/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Ang. Fair Forsikring
Fra : epidedymittis
Vist : 822 gange
10 point
Dato : 20-04-06 15:37

Til information:

Jeg er én af dem der sidder og ringer for Fair. Jeg ringer og giver gratis information om "LønSikring", med henblik på salg, - naturligvis.

Der har, de sidste par uger, været noget rod med systemerne, så de der før er blevet ringet op, bliver ringet op igen. Både de der har sagt "Ja tak", "Nej tak" og de der har svinet sælgerne til.

Jeg tror ikke der er meget andet at gøre end at vente til dubletterne er sorteret fra, og ellers sige pænt nej tak når man får et opkald, som man har fået før.

Jeg tager ikke Fair i forsvar, de er nok ikke meget bedre end nogen andre forsikringsselskaber der benytter sig af telemarketing.

Men på én eller anden måde skal man jo tjene penge..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-06 15:57

Jamen så god arbejdslyst da, håber du kan tage skideballerne med et smil

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-06 16:04

Okke ja... Jeg er sådan set ligeglad! Jeg representerer jo bare firmaet, jeg er ikke en del af det!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-04-06 16:04

MOn din arbejdsplads synes det er ok at du skriver den slags ting herinde???
Jeg går ud fra du har tavshedspligt omkring dine arbejdsforhold?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 16:18

HVAD i alverden skulle arbejdsgiver have imod dette indlæg - med mindre der er noget der ikke tåler dagens lys - ???????????

og - det sker vist for de fleste af og til at "systemet" driller

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 10 point
Dato : 20-04-06 16:39

ja ja, jeg får jo nok ikke dine point

Men ham jeg talte med, sagde også at han arbejdede for fair forsikring, at har var assurandør!!

Efter min samtale med Fair idag, fik jeg at vide at det var han ikke, INGEN af dem der ringer rundt er assurandører.

Egentlig ville jeg hellere undvære penge, end sidde om aftenen og lyve folk ind i øret, men sådan er vi jo så forskellige..........

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-04-06 16:40

Jo tak, to samtaler fra Fair.
Og en næsvis tøs der ville vide hvorfor vi ikke
hoppede på hendes tilbud.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-04-06 17:11

Citat
HVAD i alverden skulle arbejdsgiver have imod dette indlæg - med mindre der er noget der ikke tåler dagens lys - ???????????

Princippet er at tavshedspligt er tavshedspligt, og firmaet kan ikke være interesseret i at deres medarbejdere som der gives udryk for i indlægget er så ligeglade med firmaet.

Og som der skrives i et af spørgerens indlæg
Citat
Okke ja... Jeg er sådan set ligeglad! Jeg representerer jo bare firmaet, jeg er ikke en del af det!

Øhhh hvad???? er du ikke en del af firmaet når du repræsenterer det udad til?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 20-04-06 17:55

Man kunne jo også bare vælge at blive registreret på folkeregistret med markedsføringsbeskyttelse. send pdf blanketten ind og det er gratis.

mvh timeglas

http://www3.kk.dk/Service%20til%20dig/Skat%20og%20Folkeregister/Afdelinger/Folkeregistret/Markedsfoeringsbeskyttelse.aspx

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-04-06 18:11

Respekt for dig epidedymittis

Jeg syntes bestemt ikke der er fair, at skulle belemres med telefon sælgere - man har vel valgt noget andet, af en grund men telefonsælgerne har nok verdens mest utaknemmelige job, så hatten af for dig

Og til dem der ikke (heller) ikke bryder sig om at blive forstyrret af telefonsælgere kan jeg kun henvise til http://vibrugerikke.dk/ ....hvorfor ikke afvise med et smil

// Toupie

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-04-06 18:31

Hvad er det respektable i at udlevere sin arbejdsplads?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-04-06 18:36

Kortoververden, jeg tror vi læser epidedymittis indlæg forskelligt

// Toupie

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 18:40

toupie jeg tror du skal tænke på en stilling som diplomat

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-04-06 18:45

Miritdk, nahhh

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 20-04-06 18:53

Så er vi to. Jeg læser faktisk også epidedymittis' indlæg som et forsvar for sin arbejdsplads. Det har rod i systemet lige nu, de kan bare ikke gøre for det!

Svarer vel til, at KanDu's email system ikke virker, men de fortæller det bare ikke...........

Og så er jeg en af dem, der indtil nu kun har oplevet venlige telefonsælgere - også fra Fair

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 20:20

the ripley du er nok rendt ind i epedide... ( arghh for f da et id at skulle huske

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-06 22:36

Det er ikke for at udlevere nogen, eller træde nogen over tæerne! Dét vil jeg gerne understrege!

Mig bekendt er der heller INGEN fra MIN arbejdsplads der lyver i sine samtaler. ALLE samtaler bliver gennemlyttet, og røversalg, - som det hedder, bliver man fyret for. Både kvaliteten og kvantiteten skal være i orden.

Jeg er udemærket klar over, at mange ikke er ovenud begejstrede for at blive ringet op en mandag aften når de sidder og ser Anna Pihl, men der er jo heller ikke mange der er begejstret for at få gratisaviser og reklamer i hovedet, uden selv at skulle be' om det.

Hvis man ikke er interesseret, kan man bare sige NEJ TAK, ligesom man kan lade være med at købe 40 liter Carte Dór is, selvom det er på tilbud, og nævnt i en bilkareklame.

MEN det må jo kunne svare sig at benytte sig af telemarketing. Ellers ville den branche nok være uddød for længst, - ligesom det kan svare sig at sende reklamer ud.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-06 22:41

Og det jeg sagde tidligere: "Jeg representerer jo bare firmaet, jeg er ikke en del af det!" skal forstås som at jeg ikke tager tilsvininger og sure kunder personligt. Det er ikke MIG der har startet Fair, og det er ikke mig idé at ringe til folk for at sælge, - derfor er det heller ikke mig det går ud over, hvis kunder klager over f.eks. kundeservice, eller for høje priser.

I øvrigt er der en lov der hedder "Dørsalgsloven", og den bliver overholdt. Dér står blandt andet, at man må kontakte folk, for at sælge visse produkter, fra klokken 9 om morgenen til kl 21 om aftenen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 23:04

http://147.29.40.90/DELFIN/HTML/A2004/0045130.htm#K1

vinger af her - der er vist tærsket nok i den høstak

btw.... der er mange der skal stå til ansvar hvis der for eks ringes til hemmeligt udeladt nummer - det må jo ikke videreformidles/sælges - og lige der står der en række konflikter der kan bruges og misbruges

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-04-06 23:06

glemte vingen - så vil lige sige - det er så nemt at sige jatak og nejtak - så ????????

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 20-04-06 23:12

Jeg har intet forstået af dine 2 sidste indlæg miritdk?? Gider du omformulere?

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 03-05-06 23:00

Citat
ja ja, jeg får jo nok ikke dine point

Jo, - hvorfor dog ikke?