/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Vedhæftede filer slettes af Outlook Exp
Fra : hodge
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 04-12-02 09:22

Når jeg har modtaget E-mail med vedhæftede filer bliver de slettet af Outlook Express (WinXP)

Følgende meddelelse fremkommer:
"Outlook Express fjernede adgangen til følgende usikre filer, der er vedhæftet e-mailen: file.zip"

Hvordan undgår jeg dette?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-12-02 10:18

Hej Hodge,

har du evt. et Antivirus program der muligvis er integreret med Outlook Express? (f.eks. Norton's Antivirus)

umiddelbart ka' det være det hvis du har et antivirus program og det har scannet filen og fundet virus i den, og derfor valgt at slette filen... men prøv at sende dig selv en Zip fi du ved der ikke er virus i for at teste det... hvis den også sletter den, er der en opsætning der ska' ændres et eller andet sted... men da jeg ikke ved om du bruger Antivirus eller andre programmer er det lidt svært at svare på...

ellers ku' det også tyde på at den er sat til det i Outlook Express til at gøre det...

du ka' også prøve i Outlook Express at gå op i menuen "funktioner" og vælge punktet "indstillinger"... herefter klikke på fanebladet "sikkerhed"...
hvis der er et flueben i "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes"... ska' du fjerne det flueben, idet den ikke har indbygget antivirus scanner, bare opfatter en zip fil som en usikker fil som muligvis ka' indeholde en virus, men ikke behøver det... men det er umiddelbart lige det jeg ka' komme i tanke om uden at kende mere til dit system...

enten at det er et anti virus program, eller selve Outlook Express der gør det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 04-12-02 16:18
Kommentar
Fra : frostys

Dato : 04-12-02 17:34

Det er som starup skriver ang. sikkerhed, dine vehæftede filer genkendes sikkert igen og blir tiægængelige når dette er gjort.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 09:22

In article <uLiH9.57137$HU.3847268@news010.worldonline.dk>,
hodge.news@kandu.dk says...
> Hvordan undgår jeg dette?

Ved at spørge i den rigtige gruppe...

dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Hvorfor kan Kandu-brugere aldrig finde ud af at poste deres indlæg i de
rigtige grupper ???

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-12-02 11:18

hodge (hodge.news@kandu.dk)
formulerede følgende åndfulde skriblerier ...

> Når jeg har modtaget E-mail med vedhæftede filer bliver de slettet af
> Outlook Express (WinXP)
> Hvordan undgår jeg dette?

Funktioner / indstillinger / sikkerhed :
fjernfluebenet i 'Tillad ikke, at bla bla bla ....'

mvh
Bjarne Saack
www.saack.dk

Accepteret svar
Fra : kurtfj

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-02 12:44

Hej du!

Du skal gøre følgende:

Gå ind i funktioner i outlook express
derefter i undermenu indstillinger og
derefter i undermenu sikkerhed

fjern derefter v tegnet i tillad ikke vedhæftede filer at blive åbnet, hvis de ikke er
sikre

så skulle dit problem være løst

mhv. Kurt Johansen

Kommentar
Fra : munds

Dato : 09-10-03 20:29

fint tak