/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Flaske aflevering
Fra : bublebee
Vist : 6428 gange
50 point
Dato : 21-04-06 12:45

Vi har en masse flasker vi skal have afleveret. Der er alm ½ liters flasker, de bille og dyre udgaver af sodavand i 1½ liters flaskerne og et par 2 liters.

Vi vil helst aflevere dem alle sammen et sted, da det jo er nemmest.

Nogle der ved om Aldi tager alle disse, eller om vi skal et andet sted hen ?

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-04-06 12:49

Aldi tager ikke CocaCola flaskerne, de tager kun imod den slags flasker de sælger.

Netto derimod, handler vist efterhånden med de fleste, det samme gælder SuperBrugsen.

Men kasserne (hvis I har sådan nogle) - dem kan I kun aflevere til en forretning der forhandler mærket - f.eks. Harboe - kun der hvor de handler med Harboe.

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-04-06 12:51

Forresten - hvis der er Jolly Cola flasker imellem (de er riflede på en anderledes måde) så mener jeg ikke at Netto forhandler dem - er næsten sikker (det gør Aldi derimod ).

Men - SuperBrugsen tager dem alle.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-04-06 12:53

Tager superbrugsen også 2 liters ciderflaskerne fra bilka ?

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 21-04-06 13:29

Hej bublebee

Du vælger blot en forretning med en retur-flaske-automat der er mærket med logoet fra
"Dansk retursystem" - Disse forretninger har forpligtet sig til at modtage alle type flasker med pant...

Hvis der er problemer med en bestemt type flaske henvender du dig blot personalet som så skal modtage flasken/kassen og give dig en bon til refund. ved kassen.

Markedet oversvømmes af nye flasketyper og derfor kan der være specialflasker ( specielt øl-flasker) som endnu ikke er blevet godkendt af flaskeautomaten - men se blot efter mærkerne med
" Pant A -B -C " på flaskerne - så er de ok !

Generelt kan man sige at forretninger UDEN returflaskeautomat ikke er tilsluttet nogen forpligtende aftale med Dansk retursystem.. - og disse forretninger har derfor ret til at nægte at modta andre flasker/kasser en dem de selv handler med... ( Netto, Aldi, Lidl, Fakta etc. ) - altså typisk alle "discount-butikkerne" - Der er dog få undtagelser !

Mvh. Ole Brink ( Servicetekniker på retur--flaske-automater ) - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-06 13:42

Citat
Men husk nu, at betingelsen for at få pant tilbage for engangsemballage er, at der skal være dansk pantmærke på, og stregkoden skal være intakt.

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad094/

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 21-04-06 17:10

www.hvidevaredele.dk >
Det er muligt at forretningen er forpligtet til at tage alle typer flasker med pant - det er sikkert rigtigt når du skriver det - MEN, jeg ville ikke gide at stå med 200 flasker og så skulle ind i forretningen for at finde en ansat at diskutere med.
Vores Netto her i byen har flaskeautomat og, uden at være sikker, vil jeg næsten garantere at det ville komme til diskussion hvis jeg ville aflevere en Jolly Cola flaske - som sagt så ved jeg det ikke med garanti men jeg vil, for sjov, lade det komme an på en prøve, næste gang vi har Jolly i huset

I øvrigt er det utroligt hvor mange flasker man kan samle - denne tråd fik mig til at give sønnen lov til at aflevere og indkassere ..du go'este

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-04-06 11:20

Hej!

Har set at Lidl annoncerer med at de tager alle gængse flasker og dåser - samt engangsemballage og dåser.

Håber at du kommer af med det.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 25-04-06 11:40

Hej jysch - jeg tror at spørgeren for længst har fået afleveret sine flasker

Men - jeg er interesseret i at se noget omkring det du skriver ang. Lidl - er det noget du har set på nettet? Hvis det er, vil du så ikke lige lægge et link?

På forhånd pænt tak.
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 25-04-06 11:51

Ja for Lidl har før kun modtaget deres egne flasker.....

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 25-04-06 15:56

Jeg har set det i deres annonce - prøver lige at finde den

Accepteret svar
Fra : jysch

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-06 20:19

Har lige været i Lidl idag og har afleveret flere forskellige slags pantflasker - der var et opslag om af de fra en bestemt dato modtager alle slags flasker både med pant og uden og dåser.

Jeg havde ingen problemer med at komme af med mine flasker - ramløse, 0,5 L, 1,5 L og 2 L

Så den er god nok.

Godkendelse af svar
Fra : bublebee

Dato : 22-08-06 15:24

Tak for svaret jysch.

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 22-08-06 19:22

Selv tak er glad for at kunne hjælpe