt for strømmen.
Betyder det noget at den røde lampe hele tiden lyser? Brænder harddisken elelr andet i PC_en sammen, når den røde lampe hele tiden lyser?
Hvordan kan jeg få den til at holde op med det???????????????????????????????????
Det håber jeg er mit sidste og endelige problem med denne PC! Så jeg hbåber at jeg kan få svar på det.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-06-06 17:26

Den lampe som blinker viser at der er aktivitet på din harddisk.
Windows bruger også din harddisk som hukommelse så det er derfor den blinker.
Hvis man har mange Ram indstalleret vil comp bruge disse ram i stedet for.
Der lægges også backup på harddisken men du arbejder med et program.
Prøv eksempelvis at starte en wordfil fra mappen dokumenter
Luk så word ned på proseslinien( - oppe ved X )
Nu vil du se en backup af word ligge ved siden af den oprindelige fil. $xxx.doc
Men lyser den konstant uden at blinke - så sidder den måske et forkert sted på motherboard

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 11-06-06 18:56

Jo, tak for oplysninegn. Den lyser konstant,
Tak jeg prøver at få det ordnet.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 125 point
Dato : 11-06-06 19:23

Så sidder det to-benet stik et forkert sted på motherboard.
Stikket hedder> HD led <

Godkendelse af svar
Fra : steenfibiger

Dato : 12-06-06 10:38

Tak for for alle dine mange svar, e.c, Jeg tror at jeg har fået det optimale ud af min gamle PC. Du har virkelig været tålmodig med mig.
Husk også at nyde sommeren,
Steen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-06-06 11:48

Selv tak - og jeg er gået udendørs, i det dejlige vejr.