/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
køb hos pixmania.com
Fra : frueyde
Vist : 1145 gange
350 point
Dato : 20-04-06 09:22

D. 27 marts bestilte vi et lcd tv hos pixmania.com vi betalte den den dyre levering DHL for det var det hurtigiste. Og ganske rigtigt kom det 2 dage efter. Men da vi pakkede det ud var det smadret. Vi kontaktede straks pixmania med problemet, der blev optaget en skade rapport af DHL taget billeder osv. De ville bestille en afhentning af det men dette skete først efter næsten 2 uger(det fylder meget sådan en kasse), Vi har dagligt ringet og snakket med pixmania for vi mente at de skulle sende et nyt nu alt det andet var på plads, men nej. de skulle modtage det gamle først, okay vi venter så. i går kommer der så en mail fra dem at de har modtaget det og at der nu vil gå op til 6 uger at en tekniker skal kigge på det. 6 uger de er sindsyge, vi har betalt for det da vi bestilte, vi fik en vare hvor det var transportfirmaet der har skylden det er på plads.
Nu er mit spørgsmål hvad siger købeloven om det???
vi har søgt på netttet og fundet frem til vi er ikke de første der har problmer med dem. Vi har fortrudt at vi ville spare lidt ved at købe der, men fik det faktisk anbefalet af noget famillie som havde handlet hos dem. men de har bare været meget heldige.

hilsen frueyde

http://www.dailyrush.dk/boards/372/topics/37138/

http://dk.pricerunner.com/retailer/5816/reviews

Kommentar
Fra : camho

Dato : 20-04-06 09:40

Hej.
Jeg købte en ipod sidste år. Den havde problemer med displayet efter 14 dage. Jeg fik samme besked at der ville gå 6 uger. Men det gjorde der ikke. DHL havde rodet rundt i det, så 3 dage efter de havde afhentet ipod'en, bliver den igen leveret hos os. Efter skriv med deres kundeservice afhentets den igen af DHL og vi får alle pengene retur.
Jeg havde det på samme måde, surt at købe den over nettet for at spare penge, da det er frygtelig besværligt, hvis det går istykker.
Håber der kommer en god og hurtig løsning for jer. Men som sagt, fik vi det, som vi ville have det: alle pengene retur.(og ned i Fona og købe en ny ipod)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 20-04-06 09:58

Pixmania er rent skod

Købte et digital kamera af dem, efter 4 uger, hvor jeg rykkede de sidste 3 uger, så kom tasken til Cameraet LOL

De sagde så at der kunne gå op til 8 uger inden Kameraet kom?????? det var i rest ordre. De fik tasken retur, og efter 3 mdr. kamp fik jeg pengene retur.....

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 175 point
Dato : 20-04-06 20:45

Købeloven er kringlet, meget er realativt og kan gradbøjes. Men her er lidt fakta

Om forsinkelse fra sælgerens side

§ 21. Leveres salgsgenstanden ikke i rette tid, og skyldes dette ikke køberens forhold eller en hændelig begivenhed, for hvilken han bærer faren, har køberen valget mellem at forlange genstanden leveret og at hæve købet.
Stk. 2. Var forsinkelsen eller måtte den af sælgeren forudsættes at være af uvæsentlig betydning for køberen, kan denne dog ikke hæve købet, medmindre han har betinget sig opfyldelse nøjagtig til bestemt tid.
Stk. 3. I handelskøb anses enhver forsinkelse for væsentlig, medmindre det alene er en ringe del af det solgte, som er forsinket.

§ 22. Skal sælgeren levere efterhånden, og finder forsinkelse sted med en enkelt levering, kan køberen i medfør af foregående paragraf alene hæve købet, for så vidt angår denne levering. Dog kan han også hæve købet for senere leveringers vedkommende, såfremt gentagelse af forsinkelsen må ventes, eller endog hæve købet i dets helhed, såfremt dette er begrundet i sammenhængen mellem leveringerne.

§ 23. Angår købet en bestemt genstand, og bliver denne ikke leveret i rette tid, har sælgeren at svare skadeserstatning, medmindre det oplyses, at forsinkelsen ikke kan tilregnes ham.

§ 24. Ved køb af genstande, bestemte efter art, er sælgeren, selv om forsinkelsen ikke kan tilregnes ham, pligtig at svare skadeserstatning, medmindre han har forbeholdt sig fritagelse derfor, eller muligheden af at opfylde aftalen må anses for udelukket ved omstændigheder, der ikke er af sådan beskaffenhed, at sælgeren ved købets afslutning burde have taget dem i betragtning, såsom ved hændelig undergang af alle genstande af den art eller det parti, købet angår, ved krig, indførselsforbud eller lignende.

§ 25. Hæves et køb, og skal erstatning svares i henhold til § 23 eller § 24, bliver denne i mangel af bevis for, at anden skade er lidt, at fastsætte til det beløb, hvormed prisen for genstande af samme art og godhed som de solgte på leveringstiden overstiger købesummen. Foretager køberen dækningskøb på forsvarlig måde og inden for rimelig tid efter ophævelsen, lægges den ved købet opnåede pris til grund ved beregning af prisforskellen.

§ 26. Er leveringstiden forløben, og har levering ikke fundet sted, må køberen, om han vil fastholde købet, på forespørgsel fra sælgerens side uden ugrundet ophold give meddelelse derom. Undlader han dette, taber han sin ret til at kræve levering. Det samme gælder, selv om han ikke har modtaget nogen forespørgsel, dersom han ikke inden rimelig tid meddeler, at han vil fastholde købet.

§ 27. Har levering fundet sted efter leveringstidens udløb, må køberen, når det ved genstandens fremkomst eller underretning fra sælgeren, viser sig, at leveringen er sket for sent, i handelskøb straks og ellers uden ugrundet ophold meddele sælgeren, at han vil påberåbe sig forsinkelsen. Undlader han dette, kan han ikke senere påberåbe sig forsinkelsen. Vil køberen benytte sin ret til at hæve købet, må han under denne rets fortabelse uden ugrundet ophold meddele sælgeren dette.

http://www.familieadvokaten.dk/index_gammel.asp?hovedramme=/lovsamling/koebeloven.html#om%20tiden%20for%20aftalens%20opfyldelse

Kontakt evt. en gratis advokat fra Advokat vagten og hør hans mening, eller ring til forbrugerstyrelsen.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 21-04-06 00:47

Stop stop stop..... købeloven gælder IKKE her.

Købeloven er en dansk lov, og Pixmania er et fransk selskab. Det er altid loven i sælgers land, der er gældende - atså det. som i Frankrig svarer til vores købelov..... og de er ikke ens.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : frueyde

Dato : 21-04-06 07:12

Erling

Jeg er kommet så langt at vide at det er dansk købelov der gælder i det de også har en adr. i Danmark selv om de sælger fra Frankrig. Det havde vi undersøgt inden vi bestilte.

Godkendelse af svar
Fra : frueyde

Dato : 22-04-06 09:27

Jeg fik ikke helt det jeg søgte, men du får point da du i hvertfald prøvede, vi snakkede med dem i går igen igen, og de lovede at sende et afsted i næste uge, så det betaler sig at stå fast og blive ved med at presse på, vi håber så bare at det nye er i orden

hilsen frueyde