/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Valideringshjælp ønskes
Fra : kathy
Vist : 539 gange
200 point
Dato : 19-04-06 22:01

Hvad gør jeg med tabeller, når 'height' ikke dur?
Skal mine gif-spacere også navngives?
Skal jeg tilføje mellemrum før /> når mine tags afsluttes, eller er det at gå for vidt?
Fint nok at alle tags skal skrives med småt, men gælder det også Dublin Core meta tags?
Jeg er forvirret og kan ikke finde et sted, hvor der er et logisk og systematisk skema over koder så jeg kan rette mine fejl.

Uha hvor jeg håber I kan hjælpe mig til at komme videre.
Med venlig hilsen
Kathy

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 20-04-06 11:55

Kommentar til eget spørgsmål:
@-begynder har en rigtig god gennemgang - panikken er lettet.
Men jeg er stadig taknemmelig modtager af hjælp til at undgå fodfejl.
Og jeg kan efterhånden også godt se, at hvis jeg for alvor skal lære noget, må jeg holde op med at klamre mig til Dreamweaver.

mvh
kathy

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-06 01:48

Nåå, jeg syntes da nok at Dreamweaver er slem nok.
Jeg ved da godt at rigtige mænd bruger notesblok, men du er kun en lille pige
Kan du ikke lære noget ved at se andre hjemmesider, med "vis kilde" ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 21-04-06 13:21

Hej Palle
Det kan godt være at jeg kun er en lille pige, men jeg har store problemer!
Jeg er glad for Dreamweaver, den er nem at finde ud af og jeg får hurtigt resultater. Jeg bruger en skønsom blanding af code og design view og det fungerer godt.
Problemet er bare at jeg bruger tabeller for at siden præsenteres rimeligt ens i de forskellige browsere.
Og den nye standard respekterer ikke 'heights'.
Jeg vil også gerne have at mit indhold centreres vertikalt uanset skærmstørrelsen, og den funktion ser det ikke ud til at Dreamweaver kan løse. Der skal jeg ind i CSS. Eller?

Jeg er også rigtig glad for frames,både fordi jeg med en top og bundframe angivet i % delvist kan løse den vertikale centrering og fordi mine sider indeholder mange præsentationssider med billeder, der skal være i en rimelig kvalitet. Så nogle gange bliver de så tunge, at der kommer et (kort) glimt - og jeg gider ikke at navigationsbarren står og blafrer.

I stedet for frames kunne jeg bruge Iframes - men Macromedia skriver at browserne opfatter dem på samme måde som almindelige frames - så hvad gør jeg så?

Som det er nu, angiver jeg sidernes doc type til transitional og rammesiden til frameset - men det er åbentbart en stakket frist, hvis det er meningen at frames skal udgå. Men hvornår vil browserne ikke respektere dem eller bliver de i sidste ende alligevel en del af den nye standard?

Det kan jo også være, at det hele er en storm i et glas vand! Der er jo ikke meget fornuft i at implementere så begrænsende valideringsregler.

Alt det andet med korrekte tags osv er fint nok - det er jo bare en form for grammatik, der gør det nemmere for alle parter at forstå hinanden.

mvh
kathy

PS
Vis kilde er ikke dumt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-04-06 17:14

Jeg er ikke så god, er jo kun en mand
Er først ved at lære Dreamweaver
http://mil.imv.au.dk/DWwebcast.htm
Prøv at skrive et privat indlæg til Amaeren: molokyle http://www.kandu.dk/UserMail.aspx?uid=81351
Hvor du giver ham linket her til: http://www.kandu.dk/spg86559.aspx
Hvis han ikke kan, så blacklister vi alle sjællændere
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 22-04-06 18:04

Hi Hi
Tak for link
Du må se at frigøre dig fra de der kønsdefinationer.
Molokyle er også blandt mine store guroer - men jeg er bange for at mit spørgsmål ikke er konkret nok - og så er han fuldt optaget andetsteds.
Kigger på dit link i aften.
En god introduktion til Dreamwaver er Betsy Bruce 'Dreamweaver Bogen MX' fra IDG bortset fra at du nu skal huske ikke at bruge store bogstaver i mappe- og filnavne osv.

mvh
kathy