/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
ASP - Internet-butik!
Fra : alkyrix
Vist : 496 gange
200 point
Dato : 19-04-06 22:09

Hej!

Nu har jeg forvildet mig ud i en slem knibe
Jeg har lovet en af mine venner, at jeg vil faa hans internet-butik til at virke, fordi der er et eller andet fjols der har lavet en internetside til ham (ikke mig), men internetbutikken virker ikke, saa nu har jeg saa overtaget.
Jeg har rimelig styrt paa HTML, men ASP fatter jeg hat af! Saa jeg har lidt problemer med at regne den her ud.

Internetsiden hedder: www.topvvs.no. Og naar man bestiller noget, kommer den med foelgende fejl:
Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
Server.CreateObject Failed
/goxmakeorder.asp, line 287
800401f3

Jeg har lagt asp-siden ud paa: www.topvvs.no/asp/shop.txt(hjoereklik -> vis-kilde)

Fejlen kommer i linie 287, jeg har skrevet 287!udfor den, saa den er nemmere at finde.

Jeg har lige flyttet domainet til web10.nu, men jeg tror da ikke det burde have indvirkning paa det?

Jeg haaber bare der sidder en ASP-haj derude, der lige kan gennemskue mit problem, fordi jeg fatter det nemlig ikke

-Mike

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-04-06 13:00

Det er næsten sikkert, fordi du er skiftet webhotel.

Linien der fejler er:
var Mailer = Server.CreateObject('SMTPsvg.Mailer');

Dvs ASP'en prøver at lave et "mail" object. Men hvis mail komponenten "SMTPsvg.Mailer" ikke er installeret på dit nye webhotel kan ASP'en naturligvis ikke finde den, og melder så fejl.

Løsningen kan være at skifte tilbage til den gamle udbyder, hvis det virkede før - eller at kode mail-delen om til den mail komponent dit nye webhotel benytter (de fleste har en).

Håber det kan hjælpe dig på vej.

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 27-04-06 21:34

Hey..takker....det er rart at der er en hjaelpsom ASP-haj derude

Hmm, jeg vil bestemt ikke tilbage til den gamle udbyder, da de tog roeven paa ham der ejer siden. De kraevede flere 1000 kr for webhotellet, hver mdr.! Det er jo lidt vildt....
Men ja, kan godt se at der er en fejl og jeg har spurgt inde paa www.web10.nu om de vidste hvad der var galt, og hvad de understoetter.
De siger at de kun understoetter Jmail og CDOSYS...hvilket jeg ikke fatter hat af!
Kan det lade sig goere at rette i det script jeg bruger nu, saa det passer til dem ...eller skal jeg lave noget heeelt nyt?

Tror ihvertfald jeg bliver noedt til at saette mig ind i det der Jmail...desvaerre...gider ikke

-Mike

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-04-06 08:32

Jeg tror du bliver nødt til at kigge på koden til den butik, og så rette de sider til, som sender mails.

Jmail er en rigtig god komponent til at sende mails med.

Her er et link til en side hvor der forklares hvordan Jmail bruges: http://www.webwizguide.info/asp/tutorials/email_using_jmail_tutorial.asp

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 28-04-06 08:37

Alternativet er jo at skifte igen til et hotel med samme mail komponent....
Den gamle mailkomponent hedder AspMail ( http://www.html.dk/scripts/asp/00003/ ), og du kan se der er flere webhoteller med den komponent, ved at kigge her: http://www.google.dk/search?q=AspMail+webhotel

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 03-05-06 20:43

hmm tja, maaske skulle jeg skifte webhotel, det kunne maaske vaere det nemmeste, da alt det andet virkelig er noget vroelv....

Men jeg har faaet skrevet noget af det om saa at det maaske virker, men det virker stadig ik helt, det hedder:

function sendEmail(fromName, fromEmail, toName, toEmail, textSubject, textBody){
var Mailer = Server.CreateOBject('JMail.Message');
Mailer.FromName = fromName;
Mailer.From = fromEmail;
Mailer.AddRecipient (toName, toEmail);
Mailer.Subject = textSubject;
Mailer.Body = textBody;
Mailer.Send('post.uniweb.no')
if (Mailer.SendMail() == true) {return 'true';}
else {return Mailer.Response;}
}

Men jeg faar stadig fejl...mm..

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 04-05-06 08:54

Hvad er fejlbeskeden?

Jeg kunne forestille mig du skulle bruge et semicolon til sidst i linien
Mailer.Send('post.uniweb.no')

Kommentar
Fra : alkyrix

Dato : 04-05-06 23:52

Hmm, jeg har proevet at smide semicolon paa til sidst, men der sker stadig ik noget.

Oeh, det virker som den sender, fordi den gaar vidre som den skal og skriver at den har modtaget orderen. Dette har jeg saa nu aendret til at siden ikke virker, andet ville vaere unfair overfor kunderne. Men der kommer bare aldrig nogen mail. Det kan jeg bare slet ikke forstaa?
Det er som den naesten virker

-Mike

Annuller spørgsmålet
Fra : alkyrix

Dato : 05-08-06 18:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål