/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fortryde en sletning
Fra : prisme
Vist : 408 gange
94 point
Dato : 03-12-02 22:32

Kære ALLE! Glædelig jul.

Jeg har et problem! Jeg har en FTP server, sammen med en anden, men der er en ting, som jeg ikke ved om en FTP server! Hvis der er en der sletter noget fra serveren, kan det så gendannes? Jeg mener at man kan med et trace program, men jeg er ikke sikker! Hvis der er en af jer der ved det, beder jeg jer, HJÆLP!

Mvh
Prisme

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 104 point
Dato : 03-12-02 22:51

Hej Prisme,

hvis du har adgang til den harddisk som FTP-serveren ligger på ka' du genskabe de slettede data'er vha. nogle forskellige programmer...

et af de gratis programmer der bl.a. ka' gøre det er "File Recovery" fra "PC INSPECTOR"... -->
http://www.pcinspector.de/file_recovery/DK/welcome.htm

der findes også en del andre programmer men dette program er et af de bedste af dem der er gratis...

ellers ska' du nok over i nogle betalings programmer a la "File Scavenger"... -->
http://www.quetek.com/prod02.htm
eller "R-Undelete"... -->
http://www.r-tt.com/RUndelete.shtml

hvorimod hvis du ikke har adgang til harddisken ka' det godt komme til at blive noget svært... men hvis du har adgang til Harddisken hvor serveren ligge på vil jeg helt klart anbefale dig "File Recovery"...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 03-12-02 23:16

Tak du!
Men kan det også gøre det med en mappe?

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 03-12-02 23:22

Tak for det du. Jeg har fundet ud af det!

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 03-12-02 23:23

hvis du vil have pointene, så svar med et tak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-02 23:02

prisme wrote:
> Kære ALLE! Glædelig jul.
>
> Jeg har et problem! Jeg har en FTP server, sammen med en anden, men
> der er en ting, som jeg ikke ved om en FTP server!

FTP er jo blot en simpel netværksservice.
Om du kan gendanne filer, hænger snarre sammen med dit OS.
Du kører jo nok en eller anden udgave af Windows... jeg er ikke helt nem at
narre

Der findes mange forskellige værktøjer til at gendanne slettede filer,
f.eks. Norton UnErase.
Det ligger bla. i Norton SystemWorks 2002 fra Symantec.

Du kan også prøve at finde noget gratis, f.eks. på Tucows under File
Recovery:

http://tucows.opasia.dk/system/filerecovery95_default.html

Mvh Morten

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 04-12-02 00:40

Hej Prisme,

selv tak...

yup... den ka' både gendanne mapper og filer...

jeg smider det som en kommentar, da jeg er modstander af formodet svar... håber ikke det gør noget... så ka' du jo selv vælge om du vil acceptere en kommentar som et svar...

jeg går umiddelbart udfra du har fået det til at funke... og fået det slettede genskabt... hvis du ikke har må du lige sige til...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : prisme

Dato : 04-12-02 09:30

Tak for svaret strarup. Jeg har fået problemet løst!