/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Dyrlæger
Fra : bublebee
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 21-04-06 12:50

Jeg sidder lige og er ved at tjekke priser ved de forskellige dyrlæger i mit område, for vi skal have misseren vaccineret og hun skal have sig et sundhedseftersyn (for hun hoster og har tabt lidt pels på mavsen). Og hold da op nogle prisforskelle.

Højby dyreklinik tager: 586kr + ½ konsultation dvs. 213,75 + evt. medicin. Men hvis det er en infektion eller lign. kan man ikke vaccinere før infektionen er væk.

Og Fåborg dyrehospital tager : 547,50 kr inkl. moms, og vaccinen dækker kattesyge, katteinfluenza og leukæmi. Med i prisen er også undersøgelse af de nævnte pels- og hosteproblemer samt sundhedseftersyn iøvrigt.

Og fåborg lyder meget mere troværdige.

Nogen der har erfaringer de vil dele lidt ?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 21-04-06 13:28

Hej!
Jeg har kun gode erfaringer med Fåborg dyrehospital, hvor jeg har været flere gange med mine to katte.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-04-06 19:22

Hvad med Svendborg dyrehospital ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-06 16:57

Jeg bor ikke på Fyn og kan derfor ikke hjælpe med en dyrlæge.

Har du fået din kat undersøgt?

Jeg har lige ofret 2.000 kr på min kat. Konsultation 2 gange, røntgenbilleder, medicin og skånekost.

Min kat hostede og tabte pels. I dag har den det efter omstændighederne det godt. Den er 15 år.

Citat
Med i prisen er også undersøgelse af de nævnte pels- og hosteproblemer samt sundhedseftersyn iøvrigt.

Men jeg tror ikke, at medicinen er med i prisen. Vaccinen mod kattesyge/influenza vil på nuværende tidspunkt ikke hjælpe (det skriver du også selv)

Er din kat blevet rask? Har den været på en kur?

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 24-05-06 12:08

Det er sjældent at hun hoster nu, og hun spiser som hun altid har gjort med stort velbehag. Hun leger som hun altid har gjort. Og pelsen på maven er vokset ud igen. En dyrlæge fortalte mig, at nogle katte, hvis de har noget i øret som generer, slikker pelsen af. Måske var det det der skete.

Lige nu døjer jeg med at hun har været oppe og slås, og har mistet lidt pels ved nakken i små runge områder, ser ret sjovt ud. Så jeg går lige og vasker hendes små rifter lidt, så pelsen kan komme ud igen :)

Men ellers tror jeg det går rigtig fint.
Nu skal vi så flytte fredag, så må vi se hvordan det går....

Annuller spørgsmålet
Fra : bublebee

Dato : 13-07-06 14:09

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål