/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
plastvinduer
Fra : karin42
Vist : 747 gange
50 point
Dato : 19-04-06 18:51

Vi har brune plastvinduer , men har fået lyst til at male dem hvide indvendig !
er her en der kender til den rigtige fremgangsmåde ?
og er det overhovedet muligt selv at gøre det ?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 19-04-06 19:16

Plastvinduesrammer og karme er som regel af hård pvc. Det kan man godt male på med en god plastmaling. Gør plasten godt ren med malergrundrens, og matter den derefter med fint slibepapir , korn 200. eller finere. Hvis man sliber inden rengøringen arbejder man fedt og snavs ned i materialet, og så holder malingen ikke så godt.

Når du vil male med hvidt skal du helst bruge et anerkendt fabrikat , med titanhvidt i stedet for det billige zinkhvidt som pigment. Så holder det sig hvidt.

Blank eller mat maling er en smagssag. Blankt er nemmest at holde rent.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-04-06 22:11

http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=82

bare lige for at forskrække

men ellers er det bare at følge transors råd

her er også et link.

http://www.bygogbolig.dk/brevkassevisspm.php?id=2658

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 21-04-06 08:04

Tak for svaret transor.
vi vil nu forsøge , men vil naturligvis lige slå et smut omkring farvehandleren. mvh karin.