/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Rejse forsikring
Fra : jesper.s
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 20-04-06 10:58

Hej.

Vi har været i Alanya i Tyrkiet, hvor jeg desværre blev indlagt på hospitalet, hvorved rejsen vores blev forlænget. Jeg blev transporteret hjem af den offentlige sygesikring (det gule kort). Men min rejseledsager har selv måtte betale sin hjemrejse. Vi har rejst på egen hånd, da vi boede privat. Jeg har dokumentation fra hospitalet at jeg skulle have min rejseledsager med som sygeledsager for mig. Vi bor ikke sammen. Vi har begge en rejseforsikring. Min er hos Codan mens min rejseledsager har hos Top Danmark. De begge er tegnet sammen med en familieforsikring, så de gælder hele året. Nu er problemet at ingen vil betale for min rejseledsagers (sygeledsagers) hjemrejse. Kan det være rigtigt eller hvad skal jeg gøre?

På forhånd Tak!

Jesper S.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-04-06 11:13

Spørg hos advokaten http://www.ret-raad.dk/
Håber på et for dig gunstigt svar

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-06 11:29

Jesper.s.... Hvad står der i din kærestes police, om det at være sygeledsager???? Hvis der står, at den dækker, så SKAL den jo dække

ellers så skriv hertil, det er gratis, og de plejer at svarer hurtigt

http://www.friproces.dk/ngr/

God bedring

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-06 11:32

Har du udfyldt en skadeanmeldelse? løs telefonsnak kan du ikke bruge til noget.. Det må være til forsikringen for den, som blev syg.

Når du har gjort det og fået et begrundet afslag, kan du gå til forsikringsankenævnet.
Desværre står du lidt svagt fordi du ikke med det samme, før hjemtranporten henvendte dig til forsikringen.Det er normalt en betingelse. Den eneste undskyldning, du har er at du var syg og indlagt, samt at du mente det måtte være acceptabelt, når sygeforsikringen, "anerkendte skaden".
Få eventuelt en udtalelse fra det danske hospital eller læge, som har behandlet dig efterfølgende om at ledsager var rimelig. Standard rejseforsikringer dækker normalt også ledsagere fra samme rejsefællesskab, selvom det medicinsk ikke er strengt nødvendigt med en ledsager.

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 200 point
Dato : 20-04-06 12:45

Den offentlige sygesikring (de gule kort m.m.) dækker rejseudgifterne for den tilskadekommende. Man kan tegne en masse ekstra rejseforsikringer som er peneg ud af vinduet. Den offentlige sygesikring eller andre forsikringer dækker ikke familie, venner eller bekendte som er med på rejsen. De må selv betale, hvis de bliver og venter på dig som er syg.
Jeg mener ikke der findes nogen forsikring som kaldes "rejselederforsikring" som kan tegnes af private. det er noget andet hvis man er chauffør eller rejseleder på en bus. Så er man dækket ind af sin arbejdsgiver.
SORRY betalt og se glad ud.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 12-05-06 07:34

Tak for svaret hawaii7.