/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
til miritdk
Fra : SonjaAS
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 21-04-06 10:46

Tak for hjælpen i dette spørgsmål:

http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=86577

Mvh Sonja

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-06 13:56

jamen hov da - synes du fik svar ????

Jaja - håber du fandt ud af det - var ved at skrive igår at du jo bare kunne følge opskriften så vidste du hvad det var

Godkendelse af svar
Fra : SonjaAS

Dato : 21-04-06 14:16

Jo, jeg fik et brugbart svar. Mit problem var, at der ikke var nogen opskrift, men derimod en beskrivelse af hvordan det kunne give smag og saftighed til kalkunkød. Der stod godt nok, at det var farsfyldt kalkunbryst, men jeg blev nysgerrig og ville gerne vide, om det var nogle bestemte opskrifter, der blev henvist til.

Mange tak for hjælpen miritdk.

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-04-06 14:25

det er rimeligt nemt at sætte smag til kalkunfars - i og med det netop er lyst og ikke stærkt i smagen og hurtigt optager smag fra krydderier - eller for den sags skyld boullion

har du prøvet at snyde nogen og lave for eks mørbradbøffer af kalkun ??? Der er næsten ingen der tænker over det ikke er "ægte" mørbrad

ps.. i frankrig laver de faktisk nogen ruller der i den grad minder om forårsruller netop med kalkunfars og en masse frisk krydderi - og lidt kål i - de smager himmelsk (æuw kan ikke huske hvad de hedder)

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 21-04-06 14:57

Tak for ideerne. De vil bestemt blive afprøvet. En anden ting jeg har tænkt mig at afprøve er, at udskifte oksekødet i en bøf teriyaki med kalkunkød. En ting jeg gør med stort held er, når jeg har noget kalkunbryst tilovers, så skærer jeg det i tynde skiver til pålæg, der så marineres i en lage af appelsinsaft tilsat porreringe og finthakket rød chili. Mums.

Mvh Sonja

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-04-06 16:22

ohhhh - sidste tager jeg lige til mig - der var lige noget jeg kunne bruge