/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
System til alert
Fra : yearhouse
Vist : 470 gange
200 point
Dato : 20-04-06 16:27

Hej kloge Kadu´er.

Jeg sidder ved min datters "nye" pc....med Windows 2000 professonal...
Der dukker nogle meddelsesbokse op i ny og næ: Den sidste hér, står der som overskrift TJENESTEN MESSENGER. Og så står der:
STOP! WINDOWS REQUIRES IMMEDIATE ATTENTION
CRITICAL SYSTEM ERRORS
to fix the errors please do the following:
1. download registry cleaner from www.regscan32.com
2. install.....
osv osv osv
og til slut står der
FAILURE TO ACT NOW MAY LEAD TO DATA LOSS AND CORRUPTION.

Der kommer osse nogle andre ind i mellem.
Er det noget der betyder noget....for maskinen kører sq godt nok?.....eller er det noget Spy/virus af en slags?

Skal siges, at jeg har indstalleres en RegCleaner, som jeg kender, men den har åbenbart ikke fjernet noget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 16:40

tror ikke du skal lægge mere i det end at nogen forsøger at påtvinge dig enten skidt eller kanel

det er jo en henvisning til at downloade netop en regcleaner - og det har du jo siger du. Der er lige det med forsigtigheden om ikke at klikke på alt der dukker op.

har du prøvet den her ret så effektive scanner ???

http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=superantispyware&la=xx

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-04-06 16:44

Regscan32 er noget møg, bogstaveligt sagt. Det er spyware.

Det bedste du kan gøre er at gå her ind

http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

Tjek under
"før du ligger en hijacklist"

Derfra følger du vejledningen. Det er næsten sikkert at du har mere møg på din pcer, og de er RIGTIG gode til at fjerne møg der inde.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-04-06 16:50

et ok link mirit kommermed. Men selv efter den har renset er du ikke sikker.

Vil du ofre lidt tid, så lig en hijacklist i de forum jeg foreslog.

Hvordan er din pcer sikret nu???

Her er 2 steder du kan hente gode værktøjer. Ved arlet er det under # min sikkerhedspakke#

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 17:00

jojo troldenesdhb har ganske ret - - jeg smutede lige ind hos regscan32.com og vupti - hele 4 spyes - men dem fik superantispayware nu ram på

Bruger ikke messenger udover yahoo messenger selv - men kan et eller andet ikke slåes fra så der ikke dukker beskeder op uindbudt ???? (kan der på yahoos messenger)

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-04-06 17:16

Jeg kunne godt mistænke Windows Messenger.....men den er vist svær at fjerne?.....eller hva`?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 17:35

mener du fjerne messengeren ???? det burde ikke være nødvendigt (indrømmer jeg smed den a h til netop fordi jeg løb ind i problemer og har ikke set den siden)

Vil du af med windows messenger så kig her punkt 30:

http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no30

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 17:41

HMPFFFF der var jeg for hurtig på sendeknappen .........

vil du være sikker så gør som troldenesdhb skriver - eller smut ind hos www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen ind - så bliver du i hvertfald kigget godt efter og fri for evt snavs - hvad der ville være synd at køre videre med på en ny pc

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-06 16:05

Ja du kan gøre som her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19124 og downloade shoot the messenger, og så se ellers her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B330904

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 21-04-06 16:07

tjenesten messenger har ikke noget med hverken windows messenger eller msn messenger at gøre!

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 21-04-06 16:27

Tak for svaret tedd. Efter jeg fik smidt dénne messenger ud, har der været fred.