/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Er her nogen der kan hjælpe
Fra : Mille35
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 21-04-06 10:57

Er her nogen der kan huske den vitighed med bondemande og grisen som sad og dyttede i hans røde Fiat Uno ?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-06 11:31

Er det denne du tænker på, det er godt nok ikke en Fiat, men en Taunus

Citat
Der var engang en bondemand fra Møgeltønder, som havde et problem med sine søer; de fik aldrig smågrise. Nå, men dyrlægen sagde:
- Tag dem med ud på marken, og giv dem en omgang !
Så ind på bagsædet i Taunus'en med 3 søer, og afsted det gik, ud på marken, op på søerne én efter én, og hjem igen.
Der gik en uge, men søerne viste STADIG ikke tegn paa smågrise... Så tænkte bondemanden "nu giver jeg dem sgu' 2 omgange hver !", og ind på bagsædet med de tre søer, ud på marken og på dem igen, og hjem igen (udmattelsen nær velsagtens ? Nå, men der gik en uges tid til, så bliver bondemanden vækket af sin kone:
- Marinus, Marinus !! Kom o' se ! Ae' gris' sidde' uu' i ae' Taunus o' dytte'.

http://www.internetstart.dk/fritid/showjoke.asp?categoryid=8&id=526

Den kan jo være lettere omskrevet i forhold til det du har hørt.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-06 11:37

http://www.jokeren.dk/default.asp

Citat
Bondemanden, grisene og Taunusen.
Sex & sjofleri - Oprettet 5. december 1998 af Webmaster

Flere vittigheder

--------------------------------------------------------------------------------
Der var engang en bondemand herovre fra fastlandet, som havde et problem med sine søer; de fik aldrig smågrise. Nå, men dyrlægen sagde:
- Tag dem med ud paa marken, og giv dem en omgang!
så ind paa bagsædet i Taunus'en med 3 søer, og afsted det gik, ud på marken, op paa søerne én efter én, og hjem igen. Der gik en uge, men søerne viste STADIG ikke tegn paa smågrise... Så tænkte bondemanden "nu giver jeg dem sgu' 2 omgange hver!", og ind paa bagsædet med de tre søer, ud paa marken og paa dem igen, og hjem igen (udmattelsen nær velsagtens? Nå, men der gik en uges tid til, så bliver bondemanden vækket af sin kone:
- Marinus, Marinus!! Kom o' se ! Ae' gris' sidde' uu' i ae' Taunus o' dytte'!
(senere forklarede dyrlægen at det skulle have været Ornen..)

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 21-04-06 12:30

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 21-04-06 13:58

den var da ikke sjov...